AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #1 Skrevet 9. januar 2020 Jeg har gjennom livet mitt opplevd jeg har kalde venninner. Jeg har utenlansk mor, så fra hennes side virker alle varme. Men min far, veldig kald person, samme med alle fra min far sin side. mine venner er også kalde, bryr seg ikke om meg eller hverandre. Jeg lager alltid surprise party for venninner, men de gjør ikke det tilbake. Jeg gir gave, får ikke mye tilbake. Prøver liksom å være kjempe hyggelig mot alle jeg møter, men ikke ofte folk smiler tilbake. Hvorfor er holdningen til nordmenn så kalde? Så også på vikingserie med kjæresten min, så slenger jeg en kommentar om hvor slemme de er, da sier han ”Det er sånn dere nordmenn er”.. Det fikk meg til å tenke litt. Har aldri opplevd noe varme fra venninner, de er dårlige på å ta kontakt, tar kun kontakt med hverandre kun hvis de vil feste, men de har alltid en person de henger med mye...?🤷🏽♀️ Hvorfor kan de kun ha en venninne om gangen? Anonymkode: c319d...b8c 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #2 Skrevet 9. januar 2020 Kanskje du er litt for intens ? Anonymkode: 4cc4e...8eb 19
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #3 Skrevet 9. januar 2020 Nå er jeg veldig varm og omsorgsfull med de som står meg nær, og jeg har mer enn en god venninne. Men jeg bruker tid på å slippe nye inn. Så møter jeg noen som er alt for på med en gang, så kan jeg nok virke kald. Nå smiler jeg til de jeg møter på gata, og er vel hun som ofte prater med noen på bussholdeplassen. Anonymkode: aa526...c12 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #4 Skrevet 9. januar 2020 Vi e en smule autisiske her oppe. Hva så? Jeg synes ikke sånn altfor åpen og varm er så bra heller... Bare se på Brasil.. Kriminalitetstatistikken er jo skyhøy. Samme med USA, veldig sånne åpen og varmt folkeslag... men ser jo at de har store problemer der. Anonymkode: 772cc...445 14
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #5 Skrevet 9. januar 2020 Spørsmålet er vel heller hvorfor ønsker folk å endre oss så mye? Jo, vi kan sikkert bli litt bedre på å f.eks ikke stå 5 meter avstand på bussen, men at du har problemer med dine venninner er vel heller at du har funnet noen som bare er sånn. De fleste nordmenn er ikke kalde mot vennenene sine. Anonymkode: 772cc...445 24
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #6 Skrevet 9. januar 2020 Mange vil sikkert prøve å nekte for dette i denne tråden, men om vi oppfattes som kalde fra folk fra stort sett alle andre kulturer. Bortsett fra når vi drikker. Ja, vi nordmenn er kalde. Anonymkode: 37ea3...ccb 12
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #7 Skrevet 9. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mange vil sikkert prøve å nekte for dette i denne tråden, men om vi oppfattes som kalde fra folk fra stort sett alle andre kulturer. Bortsett fra når vi drikker. Ja, vi nordmenn er kalde. Anonymkode: 37ea3...ccb Nope. HAr ikke blitt oppfattet slik av finner, svensker osv. Anonymkode: 772cc...445 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #8 Skrevet 9. januar 2020 Sånn er det, dessverre. Vi skal ikke bry oss om hverandres ve og vel. Har vi problemer må vi trygle myndighetene til å bevilge penger på mental helse, fordi vi ikke er blitt sett. Hadde vi så mye som ofret dette lille en tanke, og gjort oss litt mer imøtekommende, kunne vi sluppet så mye angst og depresjoner. Anonymkode: 27c17...cb7 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #9 Skrevet 9. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nope. HAr ikke blitt oppfattet slik av finner, svensker osv. Anonymkode: 772cc...445 De kjenner til oss bedre i de andre nordiske landene. Kulturene blir ganske like. Finner har jo heller ikke akkurat rykte på seg for å være veldig utadvendte og varme. Anonymkode: 37ea3...ccb 10
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #10 Skrevet 9. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange vil sikkert prøve å nekte for dette i denne tråden, men om vi oppfattes som kalde fra folk fra stort sett alle andre kulturer. Bortsett fra når vi drikker. Ja, vi nordmenn er kalde. Anonymkode: 37ea3...ccb Nordmenn er faktisk best når de drikker. Skravler og har det gøy 😄 Anonymkode: 27c17...cb7 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #11 Skrevet 9. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nope. HAr ikke blitt oppfattet slik av finner, svensker osv. Anonymkode: 772cc...445 Nå snakker vi utafor norden da. Det ligger en sannhet i at nordmenn er kalde. Anonymkode: 6ad49...56a 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #12 Skrevet 9. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå snakker vi utafor norden da. Det ligger en sannhet i at nordmenn er kalde. Anonymkode: 6ad49...56a Ok, hvorfor ikke bare skrive nordiske land generelt ? Du får det til å høres ut som 5millioner mennesker er de rareste og kaldeste menneskene i hele verden, mens alle de andre ''er de normale'' .. Anonymkode: 772cc...445 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #13 Skrevet 9. januar 2020 Bor på et tettsted og jobber i en liten, lokal butikk. Opplever ikke dette du nevner her personlig, men vet jo st dette er standarden for mange nordmenn. Nå pusser vi opp, flere venner og naboer har trådd til og hjulpet med oppussing, andre har invitert oss på middag. På butikken får jeg julegaver og julehilsener fra flere av stamkundene. samtidig er jeg hjemmekjær og trenger egentid. Det er ikke rom for spontanbesøk hver dag for eksempel. Jeg er heller ikke den første til å arrangere babyshower/fester ol Anonymkode: 57822...21a 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #15 Skrevet 9. januar 2020 Ikke så mye kalde, men kanskje litt sosialt klønete og emosjonelt underutviklet? Anonymkode: fae38...152 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #16 Skrevet 9. januar 2020 Heelt enig med deg, nordmenn er kalde! Er halv norsk og halvt dansk.. familien min i Danmark er helt annerledes enn de i Norge. Ingen bryr seg om hverandre her , og alle tenker på seg selv omtrent.. det er grunnen for at jeg aldri har hatt norske venninner. Anonymkode: 00435...98d 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #17 Skrevet 9. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke så mye kalde, men kanskje litt sosialt klønete og emosjonelt underutviklet? Anonymkode: fae38...152 Emosjonelt underutviklet? Hør på deg selv... man er ikke underutviklet om man foretrekker å ikke bruke tid og energi på fremmede. Anonymkode: dc19c...1fb 17
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #18 Skrevet 9. januar 2020 Det er jo ganske kaldt her ti nord, så er vel ikke så rart at vi som er herfra er litt kalde også Anonymkode: a8780...01f 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #19 Skrevet 9. januar 2020 Sikkert fordi vi alltid fryser. Anonymkode: 84d3d...e78 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #20 Skrevet 9. januar 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange vil sikkert prøve å nekte for dette i denne tråden, men om vi oppfattes som kalde fra folk fra stort sett alle andre kulturer. Bortsett fra når vi drikker. Ja, vi nordmenn er kalde. Anonymkode: 37ea3...ccb Helt enig med deg👏 Anonymkode: ce73d...26a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå