AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #1 Skrevet 9. januar 2020 Jeg har støttet en venn gjennom en vond skilsmisse, hvor hun fant seg ny mens de ennå var gift. Han har måttet kjøpe seg ut, finne seg nytt sted å bo og hatt det veldig tungt. Han jobber hele tiden for å få det til å gå opp. Likevel er han fattet og støtter eksen med alt når det kommer til barna. Han har vært lei seg/deprimert, men har aldri hørt han snakke om henne negativt. Når de er på samme sted er det en fin stemning mellom de. Null krangling og de virker nesten som venner. Men alikevel bruker hun tydeligvis mye tid på å baktale han. Vi bor på landet hvor ryktene fort går. Ting som ikke raker andre. Jeg har dame selv, og får stadig rapporter fra henne om siste nytt. Min kompis sin eks prater tydeligvis mye om eksen. Ting som hvor dårlig han var i senga, hvor mye bedre han nye er..sånne ting. Jeg får vondt av kompisen min, jeg får så lyst til å kontakte eksen og be henne holde munn. Det er ikke rettferdig, og jeg er bekymra for hvor mye han vet om disse ryktene. Vi begge er mye sammen i forbindelse med jobb på sjøen og har da prøvd å lufte litt men han sier liksom ikke så mye, bare rister på hodet. Skulle nesten ønske han slengte noe dritt tilbake om henne men han er ikke sånn av natur. Hun har i tillegg krevd mye av han økonomisk, han har samarbeidet godt hele veien. Barnepass utenom samværsperioder også, hun flyr rundt å lever livet og han tar mer enn gjerne ungene. Har sagt at hun burde sette foten ned på enkelte ting, men jeg tror han er redd for at hun skal begynne å nekte han samvær. Så hva syns dere, burde jeg ta en prat med eksen hans, eller er dette vanlig? Anonymkode: b01d9...05b
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #2 Skrevet 9. januar 2020 Hold deg borte. Helt vanlig situasjon. Godt mulig ting rorer seg når årene går. Dritt, men ikke unormalt. Anonymkode: 1ff28...d5f 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #3 Skrevet 9. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hold deg borte. Helt vanlig situasjon. Godt mulig ting rorer seg når årene går. Dritt, men ikke unormalt. Anonymkode: 1ff28...d5f Ok, takk for svaret. Anonymkode: b01d9...05b
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #4 Skrevet 9. januar 2020 Er ikke det ganske vanlig at den ene eller begge snakker dritt om den andre? Anonymkode: c7144...61b 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #5 Skrevet 9. januar 2020 Jeg er i en skillsmisse nå hvor den andre er psykisk syk og snakker mye stygt om meg til familie og felles venner. Dette kom omsider tilbake til meg ved at noen til slutt ikke orket å høre på det mer. Og det er jeg faktisk veldig glad for. Jeg følte meg utrolig dum som la sjelen i at alt skulle gå så fredelig for seg som mulig, mens min eks gjorde det motsatte. Jeg følte meg dummet ut, rett og slett. Så det å få et lite utdrag av hva som ble sagt om meg gjorde at jeg kunne verne meg selv litt mer. Jeg har satt noen grenser for meg og kontakten oss i mellom som jeg hadde veldig godt av, men ikke hadde samvittighet til å gjøre før jeg hørte hvordan jeg ble omtalt. Så. Jeg er kanskje uenig i at du ikke skal blande deg - men jeg tror den beste veien er å snakke med mannen i denne situasjonen. Gi han en liten realitetsorientering. Kanskje føler han likevel ikke for å endre strategien hans, men han er i allefall ikke ført bak lyset - han vet hva hun sier og gjør, så får han eventuelt velge å forholde seg helt rolig til det. Anonymkode: a60cb...5c1 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #6 Skrevet 9. januar 2020 Det beste er nok å bare være der for han som en støtte. Hører du sladder der og da så sier du noe, men ikke kontakt eksen. Anonymkode: 5ac9d...7a6 1
exictence Skrevet 9. januar 2020 #7 Skrevet 9. januar 2020 Det er jo hun som setter seg i et dårlig lys ved å snakke stygt om eksen. Tror de fleste gjennomskuer det. 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #8 Skrevet 9. