AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #1 Skrevet 9. januar 2020 Vurderer å prøve meg i en barnehage, men har aldri jobbet med slikt før. Det er arbeidstidene som lokker, og at jeg får fri på helg:) Det passer veldig godt da jeg har barn. Hva bør jeg gjøre for at jeg skal bli godt likt i en barnehage? Er jo litt spent på å jobbe på kvinnedominerte steder, da det ikke gikk så bra på et annet sted jeg jobbet på før. Hvordan gjøre et godt inntrykk? Hvilke spilleregler gjelder i en barnehage, og hva bør jeg passe på? Anonymkode: a6aef...1d8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #2 Skrevet 9. januar 2020 Det er mange ting man må tenke på først av alt, tror jeg. Blant annet hørselen kommer jeg på umiddelbart. Er en del desibel hele dagen vil jeg tro, og når hørselen skades/svekkes så skal det godt gjøres å fixe. (og den tar skade av konstant bråk og støy) Anonymkode: 19f41...3d1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #3 Skrevet 9. januar 2020 Så lenge du er glad i å være rundt barn og å ha et sosialt yrke, så tror jeg barnehage kan passe godt. Som du sier er det veldig greie arbeidstiden (ikke kveld og helger), og det oppleves veldig givende å jobbe med småbarn som man ser utvikle seg. Lykke til! Anonymkode: df389...f87
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #5 Skrevet 9. januar 2020 Jeg tror man enten elsker det eller hater det. Er selv pedagog og kjenner mange som virkelig elsker jobben sin og gleder seg hver dag, og noen som ikke kan vente med å komme seg unna yrket. Man må tåle mye støy og mas, men dersom man elsker barn er det en fin jobb. Anonymkode: 1baaf...619
Jamomilla Skrevet 9. januar 2020 #6 Skrevet 9. januar 2020 Kommer veldig an på hvilken barnehage. Jeg har jobbet i veldig gode barnehager og i helt forferdelige barnehager. Tiden med barna er fint, men dårlig kultur, dårlige ledere og lavt faglig nivå er drepen. Om du har et hjerte for barna, men du ser at kollegene dine ikke har det er det fælt. Jeg måtte til slutt skifte til noe annet.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #7 Skrevet 9. januar 2020 Det er slitsomt å jobbe 100% om du ikke er pedagog. De har jo møter og plantid og får hente seg litt inn der, som fagarbeider og assistent er du med barna hele dagen. Veldig givende yrke da. Anonymkode: 1a022...747 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #8 Skrevet 9. januar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du mann? Anonymkode: ce72f...edc Kvinne😊 Anonymkode: a6aef...1d8
Prøver18 Skrevet 9. januar 2020 #9 Skrevet 9. januar 2020 Nei! Ufattelig slitsomt! Alltid noen ansatte som er borte, man må hjelpe andre avd omtrent hver dag, utrolig høyt støynivå, dårlig tilrettelagt for å være voksen der, dårlig ergonomi, alt for lite plass for så mange barn. Mye sykdom, dårlig arbeidsmiljø OL. Vært i rundt 30-40 bhg som ringevikar. Hatt lange oppdrag på flere år i enkelte bhg så har sett mye og prøvd mye forskjellig. Det er ikke barna det er noe galt med, men opplegget bhg 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #10 Skrevet 9. januar 2020 17 minutter siden, Prøver18 skrev: Nei! Ufattelig slitsomt! Alltid noen ansatte som er borte, man må hjelpe andre avd omtrent hver dag, utrolig høyt støynivå, dårlig tilrettelagt for å være voksen der, dårlig ergonomi, alt for lite plass for så mange barn. Mye sykdom, dårlig arbeidsmiljø OL. Vært i rundt 30-40 bhg som ringevikar. Hatt lange oppdrag på flere år i enkelte bhg så har sett mye og prøvd mye forskjellig. Det er ikke barna det er noe galt med, men opplegget bhg Har du noen forslag til hvordan det kan bli bedre? Anonymkode: ce72f...edc
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #11 Skrevet 9. januar 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er slitsomt å jobbe 100% om du ikke er pedagog. De har jo møter og plantid og får hente seg litt inn der, som fagarbeider og assistent er du med barna hele dagen. Veldig givende yrke da. Anonymkode: 1a022...747 Jeg kjenner en pedagog som beskriver møtene (med foreldre og kollegaer), planlegging og papirarbeidet som det mest krevende delen av yrket, fordi det krever sin mentale innsats. Hun er ikke en lat dame, elsker barn og gløder hver gang hun nevner jobb, men tenker at her bommer du når du undervurderer møter som å hente seg inn. Fysisk tenker du? Utifra innlegget ditt så høres det ikke ut som du er pedagog? Tenker på det du skriver «de har jo møter». Det er mulig uttrykket «gå en mil i mine sko, før du tror du ser hva jeg ser» passer inn her😊 Anonymkode: 910f3...dd6 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #12 Skrevet 9. januar 2020 Prøv det! Jeg er veldig glad i jobben min: det er veldig givende og en flott jobb selv om den er både psykisk og fysisk tung og man stadig er underbemannet og det er mye bråk og stress til tider. Det er ikke alle som passer til å jobbe i barnehage men det finner du fort ut om du prøver. Jeg hadde aldri trodd jeg kom til å jobbe i barnehage, men det viste seg å være det rette for meg. Anonymkode: 8b9cb...fba 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #13 Skrevet 9. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner en pedagog som beskriver møtene (med foreldre og kollegaer), planlegging og papirarbeidet som det mest krevende delen av yrket, fordi det krever sin mentale innsats. Hun er ikke en lat dame, elsker barn og gløder hver gang hun nevner jobb, men tenker at her bommer du når du undervurderer møter som å hente seg inn. Fysisk tenker du? Utifra innlegget ditt så høres det ikke ut som du er pedagog? Tenker på det du skriver «de har jo møter». Det er mulig uttrykket «gå en mil i mine sko, før du tror du ser hva jeg ser» passer inn her😊 Anonymkode: 910f3...dd6 Og jeg vet om mange pedagoger som bruker møtene til å skravle, spise godteri og drikke kaffe. Som selv sier det har vært en lite produktiv plantid. Det er nok stor forskjell på pedagoger der ute. Jeg sier ikke at det ikke er slitsomt med møter og plantid, men det jeg tror hun du svarte mente er at fagarbeidere og assistenter må være "på" hele tiden siden vi er sammen med barna hele tiden mens pedagogene har møter og plantid- noe som er slitsomt i seg selv, men på en helt annen måte. Personlig synes jeg det er mindre slitsomt å sitte i et møte framfor å være på avdeling der det til tider kan være gråt, hyling, barn som løper rundt osv. Jeg mener pedagogene burde "gå en mil i mine sko" også, dette gjelder begge veier. Anonymkode: 8b9cb...fba
Wilmus Skrevet 9. januar 2020 #14 Skrevet 9. januar 2020 Det at du har barn selv er jo en god start. Da kan du antageligvis en del fra før😉 Det å like å være sammen med, og kunne kommunisere godt med barna er jo det viktigste. For å bli godt likt er det lurt å ta initiativ og bli kjent med barna, prat med dem og vis interesse, og sett deg inn i rutinene til barnehagen og gjør arbeidsoppgaver uten at leder hele tiden må fortelle deg hva du skal gjøre. Vær blid og omgjengelig, aktiv med barna, høflig og imøtekommende med foreldre, og ikke sjukmeld deg fordi om du har litt vondt i halsen. Lykke til😁
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #15 Skrevet 9. januar 2020 Hvor mye tjener en fag/ufaglært i timen🤔? Anonymkode: a6aef...1d8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #16 Skrevet 9. januar 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye tjener en fag/ufaglært i timen🤔? Anonymkode: a6aef...1d8 216 Anonymkode: 3269e...999
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #17 Skrevet 9. januar 2020 Slitsom jobb og dårlig betalt. Jeg jobbet i barnehage gjennom Manpower i 2017 og hadde en timelønn på usle 144 kr. Sluttet i denne jobben da jeg begynte å studere samme år, og fikk meg samtidig ny jobb. Nå tjener jeg 220 kr i timen + tillegg. Anonymkode: eba01...3d0
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #18 Skrevet 9. januar 2020 Vet de har perioder hvor de drar på kurs, så da lurer jeg på om dette er noe dem gjør sammen med alle andre barnehager? TS Anonymkode: a6aef...1d8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #19 Skrevet 10. januar 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: 216 Anonymkode: 3269e...999 Ikke som ufaglært, i alle fall! Ikke som fagarbeider uten ansiennitet heller. 144 som noen andre skrev virker mer sannsynlig. Anonymkode: 8b9cb...fba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå