Gå til innhold

Tatt kontakt med oppdretter for å melde interesse for neste kull. Flere i samme situasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har skrevet en epost i dag til oppdretter for å melde interesse for kommende kull. Kjenner jeg er veldig spent og sjekker mailen titt og ofte for å se om jeg har fått noe. Flere som går og venter? :) 

Anonymkode: 5eee0...544

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke nå, men har gjort det før. Sendte mail til aktuelle oppdrettere, med masse spørsmål. Spennende når det kom svar. 

Nå er jeg inne i miljøet, og nå er det jeg som får spørsmål om jeg er interessert i valpekull. Litt annerledes å se etter hund nå. :)

Anonymkode: b8c7f...b00

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært i den situasjonen, og det kan være litt kjipt. Vi sto på lista til oppdretteren for det neste kullet, og som førstemann på lista var vi garantert valp dersom det bare ble én og fikk velge valp først om det ble flere. Vi bor nærme og fikk beskjed om at hun gjerne ville at vi skulle komme på besøk hver uke for å bli godt kjent med valpen før den skulle flytte hjem, og at hun mer enn gjerne stilte opp som hundepass om vi skulle på ferie. Løpetid var forventet når som helst.

Tispa begynte aldri å løpe, og vi kom etter en stund til et punkt der det ble veldig usikkert og valgte å kikke oss rundt etter andre oppdrettere.

Vi har nå en unghund i hus, og tispa har enda ikke begynt å løpe. 😅

Anonymkode: 4082e...b52

AnonymBruker
Skrevet

Fint om det kunne stått i overskriften at det er snakk om hunder. Jeg gikk inn i en tråd som overhodet ikke var interessant...

Anonymkode: 5bc3b...6e7

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nå, men har gjort det før. Sendte mail til aktuelle oppdrettere, med masse spørsmål. Spennende når det kom svar. 

Nå er jeg inne i miljøet, og nå er det jeg som får spørsmål om jeg er interessert i valpekull. Litt annerledes å se etter hund nå. :)

Anonymkode: b8c7f...b00

Ja, det er SÅ spennende!! Ikke fått svar ennå, men regner med det kan ta litt tid :) Så moro å være på den andre siden! Får en del å velge i du da!

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tispa begynte aldri å løpe, og vi kom etter en stund til et punkt der det ble veldig usikkert og valgte å kikke oss rundt etter andre oppdrettere.

Vi har nå en unghund i hus, og tispa har enda ikke begynt å løpe. 😅

Anonymkode: 4082e...b52

OI så kjipt, men nesten godt dere "gikk videre" da.. ellers kunne dere ha sittet og ventet ennå. Er en nervepirrende prosess denne ventetiden, håper på et positivt svar fra oppdretter - og at det blir valper ut av parringen som er gjort 🤗

Skrevet

Er det best å vente med å kontakte andre oppdrettere til denne har svart, eller pleier dere å kontakte flere om gangen? Jeg har kun kontaktet denne ene, men ser at det er et par til som kan være interessante.. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fint om det kunne stått i overskriften at det er snakk om hunder. Jeg gikk inn i en tråd som overhodet ikke var interessant...

Anonymkode: 5bc3b...6e7

For er tap 😂😂🙈 av ren nysgjerrighet, hva trodde du det handlet om ? 

• Liker 5
Skrevet

Da jeg skulle skaffe min første hund sendte jeg mail til aktuelle oppdrettere, snakket med noen per telefon og bestemte meg for en. Sto da på venteliste for en hannhund og fikk den hjem etter hvert. Da jeg skulle ha min andre hund kontaktet jeg samme oppdretter og kom da som først på lista og fikk velge valp først. 

Skrevet

Blir veldig engasjert nå når jeg først er i gang så sendte en epost til en annen oppdretter også som virker bra. Fikk plutselig helt dilla og lyst til å kontakte mange, men fant ut at jeg skal holde meg til disse to "favorittene" først, også kan jeg utvide senere om disse ikke skulle føre til noe. 

1 time siden, Kvartz skrev:

Da jeg skulle skaffe min første hund sendte jeg mail til aktuelle oppdrettere, snakket med noen per telefon og bestemte meg for en. Sto da på venteliste for en hannhund og fikk den hjem etter hvert. 

Hvor mange oppdrettere tok du kontakt med? Valgte du deg ut noen favoritter før du satte i gang?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir veldig engasjert nå når jeg først er i gang så sendte en epost til en annen oppdretter også som virker bra. Fikk plutselig helt dilla og lyst til å kontakte mange, men fant ut at jeg skal holde meg til disse to "favorittene" først, også kan jeg utvide senere om disse ikke skulle føre til noe. 

Hvor mange oppdrettere tok du kontakt med? Valgte du deg ut noen favoritter før du satte i gang?

Jeg gjorde noen forundersøkelser før jeg sendt mail til 3 forskjellige oppdrettere. Snakket med alle disse før jeg valgte meg ut en som passet til mine "krav". Jeg har reiste langt for å hente mine valper. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...