Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg har lest litt rundt på nettet etter tips på jobbintervju. Jeg har vært på 4 stk tidligere, hvor 3 av de resulterte i jobb. Nå skal jeg snart i ett nytt, og trenger alle råd jeg kan få! 
Dette er en jobb jeg virkelig ønsker meg, og er kvalifisert til. Har prøvd å komme meg inn i dette yrket/arbeidsplass i flere år, og har endelig fått sjansen! 

Men er nervøs for å ikke klare å skille meg ut, ikke gi ett godt nok inntrykk eller svare feil... Føler det er så mye som står på spill, og vet ikke når jeg skal få en slik mulighet igjen 😨

Kan jeg nevne det at dette er en jobb jeg virkelig ønsker, og har vært ute etter i lang tid? Har aldri gruet meg så mye til ett jobbintervju før, sikkert fordi dette er drømmejobben. 😩 

Anonymkode: ec2bb...33f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville definitivt fortalt det! En kvalifisert arbeidstaker som virkelig ønsker å jobbe akkurat der og med det må jo være drømmeansettelsen for arbeidsgiver.

Jeg ville riktignok sørger for å ha en god begrunnelse for hvorfor dette er noe du virkelig ønsker, for det må du regne med å få spørsmål om.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Eliza Doalot skrev:

Jeg ville definitivt fortalt det! En kvalifisert arbeidstaker som virkelig ønsker å jobbe akkurat der og med det må jo være drømmeansettelsen for arbeidsgiver.

Jeg ville riktignok sørger for å ha en god begrunnelse for hvorfor dette er noe du virkelig ønsker, for det må du regne med å få spørsmål om.

Da tenker jeg å nevne det. Men er litt usikker på hvordan. I mitt yrke er dette en jobb med de beste arbeidstidene, ferier, arbeidsmengde, overtid osv. Virkelig en drømmejobb innenfor mitt felt. Og en jobb jeg ønsket meg allerede under utdanning. Yrket er også noe jeg har interesse for, og virkelig ønsker å jobbe med igjen, så det er vell det jeg bør legge mest vekt på? 

De siste årene har jeg jobbet i ett annet yrke, som jeg også har trivdes i, men ikke på samme måte som denne jobben. Dette er noe jeg har utdannet meg som, og kan få utnyttet faglig og innen interesse. 

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tenker jeg å nevne det. Men er litt usikker på hvordan. I mitt yrke er dette en jobb med de beste arbeidstidene, ferier, arbeidsmengde, overtid osv. Virkelig en drømmejobb innenfor mitt felt. Og en jobb jeg ønsket meg allerede under utdanning. Yrket er også noe jeg har interesse for, og virkelig ønsker å jobbe med igjen, så det er vell det jeg bør legge mest vekt på? 

De siste årene har jeg jobbet i ett annet yrke, som jeg også har trivdes i, men ikke på samme måte som denne jobben. Dette er noe jeg har utdannet meg som, og kan få utnyttet faglig og innen interesse. 

Jeg ville ikke fokusert på arbeidstider, ferier og andre goder for deg, men heller hva som er interessant med selve jobben, arbeidsplassen, arbeidsoppgavene osv.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du kan si det når de spør «hvorfor skal vi ansette deg?» eller lignende 

Anonymkode: 9e027...eeb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...