Gå til innhold

Fly, kun håndbagasje. Kan jeg ha med to små?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, skal fly til helga en kort sterkning, men har bare lowfare, aldri innsjekket bagasje er ikke i prisen, bare håndbagasje.

Det jeg lurer på er om jeg kan ha sjekke inn to håndbagasjer? En ryggsekk og en PC-veske. Er det mulig/lov?

Anonymkode: 43f82...fc3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da må du i det minste oppgi hvilket flyselskap du skal reise med, og eventuelt navn på reisebyrå, om det er kjøpt via noen andre. Vi kan naturligvis gjette for deg, men det hjelper deg trolig lite.

Men mitt insidetips er å sjekke hjemmesiden til flyselskapet, så finner du svar der. 🙂 

Anonymkode: 231a0...a60

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da må du i det minste oppgi hvilket flyselskap du skal reise med, og eventuelt navn på reisebyrå, om det er kjøpt via noen andre. Vi kan naturligvis gjette for deg, men det hjelper deg trolig lite.

Men mitt insidetips er å sjekke hjemmesiden til flyselskapet, så finner du svar der. 🙂 

Norwegian.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Norwegian.

De skal jo bli enda strengere på håndbagasjereglene. Hvis de kontrollerer får du ikke med bag + pc-bag (det vil nok også overskride 10kg-grensa)

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært noe problem med norwegian, laptopveske med stor laptop og ryggsekk (litt større enn fjellreven). 

Anonymkode: d7a11...e0c

Skrevet

De gangene jeg har reist med kun håndbagasje, har jeg hatt med en mindre koffert og en liten sekk. Passer bare på at totalvekten ikke overstiger 10 kg.

Så med mindre du er over 10 kg totalt,  og at sekken din ikke er større enn maksstørrelse, skal nok dette gå greit.

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Ulven skrev:

De gangene jeg har reist med kun håndbagasje, har jeg hatt med en mindre koffert og en liten sekk. Passer bare på at totalvekten ikke overstiger 10 kg.

Så med mindre du er over 10 kg totalt,  og at sekken din ikke er større enn maksstørrelse, skal nok dette gå greit.

Ahh takk!

Vet du forresten om barbemaskin er lov å ta med? I håndbagasjen?

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Ahh takk!

Vet du forresten om barbemaskin er lov å ta med? I håndbagasjen?

Ja det er lov. 🙂 Men ta den ut av sekken når du går gjennom sikkerhetskontrollen. Hvis du ikke er erfaren med å fly finner du masse informasjon om lov/ikke lov på osl.no https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/sikkerhetskontroll/gjennom-sikkerhetskontrollen

AnonymBruker
Skrevet

"Det skal fortsatt være mulig å ta med seg inntil ti kilo håndbagasje i kabinen, men den må være så beskjeden i omfang at den får plass under stolsetet foran deg.

De som tar med seg en trillekoffert som skal plasseres i hattehylla, må betale ekstra som følge av endringene.

- Alle som reiser med oss kan fortsatt ta med seg håndbagasje, uansett billettype. Hvis du bare trenger en bag eller veske som det er plass til under setet foran, velger du den aller billigste billettypen vår uten tilleggskostnader, sier Sandaker-Nielsen.

- De som ønsker å ha med seg en liten trillekoffert som legges i hattehylla om bord, kan betale litt ekstra for dette eller velge en annen billettype.
[...]
De nye endringene trer i kraft fra februar, skriver den danske reise- og luftfartsavisa Check-in.dk."

https://www.dagbladet.no/nyheter/innforer-betaling-for-kabinkoffert/72002901

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Det skal fortsatt være mulig å ta med seg inntil ti kilo håndbagasje i kabinen, men den må være så beskjeden i omfang at den får plass under stolsetet foran deg.

De som tar med seg en trillekoffert som skal plasseres i hattehylla, må betale ekstra som følge av endringene.

- Alle som reiser med oss kan fortsatt ta med seg håndbagasje, uansett billettype. Hvis du bare trenger en bag eller veske som det er plass til under setet foran, velger du den aller billigste billettypen vår uten tilleggskostnader, sier Sandaker-Nielsen.

- De som ønsker å ha med seg en liten trillekoffert som legges i hattehylla om bord, kan betale litt ekstra for dette eller velge en annen billettype.
[...]
De nye endringene trer i kraft fra februar, skriver den danske reise- og luftfartsavisa Check-in.dk."

https://www.dagbladet.no/nyheter/innforer-betaling-for-kabinkoffert/72002901

Fra 1.feb ja.

Så det er mulig å ta med to håndbagasjer med andre ord da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...