AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #1 Del Skrevet 9. januar 2020 Jeg har hatt delt omsorg for sønnen min siden slutten av juli(det ble slutt i april, men bodde sammen til slutten av juli), og jeg fant først ut idag at dette er noe man kan få fradrag for på skatten. Hadde jo såklart ikke lagt dette inn for jeg ikke ante noe om det. Er det for sent nå, eller er akkuratt det sånn som automatisk blir registrert? Hilsen meget stresset dame 🤣 Har prøvd å ringe skatteetaten men kommer ikke gjennom. Anonymkode: ff603...3ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #2 Del Skrevet 9. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt delt omsorg for sønnen min siden slutten av juli(det ble slutt i april, men bodde sammen til slutten av juli), og jeg fant først ut idag at dette er noe man kan få fradrag for på skatten. Hadde jo såklart ikke lagt dette inn for jeg ikke ante noe om det. Er det for sent nå, eller er akkuratt det sånn som automatisk blir registrert? Hilsen meget stresset dame 🤣 Har prøvd å ringe skatteetaten men kommer ikke gjennom. Anonymkode: ff603...3ab Det får du endre på skattemeldingen når du får den da. Det er den rette måten å gjøre det på. Hva mener du skatteetaten skal gjøre med et skattekort som allerede er utgått? Anonymkode: 35702...ec5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #3 Del Skrevet 9. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det får du endre på skattemeldingen når du får den da. Det er den rette måten å gjøre det på. Hva mener du skatteetaten skal gjøre med et skattekort som allerede er utgått? Anonymkode: 35702...ec5 Men det hjelper jo ikke meg for 2019, kun 2020. Hadde dette blitt endret i fjor hadde jeg fått mye mer fradrag på skatten, og om det kunne blitt fikset nå så vil jeg jo evnt få mer igjen på skatten i år. Anonymkode: ff603...3ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #4 Del Skrevet 9. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det hjelper jo ikke meg for 2019, kun 2020. Hadde dette blitt endret i fjor hadde jeg fått mye mer fradrag på skatten, og om det kunne blitt fikset nå så vil jeg jo evnt få mer igjen på skatten i år. Anonymkode: ff603...3ab Uff jeg orker ikke....... Skattemeldingen (tidligere selvangivelsen) gjelder selvfølgelig for året som har gått, dvs 2019. Det er etter at den er levert og du har gjort opp status for 2019, du enten for baksmell eller penger tilgode. Og når du fører opp fradrag du skal ha der, så vil det bli tatt med i beregningen og du vil da antagelig få penger tilgode. Disse utbetales vanligvis i juni. Anonymkode: 35702...ec5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #5 Del Skrevet 9. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uff jeg orker ikke....... Skattemeldingen (tidligere selvangivelsen) gjelder selvfølgelig for året som har gått, dvs 2019. Det er etter at den er levert og du har gjort opp status for 2019, du enten for baksmell eller penger tilgode. Og når du fører opp fradrag du skal ha der, så vil det bli tatt med i beregningen og du vil da antagelig få penger tilgode. Disse utbetales vanligvis i juni. Anonymkode: 35702...ec5 " Vedlagt finner du skattetrekksmeldingen din for 2020. " står det? Anonymkode: ff603...3ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #6 Del Skrevet 9. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: " Vedlagt finner du skattetrekksmeldingen din for 2020. " står det? Anonymkode: ff603...3ab Det er ingen som har fått skattemeldingen for 2019 ennå. Det du har fått nå er skattekortet for 2020. Er barnet oppført der da? Hvis ikke så kan du gå inn og endre det, så blir det ihvertfall riktig for inneværende år. Anonymkode: 35702...ec5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #7 Del Skrevet 9. januar 2020 Skattemeldingen blir først tilgjengelig i april. Anonymkode: 35702...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #8 Del Skrevet 9. januar 2020 Om det ikke er tatt med i selvangivelsen for 2019, så må du føre det opp selv. De får ikke gjort noe med skattetrekket for 2019 nå. Anonymkode: 6175a...193 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #9 Del Skrevet 9. januar 2020 Du kan endre tidligere års skattemelding dersom du oppdager feil eller manglende informasjon. Skattemeldingen for 2019 skal levers i år. Skattemeldingen for 2018 kan du endre. https://www.skatteetaten.no/skjema/endringsmelding/ Anonymkode: 9fc21...dcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #10 Del Skrevet 9. januar 2020 Herregud Ts. Du skjønner vel at fradrag går via skattemeldingen/selvangivelsen og ikke skattekortet?? 🤦🏼♀️ Anonymkode: 6754c...fef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottah Skrevet 9. januar 2020 #11 Del Skrevet 9. januar 2020 For 2019 må du endre når du får muligheten til det rundt april. Men for 2020 kan du logge inn i Altinn for å endre fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #12 Del Skrevet 9. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan endre tidligere års skattemelding dersom du oppdager feil eller manglende informasjon. Skattemeldingen for 2019 skal levers i år. Skattemeldingen for 2018 kan du endre. https://www.skatteetaten.no/skjema/endringsmelding/ Anonymkode: 9fc21...dcf Ikke gjør det enda vanskeligere for henne nå da, helt unødvendig. Hun ble jo alene nå i sommer, så da trenger hun ikke å tenke på flere år bakover i tid. Anonymkode: 35702...ec5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The_Stig Skrevet 9. januar 2020 #13 Del Skrevet 9. januar 2020 Du får fradrag fra den dagen du får innvilget utvidet barnetrygd, og kommer automatisk inn på skattemeldingen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå