Gå til innhold

Kan jeg bruker frimerker det bare står A på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sender ikke så ofte post men skal nå sende noen takkekort. Har liggende noen frimerker det bare står A på, og de er kjøpt for noen år siden.

Nå er jo a og b post slått sammen, og portoen har gått opp siden jeg kjøpte dem. Kan de brukes? Jeg husker ikke hva portoen var når de ble kjøpt så det er ikke så lett å sette på kronemerker opp til dagens porto heller.

Anonymkode: 84b99...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan helt fint bruke dem.

Frimerker med "A" på erstattet de gamle frimerkene med en påtrykt verdi. Dette var for å slippe at alle måtte ha et ekstra frimerke med 10, 20 eller 50 øre hver gang de økte portoen. Nå når A og B post er slått sammen fungerer de gamle A-frimerkene på all innlands-post. Jeg vet ikke hvordan det er med B-frimerker, eller om det i det hele tatt fantes.

Anonymkode: 8e1cb...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint bruke A frimerker i dag. B frimerker finnes ikke lenger. Er kun A post nå. 😊

Anonymkode: 012fc...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
AnonymBruker skrev (På 9.1.2020 den 18.38):

Du kan fint bruke A frimerker i dag. B frimerker finnes ikke lenger. Er kun A post nå. 😊

Anonymkode: 012fc...771

Naturligvis finnes det fortsatt mengder av ubrukte B-post-frimerker som samlere i sin tid har kjøpt og tatt vare på; skulle man bare kaste dem ...?

Har spurt om dette på Posten, og fått bekreftet at merker med B-post nå har samme verdi som frimerker med A-post, slik at man også kan bruke eldre B-post-merker til å frankere vanlige brev idag.

Anonymkode: 5ff1c...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...