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i en skillsmisse nå hvor den andre er psykisk syk og snakker mye stygt om meg til familie og felles venner. Dette kom omsider tilbake til meg ved at noen til slutt ikke orket å høre på det mer. Og det er jeg faktisk veldig glad for. Jeg følte meg utrolig dum som la sjelen i at alt skulle gå så fredelig for seg som mulig, mens min eks gjorde det motsatte. Jeg følte meg dummet ut, rett og slett. Så det å få et lite utdrag av hva som ble sagt om meg gjorde at jeg kunne verne meg selv litt mer. Jeg har satt noen grenser for meg og kontakten oss i mellom som jeg hadde veldig godt av, men ikke hadde samvittighet til å gjøre før jeg hørte hvordan jeg ble omtalt. Så. Jeg er kanskje uenig i at du ikke skal blande deg - men jeg tror den beste veien er å snakke med mannen i denne situasjonen. Gi han en liten realitetsorientering. Kanskje føler han likevel ikke for å endre strategien hans, men han er i allefall ikke ført bak lyset - han vet hva hun sier og gjør, så får han eventuelt velge å forholde seg helt rolig til det. Anonymkode: a60cb...5c1 Snakke med vennen sin ja.. TS ønsker å kontakte eksen som slenger dritt... Har ingen tro på at eksen kommer til å respektere en offshore kollega kompis som blander seg og tar mer hensyn til mannen hun lenger ikke er sammen med... Anonymkode: 1ff28...d5f
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #9 Skrevet 9. januar 2020 Tror du skal lete lenge om du vil finne en skilsmisse der ingen av partene snakker stygt om den andre parten til sine nære. Anonymkode: 2926f...665 2
Ulrikke Skrevet 9. januar 2020 #10 Skrevet 9. januar 2020 Hører du noe "på bygda" kan du jo si noe om det er noe du vet konkret om. Ellers ville jeg bare støttet din venn og formidlet at det er han som gjør det rette her. Folk vil etter hvert forstå at det er dama som snakker dritt og gjennomskue henne. Det samme vil barna når de blir store nok. Hvis han står stødig og trygt uten å krype da, så klart, så er det han som kommer sterkest ut av dette, uten tvil!
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #11 Skrevet 9. januar 2020 Ville ikke blandet meg i dette. Det eneste jeg ville gjort er å be dama di om å ikke være et åpent øre for slik sladder. Jeg sier i fra hvis folk kommer med ondsinnet sladder. Og det er ekskona som tabber seg ut. Noe så vulgært og pinlig som å snakke om sexlivet. Det er sånt de fleste vokser av seg før de 20 Anonymkode: 4feea...707
Ulrikke Skrevet 9. januar 2020 #12 Skrevet 9. januar 2020 En annen ting: hvis "dama" di får masse historier fortalt av denne eksen har det garantert best effekt om HUN setter henne på plass.... Hvis hun sier "jeg vil ikke høre på stygt prat om Xxxx, er det noe du misliker får du ta det direkte med ham!" hver gang, kan det hende det går inn etter hvert.... 2
Gjest theTitanic Skrevet 9. januar 2020 #13 Skrevet 9. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har støttet en venn gjennom en vond skilsmisse, hvor hun fant seg ny mens de ennå var gift. Han har måttet kjøpe seg ut, finne seg nytt sted å bo og hatt det veldig tungt. Han jobber hele tiden for å få det til å gå opp. Likevel er han fattet og støtter eksen med alt når det kommer til barna. Han har vært lei seg/deprimert, men har aldri hørt han snakke om henne negativt. Når de er på samme sted er det en fin stemning mellom de. Null krangling og de virker nesten som venner. Men alikevel bruker hun tydeligvis mye tid på å baktale han. Vi bor på landet hvor ryktene fort går. Ting som ikke raker andre. Jeg har dame selv, og får stadig rapporter fra henne om siste nytt. Min kompis sin eks prater tydeligvis mye om eksen. Ting som hvor dårlig han var i senga, hvor mye bedre han nye er..sånne ting. Jeg får vondt av kompisen min, jeg får så lyst til å kontakte eksen og be henne holde munn. Det er ikke rettferdig, og jeg er bekymra for hvor mye han vet om disse ryktene. Vi begge er mye sammen i forbindelse med jobb på sjøen og har da prøvd å lufte litt men han sier liksom ikke så mye, bare rister på hodet. Skulle nesten ønske han slengte noe dritt tilbake om henne men han er ikke sånn av natur. Hun har i tillegg krevd mye av han økonomisk, han har samarbeidet godt hele veien. Barnepass utenom samværsperioder også, hun flyr rundt å lever livet og han tar mer enn gjerne ungene. Har sagt at hun burde sette foten ned på enkelte ting, men jeg tror han er redd for at hun skal begynne å nekte han samvær. Så hva syns dere, burde jeg ta en prat med eksen hans, eller er dette vanlig? Anonymkode: b01d9...05b Du hørtes ikke særlig nøytral ut, og burde ikke blande deg. Ser ikke for meg at hun kommer til å lytte til deg heller. Sjelden noen unngår å bli i forsvar/aggressive om de blir fortalt om sine dårlige egenskaper. Du gjør ham forsåvidt en bjørnetjeneste med å fortelle ham alt dette. Han hadde hatt det bedre om han ikke visste om baksnakkingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå