Arwen Skrevet 3. juni 2005 #1 Skrevet 3. juni 2005 :o en "automatisk" dame som fortalte meg at jeg akkurat hadde vunnet et gratis Cruise til Karibien. Jeg fikk beskjed om å rine opp på telefonnummer 800 15 *** og oppgi min "claimcode" ****** Hun snakket engelsk, noen som aner hva dette kan være? Tror hun ringte fra et utenlandsk nummer. :klø: Tror ikke jeg har vært med i noen konkurranse.
Cathie Skrevet 3. juni 2005 #2 Skrevet 3. juni 2005 Kan godt hende det er enn sånn ting som koster hundrevis av kroner og ringe, som bare er "rip off" Er mye av det for tia!!
Gjest Leya Skrevet 3. juni 2005 #3 Skrevet 3. juni 2005 neineinei! Det er bare lurerier! Var i avisa om det! Du må liksom oppgi kredittkort nr også svindler de deg!
Arwen Skrevet 3. juni 2005 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2005 Er sikkert det, jeg ringer hvertfall ikke opp igjen. Fikk beskjeden på telefonsvareren, jeg tar ikke telefonen når den ringer med skjult nummer.
Trampe Skrevet 3. juni 2005 #6 Skrevet 3. juni 2005 Skjønner godt at noen faller for fristelsen til å ringe slike numre. Et gratis cruise i Karibien hadde vært noe ja..... Men jeg tror nok det er rip-off. Hadde aldri turt å ringe opp igjen..
LilleBille Skrevet 3. juni 2005 #7 Skrevet 3. juni 2005 Det er bare lureri .. og svindel. (For du vil måtte betale for å få den "gratis premien" din) Det har stått mye i avisene om det - og jeg tror også det har vært en tråd om det her inne tidligere.
Arwen Skrevet 3. juni 2005 Forfatter #8 Skrevet 3. juni 2005 Glad jeg ikke er lettlurt dama som ringte hørtes veldig hyggelig og engasjert ut
iingvild Skrevet 3. juni 2005 #10 Skrevet 3. juni 2005 Jeg fikk også sånn telefon i går. Irriterende, tenk på de barna som akkurat skjønner engelsk. Jeg fikk bare beskjed om å trykke 9. Ikke søren.
Arwen Skrevet 3. juni 2005 Forfatter #11 Skrevet 3. juni 2005 Jeg fikk også sånn telefon i går. Irriterende' date=' tenk på de barna som akkurat skjønner engelsk. Jeg fikk bare beskjed om å trykke 9. Ikke søren.[/quote'] Ja, har jeg ikke tenkt på :o dessuten føles det mye mer so invadering av privatlivet en en slik mail gjør. Ringe hjem til meg på mitt private telefonnummer... får en dårlig smak i munnene av det.
cosmo Skrevet 3. juni 2005 #12 Skrevet 3. juni 2005 Jepp, er svindel! Var akkurat sånn de svindlet en dame som stod frem i avisen for noen dager siden også. De hadde visst gått frem med samme metode og lurte flere folk.
cosmo Skrevet 3. juni 2005 #13 Skrevet 3. juni 2005 Jepp, er svindel! Var akkurat sånn de svindlet en dame som stod frem i avisen for noen dager siden også. De hadde visst gått frem med samme metode og lurte flere folk.
Gjest MrsL Skrevet 3. juni 2005 #14 Skrevet 3. juni 2005 Vi hadde og en sånn telefonoppringing for ett par dager siden
angie Skrevet 3. juni 2005 #16 Skrevet 3. juni 2005 Det der er bare noe lureri. For all del; ikke ring tilbake. Om du har gjort det, håper jeg du ikke ga dem kredittkortnummeret ditt!
Sommerfugl Skrevet 4. juni 2005 #18 Skrevet 4. juni 2005 Ekkelt med sånne telefoner. Best å legge på så fort som mulig.
Gjest Reisern Skrevet 4. juni 2005 #19 Skrevet 4. juni 2005 Det er lureri, for man får bare halvparten av hva man trenger. Så må man kjøpe resten - og det tjener de penger på. Dette gikk også på nettet før. Man får faktisk det de sier, men det er ikke billig. Det er lureri, ikke svindel. For man får hotelloppholdet (og må betale for skatt, reise, fly, frakt, moms, dill og dall). Mao: ligg unna og kjøp heller en billig og sikker reise av et ordentlig reiseselskap. Dere som er oppringt: så dere nummeret det ble ringt fra? Eller var det skjult? Har en tapt samtale i dag, nemlig. Med skjult nummer, så jeg ser jo ikke hvem (vi har bare én bekjent som ringer i ny og ne som har skjult nummer). Vi er registrert mot telefonsalg, er dere andre det?
iingvild Skrevet 4. juni 2005 #20 Skrevet 4. juni 2005 Hos meg var det ukjent nr. Vi har vanligvis nr opplysning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå