AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #1 Skrevet 9. januar 2020 Det er tydelig på alt av møter der at far er den som skal være fornøyd. Det er aldri snakk om barnet eller mor. Hva kan jeg som gjøre med dette? Det går hardt utover barnet. Anonymkode: e1829...973
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #2 Skrevet 9. januar 2020 Familievernkontor har ikke makt. Er du ikke fornøyd, kan du prøve å få til en samværsavtale via advokat. Anonymkode: 61f31...529 10
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #3 Skrevet 9. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Familievernkontor har ikke makt. Er du ikke fornøyd, kan du prøve å få til en samværsavtale via advokat. Anonymkode: 61f31...529 Jeg skal på telefon med en advokat i morgen. Jeg føler meg bare presset ned etter møter på fvk på grunn av at damen tydelig er fan av far. Men jeg skjønner det jo, han er flink til å snakke for seg. Anonymkode: e1829...973 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #4 Skrevet 9. januar 2020 Har jeg ingen tro på, familiekontor og retten favoriserer alltid mor over far. Anonymkode: c34fe...cf9 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #5 Skrevet 9. januar 2020 Drit i hva fvk sier. De har ingen makt. Gi far vanlig samvær, inkluder i aktiviteter og arrangementer, gi beskjeder og ha dialog. Så har du gjort ditt. Anonymkode: b2d5c...dc8 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #6 Skrevet 9. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Drit i hva fvk sier. De har ingen makt. Gi far vanlig samvær, inkluder i aktiviteter og arrangementer, gi beskjeder og ha dialog. Så har du gjort ditt. Anonymkode: b2d5c...dc8 Jeg har alltid fulgt alle avtaler. Med far så virker det ikke som han husker hva vi har avtalt om han får en idé om andre ting. Det er så slitsomt. Anonymkode: e1829...973 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #7 Skrevet 9. januar 2020 På fvk blåser den damen bort alle far sine brudd på avtalen som misforståelser. Anonymkode: e1829...973 4
Hr. Aktiv Skrevet 9. januar 2020 #8 Skrevet 9. januar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er tydelig på alt av møter der at far er den som skal være fornøyd. Det er aldri snakk om barnet eller mor. Hva kan jeg som gjøre med dette? Det går hardt utover barnet. Anonymkode: e1829...973 Der jeg var på megling så var det mor som var tema. Alltid hvis mor flyttet, kunne du flyttet etter? 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #9 Skrevet 9. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid fulgt alle avtaler. Med far så virker det ikke som han husker hva vi har avtalt om han får en idé om andre ting. Det er så slitsomt. Anonymkode: e1829...973 Ja, men slik er det bare. Du får bite tenna sammen. Jeg har gjort det i 10 år. Jeg velger mine kamper. Så lenge ikke barna reagerer negativt så lar jeg det ligge. Hva jeg synes og han synes betyr ingenting hvis barna er misfornøyd og går utover dem. Og er dem det fremdeles etter du har prøvd å fiske så må du bare jobbe hardere. Jeg har drevet med brannslukking i 10 år og jobbet aktivt med med barnas forhold til sin far, selv om han ikke fortjener det. Anonymkode: b2d5c...dc8
Gjest Witch24 Skrevet 9. januar 2020 #10 Skrevet 9. januar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Familievernkontor har ikke makt. Er du ikke fornøyd, kan du prøve å få til en samværsavtale via advokat. Anonymkode: 61f31...529 Dette. De har heldigvis ikke noe makt. Få tak i en advokat som har peiling på familietvist. Det var det som funka for meg:)
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #11 Skrevet 9. januar 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er tydelig på alt av møter der at far er den som skal være fornøyd. Det er aldri snakk om barnet eller mor. Hva kan jeg som gjøre med dette? Det går hardt utover barnet. Anonymkode: e1829...973 Kanskje fordi fvk ser at far blir satt på sidelinjen? I så fall gjør de for en gangs skyld jobben sin. God relasjon til far er viktig for barnet på sikt. Anonymkode: 743f0...574 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #12 Skrevet 9. januar 2020 12 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Der jeg var på megling så var det mor som var tema. Alltid hvis mor flyttet, kunne du flyttet etter? Skjønte ikke denne. Flytte? Anonymkode: e1829...973 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #13 Skrevet 9. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid fulgt alle avtaler. Med far så virker det ikke som han husker hva vi har avtalt om han får en idé om andre ting. Det er så slitsomt. Anonymkode: e1829...973 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: På fvk blåser den damen bort alle far sine brudd på avtalen som misforståelser. Anonymkode: e1829...973 Kanskje dette handler litt om din forventning til familievernkontoret? Deres rolle er ikke å ta side eller dømme hverken den ene eller andre veien. Deres jobb og rolle er å fremme samarbeid og hjelpe foreldre til å jobbe sammen om barnet. I en slik setting blir nok bl.a nødvendig å nedjustere kritikk mot den som ikke følger forpliktelsene sine vil jeg tro, til fordel for samarbeidsklimaet. Om du ikke gjør det alt, sørg for å dokumentere alle ganger far bryter avtaler, Lag deg gjerne en loggbok, hvor du noterer datoer og tider. Kort og konkret, ingen andre kommentarer angående far. Dette kan bli nyttig om det går til sak. Ta vare på alle SMS, Mail og annen kommunikasjon mellom dere. Ta kontakt med advokat, som kan familietvister og barnefordelingssaker. Anonymkode: 6cce1...7de 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #14 Skrevet 9. januar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje fordi fvk ser at far blir satt på sidelinjen? I så fall gjør de for en gangs skyld jobben sin. God relasjon til far er viktig for barnet på sikt. Anonymkode: 743f0...574 Han blir jo ikke det. Han fikk en avtale sist som var mer en første avtalen. Men han var likevel ikke fornøyd, men han sa ikke noe om det. Så en uke senere fikk jeg brev av en advokat ut av det blå. Anonymkode: e1829...973 2
Gjest Von Erich Skrevet 9. januar 2020 #15 Skrevet 9. januar 2020 De tenker på barnets beste. Ikke far eller mor.
Hr. Aktiv Skrevet 9. januar 2020 #16 Skrevet 9. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønte ikke denne. Flytte? Anonymkode: e1829...973 Ja her så ble det akkurat det. Mor skulle flytte. Hun tenkte å ta med seg barna.
regine Skrevet 9. januar 2020 #17 Skrevet 9. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Familievernkontor har ikke makt. Er du ikke fornøyd, kan du prøve å få til en samværsavtale via advokat. Anonymkode: 61f31...529 Og det er svært viktig å huske på - FVK kan ikke bestemme noe, de kan ikke pålegge, de har overhode ingen makt og myndighet. 34 minutter siden, Von Erich skrev: De tenker på barnets beste. Ikke far eller mor. Dessverre, det gjør de ikke. De lar seg lure av den mest veltalende, og de er jevnt over meget farsvennlige, det er - som også en annen skrev - ikke måte på hva far kan gjøre uten at det får noen konsekvenser. Følger ikke avtaler han selv har foreslått? Neivel, men da må vi finne på noe annet. Følger ikke oppbarnet adekvat i fht f.eks. barnehage eller skole (som i komme i tide, hente innenfor åpningstider, sørge for matpakke) neivel, men det er jo ikke så farlig likevel...... Så slutt å tro at FVK på noe vis er opptatt av en best mulig løsning for barnet. De er mest opptatt av å få til en avtale, ser så fint ut i statistikken at foreldrene ble enige om en samværsavtale, hvordan den er og om den fungerer til beste for barnet, nei det er ikke så viktig. Og det er oftest den som er mest kverulant som får gjennomslag, for den som viser seg samarbeidsvillig skal da presses til å godta dette "fordi det er så viktig å få til en avtale". Så det beste du kan gjøre TS er å kutte ut meningsløse møter på FVK hvor de kun jatter med far og ikke er interesserte i å finne en god løsning for barnet. 11
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #18 Skrevet 9. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er tydelig på alt av møter der at far er den som skal være fornøyd. Det er aldri snakk om barnet eller mor. Hva kan jeg som gjøre med dette? Det går hardt utover barnet. Anonymkode: e1829...973 Dummeste jeg har hørt.. Familievernkontoret kalles Mødrevernkontoret. Det viktigste for mødrevernkontoret er at mor får viljen sin. På dette kontoret finnes det fullt av udugelige sosionomer som ikke duger andre steder i samfunnet, og blir plassert bort. Det eneste de gjør er å sitte å nikke med mor, og ikke stille noen kritiske spørsmål til mor. Det eneste de lærer på sosionomutdanningen er å ivareta mors rettigheter. Ofte har de palestinaskjerfet tulla så mange ganger rundt halsen at det stoppe all blodtilførsel til toppetasjen, i de tilfellene hvor de har hatt oksygentilførsel tidligere? Familievernkontoret er en verkebyll i samfunnet, og er synd at det er obligatorisk å ha vært der før rettsak. Anonymkode: a0689...f34 1
Gjest Von Erich Skrevet 9. januar 2020 #19 Skrevet 9. januar 2020 4 minutter siden, regine skrev: Dessverre, det gjør de ikke. De lar seg lure av den mest veltalende, og de er jevnt over meget farsvennlige, det er - som også en annen skrev - ikke måte på hva far kan gjøre uten at det får noen konsekvenser. Følger ikke avtaler han selv har foreslått? Neivel, men da må vi finne på noe annet. Følger ikke oppbarnet adekvat i fht f.eks. barnehage eller skole (som i komme i tide, hente innenfor åpningstider, sørge for matpakke) neivel, men det er jo ikke så farlig likevel...... Så slutt å tro at FVK på noe vis er opptatt av en best mulig løsning for barnet. De er mest opptatt av å få til en avtale, ser så fint ut i statistikken at foreldrene ble enige om en samværsavtale, hvordan den er og om den fungerer til beste for barnet, nei det er ikke så viktig. Og det er oftest den som er mest kverulant som får gjennomslag, for den som viser seg samarbeidsvillig skal da presses til å godta dette "fordi det er så viktig å få til en avtale". Så det beste du kan gjøre TS er å kutte ut meningsløse møter på FVK hvor de kun jatter med far og ikke er interesserte i å finne en god løsning for barnet. Nå vet ikke jeg hva saken gjelder, men bare for moren ikke er enig så betyr ikke det at det ikke er barnets beste.
regine Skrevet 9. januar 2020 #20 Skrevet 9. januar 2020 1 minutt siden, Von Erich skrev: Nå vet ikke jeg hva saken gjelder, men bare for moren ikke er enig så betyr ikke det at det ikke er barnets beste. Det har du helt rett i. Men bare fordi far er uenig så betyr heller ikke det at noe ikke er til barnets beste. Og FVK er mest opptatt av at det skal lages en avtale, om den er bra eller dårlig for barnet blir dermed underordnet. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå