Gå til innhold

Oppbevare vogn i utebod?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei
Har en stokke trailz. Bor i blokk på 4 etasje uten heis. Barnet ble født i nov 2018 og siden da har vognen stått i utebod. Det er slitsomt å ta med vognen opp og ned fra fjerde etasje. Og vognen bruker vi ca annenhverdag. Vognen har stått i uteboden hele året.

Jeg hadde ikke peiling om at det kan komme mugg på barnevogner hvis de står ute😢 sportsdelen har armlen som jeg tok av i november fordi barnet har blitt stor nå og jeg følte at den kommer i veien. Da fjernet jeg den og hadde litt dårlig tid den dagen så la den bare på en gammel sykkel som også var parkert i utebod. Jeg glemte å ta med den den hjem og den ble bare liggende der. Etter noen dager la jeg regntrekket også over den.
Igår fikk jeg plutselig øye på at det har kommet masse masse mugg på armlen. Takker gud for at det ikke er noe tegn til mugg på vognen men bare på armlen som jeg hadde tatt av.
Men nå er jeg livredd for vognen også. Den kostet 13000 kr og kjøpte for litt over et år siden. Hva skal jeg gjøre? Vi bor i blokk men vi har ingen innendørs oppgang som de fleste blokker har. (Litt dårlig forklart)

Kan noen gi meg råd om hva jeg skal gjøre med vognen? Hadde jeg brukt den lite så kunne jeg tatt den opp til fjerde etasje men siden vi bruker den mye så blir det et ork å ta den opp og ned hverdag. Til august kommer barn nr 2. Hadde planer om å bruke samme vogn til neste barn også men spørs om den overlever til da pga mugg. 

20200109_130053.jpg

Anonymkode: 9e626...ac1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

20200109_130204.jpg

Anonymkode: 9e626...ac1

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er veldig kjipt, men den må rett og slett oppbevares inne. Vi tok av sportsdelen/baggen og bar den opp og ned.

Anonymkode: 55ead...645

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke brukt samme vogn. Selv om mugg ikke er synlig er det ikke utelukket at resten av vogna også har fått! For å være helt ærlig ville jeg bare kastet hele vogna. Du kan ikke selge den brukt hvis det er risiko for at det er mugg på den. Vi har alltid oppbevart vognene inne nettopp for å unngå mugg. Det er også derfor barnevogner som brukes i barnehage for at barnet sover ute er mer utsatt og vanskeligere å selge. Jeg ville kjøpt en annen vogn for å være på den sikre siden. Du vil ikke ha babyen din i en vogn med mugg.

Skrevet

Er boden for tett? Legg inn litt lufteventiler på neste dugnad. Så lenge det er tørt og god ventilering blir det sjelden mugg. 

Ellers kan du nok vaske med klorvann for å drepe muggsporene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...