Gå til innhold

Hvor mange kg ned PR klesstørrelse ned?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sånn ca, hva må man regne med av kg for å gå ned en klesstørrelse? Eventuelt hvor mange cm i f.eks midje PR antall kg? Noen som vet?

Anonymkode: a56ff...a15

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg gikk ned 6kg tilsvarte det 3 buksestr. Gikk fra str 31 til 29. 

Så, 2kg = 1 str? Gikk ned myye magefett.

Anonymkode: e496b...704

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg gikk ned 6kg tilsvarte det 3 buksestr. Gikk fra str 31 til 29. 

Så, 2kg = 1 str? Gikk ned myye magefett.

Anonymkode: e496b...704

Akkurat samme her. Har gått fra Str 33 til 30 på 6 kg.

Anonymkode: 64cfd...a7b

AnonymBruker
Skrevet

For meg virker det som at 7-8 kg er en str opp (fra 27 til 28 eller 29, det kommer jo også veldig an på buksemerket). Men det kommer an på hvor fettet ligger og kroppsform, jeg bærer det meste pp rumpe og lår og lite på magen. Veier 70 og er 172 høy, skal ned litt igjen nå så jeg kommer inn i flere bukser :)

Anonymkode: e0d45...733

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer nok an på hvilke størrelser det er snakk om. Jeg passer typisk Small hos H&M, Lindex og Cubus når jeg veier 56-57, men må opp til Medium når jeg veier 61-62.  167 cm. 

Anonymkode: 0e5e8...6ad

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer nok an på hvilke størrelser det er snakk om. Jeg passer typisk Small hos H&M, Lindex og Cubus når jeg veier 56-57, men må opp til Medium når jeg veier 61-62.  167 cm. 

Kommer tydeligvis an på mer enn kiloene. Jeg er str. small i alle de butikkene du nevner og jeg veier 67 😱 Like høy som deg/muligens 2 cm lavere.

Anonymkode: 42c4c...9d6

AnonymBruker
Skrevet

-30 kilo og 10 str ned

Anonymkode: a33a2...f66

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvor de kiloene ryker :vetikke: Men jeg gikk fra 56 kg (str 36) til 61 kg (str 38) i overdeler og XS - S/M i bukser. Kommer veldig an på merke. Bruker også utelukkende høytlivsbukser og har lagt på meg en del rundt magen i det siste, så da passer de dårligere. Leggene forblir tynne og siden jeg har korte bein vil jeg helst ha de tight rundt leggen/anklene. De eneste buksene som har passet min fasong er denne i S og denne i M. Begge med helt fantastisk stretch. Så om noen sliter med å finne bukser, prøv disse :jepp: 

Anonymkode: 59448...27c

Gjest theTitanic
Skrevet

Det er jo helt individuelt. 

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer tydeligvis an på mer enn kiloene. Jeg er str. small i alle de butikkene du nevner og jeg veier 67 😱 Like høy som deg/muligens 2 cm lavere.

Anonymkode: 42c4c...9d6

Oisann! Ja det er nok flere faktorer enn bare vekt da ja 😂 Jeg legger først på meg på magen, så det har nok mye å si. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på veldig mye. Bl.a. hvor det overflødige fettet ligger på kroppen, men også hvor stor man er.

Når man er veldig stor, må man ned flere kg før man går ned i klesstørrelse. Da er det mest sannsynlig mer fett spredd utover kroppen, ikke bare på den kroppsdelen med klesplagget du tenker på. (Så med andre ord, mer kg på ned for å gå ned i klesstørrelse.). Og jo mindre man er, jo færre kg per klesstørrelse.

Anonymkode: 52b8c...977

AnonymBruker
Skrevet

Har gått ned 9 kg (fra bmi overvektig til bmi øvre normal) og kun gått ned én (liten) buksestr. Det er nok mest fordi fettet rundt lårene går sist hos meg, mens midjen går først. Derfor er de fleste bukser alltid litt store i midjen og trange ved lårene 🙄

Anonymkode: 8691d...7ff

Skrevet

Gikk ned fra 64 til 52kg, bmi ca 24 til 20.
Det tilsvarte 2 størrelser ned i underdel, og en størrelse ned i overdel.
Generelt kan jeg bruke de fleste klærne utenom slim jeans fortsatt.

Anonymkode: 55ac5...338

Skrevet

Brukte bukser i str 26 i waist mellom 53-56 kilo. Veier idag 61 og må ha str 28🙄

Anonymkode: 4ea49...1c9

Skrevet

Dette er så merkelig. Har slitt med vekten i det siste så det er noe jeg er obs på. 

Jeg er 166, og veier idag 88. (Min høyeste vekt har vært 89) det laveste vekten min har vært de 2 siste årene er 78/77 

bruker det samme i overdeler 42/L

jeg bruker str 42 i bukser fra 78-89 kg, str 40 er fortsatt for lite når jeg veier 78. 
Men da 40 i overdel 

men jeg bruker str 38 når jeg veier under 70. Og str 36 når jeg veier under 65/64.  
M/S i overdel 

dette gir ingen mening 😂

Anonymkode: 7bd27...0c8

Skrevet

Gikk ned 25 kg og brukte fortsatt de samme klærne... De var bare løsere... Så jeg vil si at det nok bare var én størrelse. Men jeg har overvekta veldig jevnt fordelt over hele kroppen, ikke lokalisert til enkelte områder.

Anonymkode: 17b1e...acd

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gått fra å bruke M i noen topper og klær, L i bukser til L/XL i noen topper og klær og XXL i bukser. Da har jeg gått opp 20 kg (kun fett altså).

Anonymkode: 114d5...2c5

• 2 år senere...
Skrevet

Det tror jeg har noe med utgangspunktet å gjøre. Da jeg var over 50kg overvektig, så måtte nesten 15 kilo vekk før jeg kunne gå ned en buksestørrelse. Nå som jeg er normalvektig så skal det ikke mer enn et par kilo til før jeg kommer inn i en størrelse mindre. 

• Liker 1
Skrevet

Dere definerer størrelse feil. Noen snakker om midjestørrelse 31,30,29,28,27,26,25 og noen snakker om standard størrelse 34, 36, 38,40,42 

Da blir det bare rot 

Jeg gikk opp 18 kg og gikk fra str small til xl i bukser altså fra str 34/36 til 40/42. Jeg brukte 27 i midjemål på det tynneste og nå må jeg ha 31. Regn kiloene pr str det den som orker 🤣

Anonymkode: 6a986...ca8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...