Gå til innhold

Har du noen "grønne flagg"?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser mye om røde flagg her inne, tegn på at noen er uegnet som partner. Men er det motsatte tegn også, ting du tolker som at denne fyren / dama er bra?

Anonymkode: 4ef55...bca

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun hadde grønne flagg. 

Anonymkode: 9dda7...5d8

Skrevet

Det går nok mer på helheten, med mindre du er  ekstra-mange millionær. Da flagrer flaggene som regel godt...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Se på hvordan han behandler mora/familien sin. Hvordan han er med venner. Se hvordan han løser konflikter, hvordan han kommuniserer. Hvordan behandler han deg på en dårlig dag, hvordan han er "på det jevne" (dvs temperament).

Anonymkode: 892ca...aa0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har flere søsken, gjerne begge kjønn, gifte foreldre, hobby som ikke er 8-12 timer gaming til dagen, fine og hele klær, lukter godt, sier ja uten å dvele, klage, syte,  når det blir foreslått noe gøy, viser tegn til å være gavmild (viktig for meg siden jeg selv er det), liker all mat, har et balansert kroppspråk som inviterer til sosial lek og kontakt, smiler, snakker ofte om ting den setter pris på og er takknemlig for, er positiv til og snill med barn (trenger ikke ønske barn), elsker og blir glad av å se dyr, spesielt hunder.

Anonymkode: 5c46b...d1c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er mann og grønt flagg om jeg føler meg prioritert. Annet grønt flagg er om jeg ser henne er snill mot noen hun ikke kan få noe tilbake fra. 

Anonymkode: a4a90...ce9

• Liker 2
Skrevet (endret)

Antar at dette er snakk om helt i starten.

Noe som gir meg et godt inntrykk, er mangel på behov til å trykke andre ned for å fremheve seg selv. Å være raus med hvordan man omtaler andre, og å samtidig være nøktern når man skal fortelle om egne bragder. Dette er ikke for at det ikke er lov å framsnakke seg selv for det man får til, men fordi min erfaring er at hvis man er raus og god mot andre, og ikke så opptatt av å framheve seg selv på en unaturlig positiv måte, så er man trygg på seg selv, og tør å være menneskelig. 

Endret av Søgni
  • Liker 2
Gjest Chroma
Skrevet

God arbeidsmoral. Godt forhold til familien sin. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Er mann og grønt flagg om jeg føler meg prioritert. Annet grønt flagg er om jeg ser henne er snill mot noen hun ikke kan få noe tilbake fra. 

Anonymkode: a4a90...ce9

Litt godt å høre, trodde at vi som viste at vi likte noen og ellers er generelt snille mot folk ble sett på som enkel vare og kjedelig. 

Anonymkode: 7c124...ee5

• Liker 2
Skrevet

Raushet, snakker pent om andre, er høflig og grei mot servitører og butikkmedarbeidere, ydmyk, samfunnsengasjert, "varm" utstråling er alle grønne flagg for meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser mange nevner at man skal se hvordan folk behandler foreldrene sine, men ofte kan slike forhold være ganske så kompliserte. 

Anonymkode: 939ba...557

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Stabilitet i forhold til valg av utdannelse og jobb.

Ingen problemer med rus.

Høy moral og integritet.

Evne til empati.

Kontroll over følelser, blir ikke lett sint, men er rolig og stødig.

Reflektert med et godt hjerte, lite grad av egoisme på andres bekostning.

Anonymkode: 190bb...d5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, 334 skrev:

Det går nok mer på helheten, med mindre du er  ekstra-mange millionær. Da flagrer flaggene som regel godt...

Sier du det? Jeg har aldri tillagt slikt ekstra flagg, utover at det å bli gjort oppmerksom på slikt før andre flagg har fått tid til å flagre fritt ikke har medført grønt flagg iallefall. 

Jeg synes at man ikke bør flagge slikt selv, før annet har satt seg litt. Å fremme egen fortreffelige økonomi ble rødt flagg for min del. Utrykk for å ha mål og kontroll på økonomien var grønt flagg, men jeg ble skeptisk til menn som la vekt på hvor god økonomi de hadde. Da følte jeg at jeg ble forsøkt kjøpt med en verdi som fort ville bli en utfordring mellom oss, ikke en positiv ting, og at han vektla sin økonomi som en verdi ved seg selv som partner. "Jeg er et godt valg fordi jeg har penger! Jeg forteller deg det for at du skal forstå at jeg er veldig attraktiv." 

Hvem ønsker å bli valgt til kjæreste fordi man har penger? Det må være folk som ikke har stort annet å by på, personlig, tenker jeg. 

Så joda, det hadde flagget godt, men ikke grønt. 

Positiv livsinnstilling har kanskje vært mitt største grønne flagg. Tro på at livet er verdt litt strev innimellom. Ikke henge seg for hardt opp i det som har vært vanskelig, er vanskelig og vil bli vanskelig, men vise tro på at det som er godt og bra veier mest. 

Anonymkode: 4ab64...4a7

• Liker 1
Skrevet

Empati med alle dyr (griser like mye som hunder)

Laidback, mannemann, modig, hopper i nye ting uten å nøle, fravær av angst og nevrose

Anonymkode: e979a...151

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser mange nevner at man skal se hvordan folk behandler foreldrene sine, men ofte kan slike forhold være ganske så kompliserte. 

Anonymkode: 939ba...557

Det er jo selvsagt. Noen har helt ræva foreldre.

Samtidig er dette et rødt flagg - det er ikke personens feil, men det at den har vokst opp med dysfunksjonalitet er skummelt. Jeg inngår kun forhold med menn som har flotte familier. Fordi det vil gjenspeiles i han, og vi vil få et godt nettverk om vi etablerer oss. Dette har funket bra for meg, har aldri blitt sveket, snakket stygt til, eller slått av en mann. Og foreldre på begge sider har stilt opp i nød, uten å klage eller kreve noe tilbake.

Anonymkode: 5c46b...d1c

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leser mye om røde flagg her inne, tegn på at noen er uegnet som partner. Men er det motsatte tegn også, ting du tolker som at denne fyren / dama er bra?

Anonymkode: 4ef55...bca

Han snakker mye positivt om andre og viser glede når vennerog familie går bra.

Han kan se begge sider av en sak i en konflikt.

Han har reflektert over hva som gjør et forhold til et bra forhold.

Hvis han har problemer, gjør han noe aktivt med dem.

Han viser interesse.

Han har noe som engasjerer og driver ham i livet f.eks.jobb, studier eller hobby.

Han er nysgjerrig og liker å lære nye ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...