AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #1 Skrevet 9. januar 2020 «Alle» sier at man må bestemme seg for budsjett før man går på brudekjolejakt, men jeg er helt blank på hva som et et realistisk budsjett? (Vet det finnes brudekjoler i alle prisklasser altså). Hva bør jeg forvente å måtte betale for en kjole om jeg handler i norsk butikk? Jeg ønsker så klart å bruke så lite som mulig, men ønsker også en fin kjole og er villig til å betale en del for en fin kjole. Skal ikke ha prinsessekjole og bryr meg ikke om designer etc. Liker litt bohostil og tyll. Er 20 000,- inkl tilpasninger et realistisk tak? Har også vurdert å dra til Polen, men har en liten baby så mulig det blir vanskelig. På forhånd takk for tips 😁 Anonymkode: 5bfb9...cda
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #2 Skrevet 9. januar 2020 Det høres veldig mye ut 😬 Litt spent på svar på hva som er "normalt", for jeg tenkte selv det lå på rundt 12.000kr for en normalt dyr ny kjole. Vi prioriterer å bruke penger på andre ting i bryllupet så mitt budsjett var 2000kr 😂 Anonymkode: 2678a...a81 1
exictence Skrevet 9. januar 2020 #4 Skrevet 9. januar 2020 Jeg ville ha valgt noe sånn hvis jeg skulle gifte meg: https://www.monsoonlondon.com/en-no/wedding/bridal/dresses Jeg giftet meg med min mormors brudekjole 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #5 Skrevet 9. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det høres veldig mye ut 😬 Litt spent på svar på hva som er "normalt", for jeg tenkte selv det lå på rundt 12.000kr for en normalt dyr ny kjole. Vi prioriterer å bruke penger på andre ting i bryllupet så mitt budsjett var 2000kr 😂 Anonymkode: 2678a...a81 1 time siden, LiseTV skrev: Max 15 000, går sikkert bra med 12000 1 time siden, exictence skrev: Jeg ville ha valgt noe sånn hvis jeg skulle gifte meg: https://www.monsoonlondon.com/en-no/wedding/bridal/dresses Jeg giftet meg med min mormors brudekjole Takk for svar og tips! Det var beroligende! Tror jeg har venninner som flotter seg litt vel mye for var redd 20 000 var aaalt for lite. Anonymkode: 5bfb9...cda
exictence Skrevet 9. januar 2020 #6 Skrevet 9. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar og tips! Det var beroligende! Tror jeg har venninner som flotter seg litt vel mye for var redd 20 000 var aaalt for lite. Anonymkode: 5bfb9...cda Du kan vel gjøre noe helt annet enn dem vel. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #7 Skrevet 9. januar 2020 4 minutter siden, exictence skrev: Du kan vel gjøre noe helt annet enn dem vel. Helt klart! Derfor jeg spør her, for jeg syns det høres sykt ut med kjole til 40-50 000 som flere av mine bekjente har/skal ha 😱 Anonymkode: 5bfb9...cda 1
exictence Skrevet 9. januar 2020 #8 Skrevet 9. januar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt klart! Derfor jeg spør her, for jeg syns det høres sykt ut med kjole til 40-50 000 som flere av mine bekjente har/skal ha 😱 Anonymkode: 5bfb9...cda Enig 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #9 Skrevet 9. januar 2020 Jeg var innom Brudekjolen i Oslo sentrum nå. Der er det salg på utgående modeller i underetasjen, disse lå fra ca 7000-12000kr. Jeg fikk min til halv pris. Eventuelt om du kjøper en brukt på finn så er det gjerne halv pris eller rimeligere, men greit å ha prøvd noen modeller i butikk på forhånd så du vet hva du vil ha. Anonymkode: d2816...b69
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #10 Skrevet 9. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg var innom Brudekjolen i Oslo sentrum nå. Der er det salg på utgående modeller i underetasjen, disse lå fra ca 7000-12000kr. Jeg fikk min til halv pris. Eventuelt om du kjøper en brukt på finn så er det gjerne halv pris eller rimeligere, men greit å ha prøvd noen modeller i butikk på forhånd så du vet hva du vil ha. Anonymkode: d2816...b69 Åååå takk for tips! Skal ikke gifte meg før 2021 så da skal jeg følge med på salg etter neste sesong 🥰 Anonymkode: 5bfb9...cda
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #11 Skrevet 9. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: «Alle» sier at man må bestemme seg for budsjett før man går på brudekjolejakt, men jeg er helt blank på hva som et et realistisk budsjett? (Vet det finnes brudekjoler i alle prisklasser altså). Hva bør jeg forvente å måtte betale for en kjole om jeg handler i norsk butikk? Jeg ønsker så klart å bruke så lite som mulig, men ønsker også en fin kjole og er villig til å betale en del for en fin kjole. Skal ikke ha prinsessekjole og bryr meg ikke om designer etc. Liker litt bohostil og tyll. Er 20 000,- inkl tilpasninger et realistisk tak? Har også vurdert å dra til Polen, men har en liten baby så mulig det blir vanskelig. På forhånd takk for tips 😁 Anonymkode: 5bfb9...cda Uansett hva du betaler så får du maks 2-3 tusen for den når du skal selge den videre så alt det resterende er tap. Anonymkode: 89f54...272
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #12 Skrevet 9. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Åååå takk for tips! Skal ikke gifte meg før 2021 så da skal jeg følge med på salg etter neste sesong 🥰 Anonymkode: 5bfb9...cda Eh why? En brudekjole handler da ikke om sesont, nytt eller brukt. Det handler om at kjolen skal være deg og at du ikke skal ruinere deg på den. Anonymkode: 89f54...272 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #13 Skrevet 9. januar 2020 3 timer siden, exictence skrev: Jeg ville ha valgt noe sånn hvis jeg skulle gifte meg: https://www.monsoonlondon.com/en-no/wedding/bridal/dresses Jeg giftet meg med min mormors brudekjole Wow det var koselig at bestemoren din sin kjole gikk i arv til hennes datterdatter Anonymkode: 89f54...272
exictence Skrevet 9. januar 2020 #14 Skrevet 9. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow det var koselig at bestemoren din sin kjole gikk i arv til hennes datterdatter Anonymkode: 89f54...272 Takk, ja, sant Mange som faktisk har brukt den brudekjolen. Veldig klassisk og fin.
exictence Skrevet 9. januar 2020 #15 Skrevet 9. januar 2020 https://www.abelone.no/bryllup/brudekjoler-alle-merker/50-talls-brudekjoler
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #16 Skrevet 9. januar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh why? En brudekjole handler da ikke om sesont, nytt eller brukt. Det handler om at kjolen skal være deg og at du ikke skal ruinere deg på den. Anonymkode: 89f54...272 Fordi jeg er gravid og derfor ikke kan kjøpe kjole nå 😂 Regner med de har best salg når fjorårets modell skal utgå? 🤷🏼♀️ Anonymkode: 5bfb9...cda
addict Skrevet 9. januar 2020 #17 Skrevet 9. januar 2020 Min kjole kostet 16 000 men var på salg til 13 000. Regner med 20 med tilpasninger, slør, tilbehør og sko. Synes 20 hørtes fornuftig ut 😊 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #18 Skrevet 9. januar 2020 13 minutter siden, addict skrev: Min kjole kostet 16 000 men var på salg til 13 000. Regner med 20 med tilpasninger, slør, tilbehør og sko. Synes 20 hørtes fornuftig ut 😊 Tusen takk for svar Da er jeg ikke helt off! Bortsett fra at skoene jeg vil ha må utenom 🙈 Anonymkode: 5bfb9...cda
addict Skrevet 9. januar 2020 #19 Skrevet 9. januar 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar Da er jeg ikke helt off! Bortsett fra at skoene jeg vil ha må utenom 🙈 Anonymkode: 5bfb9...cda Vil du vise? Er de dyre? 😄
Puffaris Skrevet 9. januar 2020 #20 Skrevet 9. januar 2020 Ville hatt et budsjett på 20 000, så har du litt å gå på. Det er bedre å legge av litt for mye på den posten. Ble fortalt i salongen at de fleste bruker mellom 15 000 og 18 000 da jeg spurte, for var ganske blank selv. I tillegg kan en være obs på at pris varierer en del fra by til by og fra salong til salong. Enkelte steder er det gratis å prøve kjole og andre koster det maange hundre kroner. Det blir dyrt om du har behov for å prøve flere ganger. Og også det å sy inn kjolen varierer fra 0 kr til 5000 kr! (Har vært på mange salonger for å si det sånn 🤪) Lykke til!!😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå