Gjest Nybakt mamma Skrevet 3. juni 2005 #1 Skrevet 3. juni 2005 Jeg fikk ikke med meg den forige tråden ad babyer og fest og skjønner at den ble full av personangrep Men jeg synes spørsmålet er interessant, og jeg står ovenfor det samme dilemma selv. Babyen min er 7 uker og om 3 uker er vi invitert på fest. Er det ok og ta med babyer på fest hvor det er alkohol og musikk.
Gjest Turi Skrevet 3. juni 2005 #2 Skrevet 3. juni 2005 Jeg slapper ikke av på fest om Vesla er med. Hadde ikke giddet å dra på fest om jeg ikke hadde hatt barnevakt. Syns ikke det er ok dersom både du OG faren drikker alkohol. Det setter krav til lokalene, at babyen kan plasseres godt unna musikk, andre gjester osv. Og at de andre gjestene syns det er greit. Og at det er av arten "voksenselskap" og ikke "fyllefest".
Gjest ompapa Skrevet 3. juni 2005 #4 Skrevet 3. juni 2005 Nei. Det er ikke ok. Hvorfor i all verden skal du dra et lite nurk med til en slik tilstelning? Hva om nurket ikke vil sove, har vondt i magen. Blir urolig av alle lyder og lukter? (kommer selvfølgelig litt an på settinga, er det et rolig avslappet lag for en spesiell anledning, der man kan legge nurket på eget rom f.eks. Så er det jo mange som velger det.) Men ren fest, bare for å være med på fest. Nei. Det synes jeg er tullete. Men hver sin løst...
Gjest Nybakt mamma Skrevet 3. juni 2005 #6 Skrevet 3. juni 2005 Syns ikke det er ok dersom både du OG faren drikker alkohol.
Dagoberta Skrevet 3. juni 2005 #7 Skrevet 3. juni 2005 Jeg ville ikke tatt med barn på fest. Hadde jeg ikke fått barnevakt, hadde jeg blitt hjemme selv og sett på tv istedet.
Gjest Nybakt mamma Skrevet 3. juni 2005 #8 Skrevet 3. juni 2005 Syns ikke det er ok dersom både du OG faren drikker alkohol.
Gjest .... Skrevet 3. juni 2005 #9 Skrevet 3. juni 2005 Syns ikke det er ok dersom både du OG faren drikker alkohol. Det setter krav til lokalene, at babyen kan plasseres godt unna musikk, andre gjester osv. Og at de andre gjestene syns det er greit. Og at det er av arten "voksenselskap" og ikke "fyllefest". :enig_animasjon: Andre fester enn dette så skaffer man barnevakt eller en av foreldrene går og en er hjemme.
Gjest Nybakt mamma Skrevet 3. juni 2005 #10 Skrevet 3. juni 2005 Nei. Det er ikke ok. Hvorfor i all verden skal du dra et lite nurk med til en slik tilstelning? Hva om nurket ikke vil sove, har vondt i magen. Blir urolig av alle lyder og lukter? ... Nå går ikke mine barn ved navnet nurk , men uansett. Skulle hun ikke sove eller ha vondt i magen går vi hjem. Men hvis hun ligger ute og sover i vognen sin skjønner jeg egentlig ikke at det er noe problem. Det er en grillfest ute
Gjest Violetta Skrevet 3. juni 2005 #11 Skrevet 3. juni 2005 Nei jeg synes ikke det er ok. Det må gå an å prioritere barnet noen uker/måneder og gå glipp av en fest eller to. Jeg synes en av foreldrene kan være hjemme med den lille, så barnet føler seg trygt.
Gjest Lompa Skrevet 3. juni 2005 #12 Skrevet 3. juni 2005 DU vet hva slags folk som kommer og hva slags fest det er. DU kjenner ditt barn,og vet om h*n vil slå seg til ro der h*n skal sove eller ei. Gjør det DU føler er riktig, det vil alltid være svært delte meninger om temaet. Selv ser jeg ikke problemet hvis det er voksne folk som koser seg med mat og ett glass eller to til maten,og sørger for å styre inntaket sitt. INGEN kan fortelle deg hva som er rett for akkurat dere og deres barn. Ta med deg småen,og kos deg. Etter svangerskap og fødsel trenger man avslapping og sosialt samvær. Det later til at mange automatisk tror ordet fest er ensbetydende med flatfyll, kanskje man skal, for å gå tilbake til litt eldre definisjoner av type sammenkomster/tilstelninger,bruke ordet middagsselskap istedet, så folk slipper å se for seg verst tenkelige scenario med en gang. Lykke til og kos deg på festen! Øøøøøhh, unnskyld, middagsselskapet......
Gjest Nybakt mamma Skrevet 3. juni 2005 #13 Skrevet 3. juni 2005 helt enig lompa Det er en grillfest men med voksene mennesker som jeg regner med kan og oppføre seg. Jeg lurte også på hvordan disse andre brukerne er vant til. Sitter dere og sturer hjemme i mndvis eller
Gjest Madeline Skrevet 3. juni 2005 #14 Skrevet 3. juni 2005 Sitter dere og sturer hjemme i mndvis eller Så hvis en ikke går på fest så sitter en altså hjemme og sturer ? Det går faktisk an å kose seg og ha det helt topp uten å feste. Jeg storkoste meg med alle barna mine da de var babyer. Selv om jeg ikke var på fest så hadde jeg da kontakt med folk for det. Etter min mening er det greit at folk tar seg en fest selv om de har små barn, men da får de skaffe barnevakt.
Titti72 Skrevet 3. juni 2005 #15 Skrevet 3. juni 2005 helt enig lompa Det er en grillfest men med voksene mennesker som jeg regner med kan og oppføre seg. Jeg lurte også på hvordan disse andre brukerne er vant til. Sitter dere og sturer hjemme i mndvis eller Stilte du et spørsmål i første innlegg eller var du bare ute etter en bekreftelse/klapp på skulderen?
Dagoberta Skrevet 3. juni 2005 #16 Skrevet 3. juni 2005 Sitter dere og sturer hjemme i mndvis eller Jeg vil ikke si at jeg sturte, men jeg hadde ikke tilgang på barnevakt det første året etter fødselen, så da ble det lite sosiale tilstelninger på kveldene, og ikke noe alkohol. Jeg overlevde det helt fint
Gjest GjestIdag Skrevet 3. juni 2005 #17 Skrevet 3. juni 2005 Vi tok med oss vesle prinsessen vår på "fest" da hun var ca. 10 uker. Vi ble invitert alle tre (synes det er viktig å ta hensyn til hva vertene tenker også. hadde ikke dratt om ikke det stod spesifikt alle tre i invitasjonen). Siden jeg ammet og festen var et stykke unna, så kjørte jeg (endte også med at far ikke drakk, men han kunne tatt et glass vin om han ville). Men: Reaksjonen fra andre som kom på festen gjorde at vi ikke har forsøkt oss på det igjen. Folk rett og slett vek unna, som om de trodde at vi kun kom til å snakke om barn eller at det var smittsomt å få små. Har dessverre ikke blitt så mange selskap av denne typen på oss siste året, men desto flere hyggelige små middagsselskap sammen med venner og familie. For prinsessen var det ikke noe problem å være på fest, det var dempet musikk, og hun sov mesteparten av tiden i vognbagen sin på soverommet til vertene.
Gjest Nybakt mamma Skrevet 3. juni 2005 #18 Skrevet 3. juni 2005 stilte spm, men jeg har jo en mening om det Hadde det var annderledes hvis jeg kalte det et middagsselskap? Vel jeg mener at det må da gå ann og ha et sosialt liv selv om man har baby?
Gjest Lompa Skrevet 3. juni 2005 #19 Skrevet 3. juni 2005 HALLOOOO!Hva ER det for slags problem folk har her? MÅ "fest" være ensbetydende med flatfyll? Er det virkelig ingen av dere som har vært i et selskap eller grill...ett-eller-annet, MED babyen? Familietreff for å vise frem det nye familiemedlemmet, kaffeslabberas med venner....eller liknende? Jeg tror nemlig det er DET trådstarter snakker om her. En grilldag/kveld med gode venner, hvor man også tar et glass vin eller en øl til maten. Jeg velger med vilje ordene kaffeslabberas og grill-ett-eller-annet, for å unngå ordet fest, ettersom det visstnok er det dere reagerer på. Opplevelsen til GjestIdag er dessverre et trist eksempel, med DEn reaksjonen fra folk som var tilstede. NOEn har venner og kjente som virkelig gleder seg på de nybakte foreldres vegne og er spente på å få se den lille, kanskje holde litt. For mange nybakte foreldre vil jeg tro dette kan være vel så god avslapping og kos som å sitte hjemme og se på tv. Da er det kanskje andre som mater(hvis man gir flaske altså) og som skifter bleie og faktisk koser seg med det, så mor og far virkelig kan kose seg litt. Med både baby og venner. De som IKKE er så heldige å ha slike venner/kjente og familie, og som derfor BLIR sittende hjemme, ha nå menneskelighet nok til å unne andre den muligheten da!Det som passer for dere passer ikke for alle og man er verken dårligere eller bedre foreldre av den grunn om noen skulle mene det...
jamjam Skrevet 3. juni 2005 #20 Skrevet 3. juni 2005 Argumenter mot å ta med babyen a'la: "tenk om babyen får vondt i magen" blir litt snålt synes jeg. Hvis ens baby har vondt i magen,ordner en som mor opp med det på den måten som er best for dere begge. Uavhengig av hvor man befinner seg i øyeblikket,ellers ville det jo blitt vanskelig å få handlet mat f.eks. det skjer jo gjerne utenfor husets 4 vegger det også. Jeg oppfatter egentlig ikke problemet her jeg? Man skal på en grillfest hos venner,i gangavstand til sitt eget hjem. Hvor ille kan det være for en 10 uker gammel baby?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå