AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #1 Skrevet 9. januar 2020 Min sønn er 50 %hos sin far, min eksmann. Utfordringen er at han aldri tar med sønnen vår på ferie, han er 11 år nå og har ennå ikke blitt invitert på en eneste ferie med som far og stemor/stesøsken. Alt av klær og utstyr til min sønn blir kjøpt brukt eller arvet, min sønn har aldri fått nye klesplagg eller utstyr av far. Han synes det er surt da stesøsken som er 2-3 år yngre, stadig får helt nye ting, får dra på ferie 1-2 ganger i året. Jeg spurte min eksmann i november om han ville være med å betale halvparten av de nye skiene vår sønn skulle få til jul, fikk da blank nei. Sa han kunne bidra med Max 500 kroner. Dette gjaldt også sykkelen han trengte før sommerferien. Jeg er helt oppgitt har tatt opp dette flere ganger med far om sånne ting går utover min sønns selvtillit og selvbilde. Spesielt når stesøsken får være med på ferier og får nye ting stadig vekk. Opplever det som trist rett og slett. Har tatt dette opp med familievernkontoret, men de støttet far. Har dere råd til meg? Er helt oppgitt kjenner jeg... Anonymkode: e5192...c0e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #2 Skrevet 9. januar 2020 Det er ingen rettighet å dra på ferie. Det kan du ikke kreve. Du kan heller ikke kreve mer at han underholdes med normalt utstyr til barn. Anonymkode: 5185d...1a9 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #3 Skrevet 9. januar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen rettighet å dra på ferie. Det kan du ikke kreve. Du kan heller ikke kreve mer at han underholdes med normalt utstyr til barn. Anonymkode: 5185d...1a9 Det som oppleves som vanskelig her er forskjellsbehandlingen. Når min sønn til stadighet opplever at stesøsken får dra på ferie, får nytt utstyr osv. Barnefar legger alle ferier bevisst til de ukene min sønn ikke er hos dem. Anonymkode: e5192...c0e 17
Gjest theTitanic Skrevet 9. januar 2020 #4 Skrevet 9. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som oppleves som vanskelig her er forskjellsbehandlingen. Når min sønn til stadighet opplever at stesøsken får dra på ferie, får nytt utstyr osv. Barnefar legger alle ferier bevisst til de ukene min sønn ikke er hos dem. Anonymkode: e5192...c0e Du får desverre ikke gjort noe med det annet enn å snakke med eksmannen.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #5 Skrevet 9. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som oppleves som vanskelig her er forskjellsbehandlingen. Når min sønn til stadighet opplever at stesøsken får dra på ferie, får nytt utstyr osv. Barnefar legger alle ferier bevisst til de ukene min sønn ikke er hos dem. Anonymkode: e5192...c0e Min sønn! Min sønn! Kanskje du er litt skyld i dette selv, fordi du ser på gutten som din sønn! Hvor er fellesskapet og samarbeidsevnen her? Du må inkludere far mer. Det er deres sønn, ikke din! Er det din, så får du sørge for ferier, ski og sykler selv også. Anonymkode: a8589...e2e 6
Gjest Karkta Skrevet 9. januar 2020 #6 Skrevet 9. januar 2020 Kan det være at feriene blir betalt av stemor og hennes eksmann? At din eksmann kun bidrar til sin egen ferie og ikke stemor og stebarn? Hadde tatt dette opp med eksmann, forhørt meg om hvor " landet" ligger, og oppdager du at det er forskjell behandling der han betaler for hele bonusfamilien på ferie ville jeg ha krevd at din sønn blir tatt med i planleggingen neste gang.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #7 Skrevet 9. januar 2020 Man har faktisk rett til å forskjellsbehandle sine barn. Anonymkode: 9e5c5...48c 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #8 Skrevet 9. januar 2020 Det kan jo tenkes stemor betaler for seg selv og sine barn, og kanskje også for din ex. Da synes jeg ikke hun skal kreves å også betale for din og exens barn. Anonymkode: e8f1a...486 9
Nymerïa Skrevet 9. januar 2020 #9 Skrevet 9. januar 2020 (endret) Gjelder denne forskjellsbehandlingen kun materielle ting? Har du fisket litt hos sønnen din om hvordan han opplever det å være hos pappa; gir pappa god oppmerksomhet og føler gutten seg verdsatt? Opplever han at pappa gleder seg til han kommer og gjør de ting sammen bare de to? Jeg hadde vært fryktelig redd for at skiene og feriene bare hadde vært toppen av isfjellet her. Endret 9. januar 2020 av NymeriaRhoynar 29
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #10 Skrevet 9. januar 2020 Jeg er mor og stemor. Jeg betaler for mine barn, min mann for sine barn. Om eksen din er gjerrig så kan det jo være at det er hun som betaler og derfor for seg og sine barn. Anonymkode: 26c62...1c9 6
Gjest Chroma Skrevet 9. januar 2020 #11 Skrevet 9. januar 2020 22 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev: Jeg hadde vært fryktelig redd for at skiene og feriene bare hadde vært toppen av isfjellet her. Jeg også.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #12 Skrevet 9. januar 2020 Hadde tatt en prat Anonymkode: ebd16...1a6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #13 Skrevet 9. januar 2020 Vær ærlig, du vil bare at barnefar skal betale mer, også enda litt mer pluss enda litt mer. Anonymkode: 6f460...451 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #14 Skrevet 9. januar 2020 Hva sier sønnen her selv? Hvordan oppleves tiden hos far? Hvor gammel er sønnen? Om det er slik at far og stemor tar med stemors barn på ditt og datt og far kjøper ditt og datt, så vil nok sønnen 'tilbakebetale' han igjen senere med dårligere kontakt/forhold dem i mellom. Anonymkode: 5bd5d...123 2
Svigermor Skrevet 9. januar 2020 #15 Skrevet 9. januar 2020 Hvem skulle kunne pålegge noen å dra på ferie? Hva slags samfunn vil du ha? 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #16 Skrevet 9. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min sønn! Min sønn! Kanskje du er litt skyld i dette selv, fordi du ser på gutten som din sønn! Hvor er fellesskapet og samarbeidsevnen her? Du må inkludere far mer. Det er deres sønn, ikke din! Er det din, så får du sørge for ferier, ski og sykler selv også. Anonymkode: a8589...e2e Omg.... ja hun føler vel at det stor sett er HENNES sønn, for faren og stemora er for gjerrige. Anonymkode: 87cea...d9f 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #17 Skrevet 9. januar 2020 1 time siden, Karkta skrev: Kan det være at feriene blir betalt av stemor og hennes eksmann? At din eksmann kun bidrar til sin egen ferie og ikke stemor og stebarn? Hadde tatt dette opp med eksmann, forhørt meg om hvor " landet" ligger, og oppdager du at det er forskjell behandling der han betaler for hele bonusfamilien på ferie ville jeg ha krevd at din sønn blir tatt med i planleggingen neste gang. Mulig dette ikke kommer godt nok frem, stesøsken er min eksmann og stemors barn. Han har to fellesbarn med sin nye kone, altså min sønns stemor. Min eksmann tjener nesten en million i året og stemor tjener ca. halvparten . Min eksmann betaler for feriene sammen med stemor. Anonymkode: e5192...c0e 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #18 Skrevet 9. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig dette ikke kommer godt nok frem, stesøsken er min eksmann og stemors barn. Han har to fellesbarn med sin nye kone, altså min sønns stemor. Min eksmann tjener nesten en million i året og stemor tjener ca. halvparten . Min eksmann betaler for feriene sammen med stemor. Anonymkode: e5192...c0e Så det er halvsøsknene til din sønn? Ikke stesøsken? Anonymkode: d65c0...646 21
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #19 Skrevet 9. januar 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva sier sønnen her selv? Hvordan oppleves tiden hos far? Hvor gammel er sønnen? Om det er slik at far og stemor tar med stemors barn på ditt og datt og far kjøper ditt og datt, så vil nok sønnen 'tilbakebetale' han igjen senere med dårligere kontakt/forhold dem i mellom. Anonymkode: 5bd5d...123 Sønnen min hater å være hos far, ikke bare på grunn av forskjellsbehandlingen, men også fordi han føler seg som femte hjulet på vogna der. Men likevel insisterer far på å ha han 50 %. Sønnen min ønsker ikke å være der så mye. Han merker det på bursdager også, stesøsken får mye oppmerksomhet og gaver, mens min sønns bursdag blir ikke markert der. Bursdagsselskap og lignede blir holdt hos meg, hadde det ikke vært for meg hadde han ikke fått feire bursdag. Anonymkode: e5192...c0e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #20 Skrevet 9. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig dette ikke kommer godt nok frem, stesøsken er min eksmann og stemors barn. Han har to fellesbarn med sin nye kone, altså min sønns stemor. Min eksmann tjener nesten en million i året og stemor tjener ca. halvparten . Min eksmann betaler for feriene sammen med stemor. Anonymkode: e5192...c0e Da er det jo ikke stesøsken! Og det gjør historien veldig annerledes. Det er din sønns halvsøsken. Vet du ikke forskjellen på stesøsken og halvsøsken? Anonymkode: a8589...e2e 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå