Gå til innhold

Er det normalt

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Venninna

at en baby på to uker skriker når han er våken?

En venninne av meg har vært hjemme en uke med lille jenta si og hun sier at samme hva hun gjør så er ungen urolig og skriker. Hun ammer ikke og gir morsmelkerstatning ca. hver 3 time, hun koser med den lille på fanget, legger henne slik at hun kan sove men likevel er den lille veldig urolig.

Noen som kan tipse oss på hva som kan gjøres?

Er vel litt tidlig med kolikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke for tidlig

Nei, kan godt være kolikk. Barn som flaskemates med MME får ofte vondt i magen. Mulig hun kan forsøke å bytte smokk på flaska slik at ungen ikke drar inn så mye luft under mating.

Og så er helsestasjoen alltid behjelpelig for nybakte mødre som sliter litt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn ut om hun er allergisk mot kumelk. Tror morsmelkerstatning inneholder dette. Mine barn var allergiske, og selv om jeg ammet skrek de som bare det viss jeg f.eks hadde spist noe som inneholdt kumelk (smør, sjokolade, sauser osv.osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi,det er ikke lett å vite hva det kan være.Det kan være allergi ja,men sikkert mye annet også.

Ikke minst kolikk.

Jeg hadde en veninne som fikk et barn med kolikk.Og himmel så det gikk unna.Det var skriking fra a til å hele dagen.

De var jo utslitt begge to.

Jeg håper veninnen din finner ut av det.Ikke noe lett kan jeg tenke meg.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan godt være kolikk. Be venninna de ta kontakt med helsestasjonen så får hun noen gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken flaske bruker hun??? Min lille jente fikk flaske i starten og da slukte hun mye luft. gikk over til Dr. Brown sine flasker og siden har det gått som en drøm. Bare et lite tips fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...