AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #1 Skrevet 9. januar 2020 Kan noen fortelle litt om hva som skjer på obligatorisk megling ved samlivsbrudd og barn. Jeg gruer meg så! Vet ikke hvorfor, men ting blir så endelig etter den timen. På godt og vondt. Har tatt lang tid for meg å komme dit at det faktisk er slutt, så redd for at de vil sende oss i terapi eller noe. (Uaktuelt!). Eller foreslå 50/50. Eksen vil helst ha ungene minst mulig, men hører fort etter om noen med litt mer "makt " sier noe annet. Han er jo tross alt en perfekt mann på utsiden. Så jeg gruer meg. Vi har skrevet samværsavtale. Anonymkode: cef92...85a
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #2 Skrevet 9. januar 2020 Poenget med meklingen er jo at dere skal bli enige om samvær. Dersom dere allerede er enige og har skrevet en avtale SKAL de i prinsippet ikke prøve å overtale noen til noe annet, de skal bare få bekreftet fra dere begge at dere er enige. Dersom dere IKKE hadde vært enige hadde de skullet jobbe mer med det.... Men dette er prinsippet, jeg kan jo ikke garantere at det foregår akkurat sånn der dere skal. Anonymkode: 8241f...232
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #3 Skrevet 9. januar 2020 Meklerne har ingen makt, så de kan ikke sende dere i terapi eller noe. De vil nok først spørre dere begge om hva dere foreslår eller ser for dere som en løsning på samværet, også vil de deretter prøve å mekle slik at dere kan komme til en enighet. Dersom dere ikke blir enige i første møte, kan dere få tilbud om flere møter hvis det anses som hensiktsmessig. Til slutt får dere uansett en meklingsattest, uavhengig av utfallet. Dersom kun den ene møter til mekling, vil den oppmøtte fremdeles få attesten. Anonymkode: 953ab...1db
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #4 Skrevet 9. januar 2020 Vi brukte 10 min der inne. Vi sa at vi var enige om samværet og at avtalen allerede var skrevet under på. Hun vi var inne hos tok en kopi av samværsavtalen også spurte hun hvordan vi tenkte å gjøre det med barnet min eks hadde fra før. Der var vi også enige så da kunne vi bare dra. Anonymkode: c240b...cc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå