AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #1 Skrevet 9. januar 2020 Vi har en saksbehandler og opplever at saksbehandler sier en ting til mor og en annen ting til far.. I prosessen. Alt blir jo bare verre og skaper mer konflikt. Anonymkode: 27661...7aa
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #2 Skrevet 9. januar 2020 Om saksbehandler bare er rotete, er det er problem. Men problemet kan være større om det er noe annet. Jeg har hørt på noen hundre mennesker som har vært i kontakt med BV. Ja, flere hundre, sakene er selvfølgelig over mange år, da saker gjerne tar flere runder i retten. Taktikk er ikke dekkende en gang. De kan være svært partiske, gir dermed dårlige råd til en part. De støtter seg på eldgammel forskning, som aldri har vært anerkjent utenfor landets grenser. Rapportene mangler dokumentasjon, de ansatte har knapt utdannelse. Folk som har fosterhjem, har sterk tilknytting til BV-ansatte. Godt dokumenter av journaliser. Anonymkode: 1b526...d35 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #3 Skrevet 9. januar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om saksbehandler bare er rotete, er det er problem. Men problemet kan være større om det er noe annet. Jeg har hørt på noen hundre mennesker som har vært i kontakt med BV. Ja, flere hundre, sakene er selvfølgelig over mange år, da saker gjerne tar flere runder i retten. Taktikk er ikke dekkende en gang. De kan være svært partiske, gir dermed dårlige råd til en part. De støtter seg på eldgammel forskning, som aldri har vært anerkjent utenfor landets grenser. Rapportene mangler dokumentasjon, de ansatte har knapt utdannelse. Folk som har fosterhjem, har sterk tilknytting til BV-ansatte. Godt dokumenter av journaliser. Anonymkode: 1b526...d35 Ett tips: Ikke hør på fanatikerne her inne og bli vettskremt ☝🏼 Det kan hende saksbehandleren deres gjør det du beskriver, det er i tilfelle svært uheldig, og da ville jeg ha tatt det opp med det samme og bedt om at det du tok opp ble dokumentert. Ha gjerne med advokat når du gjør det. Kan være slurv/misforståelser og/ eller dårlig arbeid som gjør det, men også en saksbehandler med en agenda. Det viktigste er å signalisere at man har fanget det opp og ikke aksepterer det. Lykke til ☺️👍🏼 Anonymkode: 25f48...e4c 9
Hr. Aktiv Skrevet 9. januar 2020 #4 Skrevet 9. januar 2020 BV betaler til og med rettssaker til mødre så ja det forundrer meg ikke om de også sier ulike ting.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #5 Skrevet 9. januar 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Vi har en saksbehandler og opplever at saksbehandler sier en ting til mor og en annen ting til far.. I prosessen. Alt blir jo bare verre og skaper mer konflikt. Anonymkode: 27661...7aa Det er et dårlig tegn. Det høres ut som bv har startet å samle bevis som skal brukes mot dere. Kontakt advokat. Anonymkode: 4cc8a...e34 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #6 Skrevet 9. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er et dårlig tegn. Det høres ut som bv har startet å samle bevis som skal brukes mot dere. Kontakt advokat. Anonymkode: 4cc8a...e34 Vi er ikke innblandet fordi vi som foreldre har gjort noe galt så ingen frykt for å miste barna, men jeg forventet at vi alle skulle samarbeide om barna selv om vi foreldre har forskjellig oppfatning av situasjonen. Forventet bare ikke at saksbehandleren skulle si forskjellige ting om samme sak. Anonymkode: 27661...7aa 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #7 Skrevet 9. januar 2020 Som saksbehandler har jeg opplevd at foreldre med stort konfliktnivå også har kunnet si til den andre at jeg /vi har sagt ting som ikke er tilfelle for å få det til høres ut som vi er på lag med den ene.. Er det noe som kan ha skjedd hos dere? Jeg har ikke tid til å drive taktikk og huske hva jeg har sagt og ikke sagt til den ene og andre iallefall 😝 Anonymkode: 6e706...59c 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #8 Skrevet 9. januar 2020 Da laster dere nes lydopptaker på mobilene deres. Det har dere full rett til så slipper dere konflikter. Anonymkode: 6244b...2f1 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #9 Skrevet 9. januar 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som saksbehandler har jeg opplevd at foreldre med stort konfliktnivå også har kunnet si til den andre at jeg /vi har sagt ting som ikke er tilfelle for å få det til høres ut som vi er på lag med den ene.. Er det noe som kan ha skjedd hos dere? Jeg har ikke tid til å drive taktikk og huske hva jeg har sagt og ikke sagt til den ene og andre iallefall 😝 Anonymkode: 6e706...59c Saksbehandleren gjør i hvertfall ikke det den har sagt med info og oppfølging som den har sagt til meg. Motpart forteller andre ting når vi snakker. Nå står jeg her og aner ingenting om hva som skjer egentlig. Samme skjedde før jul og nå skjer det igjen. Parten barna er hos nå føler jeg vet alt, i mens jeg går og vet ingenting og får ikke samme info. Den andre parten har også akkurat vært i møte hvor det ble tatt en avgjørelse som saksbehandleren sa til meg at ikke var demmes anbefaling å gjøre og ikke ville oppfordre til at dette skulle skje. Jeg har ikke blitt kontaktet ang. Avgjørelsen og får beskjed at parten som har barna nå at den har fått anbefalt å ta denne avgjørelsen i møtet, det som saksbehandler sa til meg at ikke var ok å gjøre da det er viktig at barna har sin vanlige kontakt og rutine. Jeg får også alltid info av motpart først og så venter jeg i noen dager før jeg ringer for oppdatering, da saksbehandler sier hver gang at den skal ringe etter samtaler/møtene som er, men etter noen dager klarer jeg ikke å vente siden motpart kontakter meg for sin versjon. Synes hele greia er sløv når det kommer til kommunikasjon. Hvis saksbehandler ikke har mulighet til å ringe samme dag, hvorfor ikke bare en sms om at den kontakter meg i løpet av uken istede for at jeg ringer og virke helt dust ut. Og vanskelig å la være siden jeg også ønsker barnas beste. Anonymkode: 27661...7aa
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #10 Skrevet 9. januar 2020 Det er vel i bv som i alle andre etater - at det finnes råtne epler i enver kurv. Spesielt i en etat som dette kan råtne epler gjøre stor skade. Anonymkode: 8e965...345 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #11 Skrevet 9. januar 2020 Syns du skal be om mappa til barnet ditt jeg. Si spesifikt at du også skal ha journalnotatene fra møtene far har vært på. Så leser du papirene sammen med aktuell kontaktperson, spør om alt du lurer på, og be henne notere så svarene kommer tydelig frem. Tipper nemlig at den andre forelderen snakker usant. Enten det, eller at hm rett og slett ikke forstår hva som blir sagt. Eller så er det du som ikke forstår pga lav forståelse når det kommer til det muntlige. Anonymkode: b1e60...832 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #12 Skrevet 10. januar 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Syns du skal be om mappa til barnet ditt jeg. Si spesifikt at du også skal ha journalnotatene fra møtene far har vært på. Så leser du papirene sammen med aktuell kontaktperson, spør om alt du lurer på, og be henne notere så svarene kommer tydelig frem. Tipper nemlig at den andre forelderen snakker usant. Enten det, eller at hm rett og slett ikke forstår hva som blir sagt. Eller så er det du som ikke forstår pga lav forståelse når det kommer til det muntlige. Anonymkode: b1e60...832 Ringte dem i dag og det var notert lite i følge den jeg snakket med. Sto ingenting om denne avgjørelsen. Personen ringte også saksbehandler for å få dette bekrefter, men saksbehandler sa at den ikke kjente til dette som motpart har sagt til meg, men antar at møter som blir gjort vil bli notert på barna? Anonymkode: 27661...7aa
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #13 Skrevet 10. januar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ringte dem i dag og det var notert lite i følge den jeg snakket med. Sto ingenting om denne avgjørelsen. Personen ringte også saksbehandler for å få dette bekrefter, men saksbehandler sa at den ikke kjente til dette som motpart har sagt til meg, men antar at møter som blir gjort vil bli notert på barna? Anonymkode: 27661...7aa Ja, det stemmer. Hvis noen andre skriver referat vil det sendes bv og scannes inn. Hvis saksbehandler sier at hun ikke kjenner til det som din ex påstår, så har hun ikke sagt det. Hun har ikke lov til å lyve. Anonymkode: b1e60...832 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå