Gå til innhold

Hunden min har blitt pedofil, råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, tispa mi har løpetid for tiden. Dette har gått greit for seg tidligere, null problem litt vill men ingenting mer.

Men nå har hun blitt veldig interessert i yngre bikkjer og valper. Snuser fælt i skrittet deres og har prøvd å jokke flere hun har møtt på tur. En eier ble ganske forbanna når hun begynte å jokke på den nye valpen deres. Har henne konstant i bånd etter det.

Hva kan dette komme av? Blir litt fortvila hvis dette er permanent.

Er kjemisk kastrering eller p-sprøyte et alternativ? Så en dokumentar om pedofile i USA hvor de ble kjemisk kastrert, så kanskje det kan funke, jeg vet ikke.

Har ikke tatt henne til dyrlege ennå, jeg syns det er litt flaut hvis bikkja driver på sånn. Men kan gjøre det hvis det ikke gir seg.

Har noen råd?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pedofil? Kødder du??🤦🏼‍♀️ 

Anonymkode: ba2ee...24a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut denne trollinga. Dette var flaut dårlig. Rapporert

Anonymkode: 3ab4b...929

• Liker 8
Skrevet

Takk for seriøst svar tånegla. Jeg leste linken men problemet er ikke om tispa jokker på andre tisper men at tispene er valper.

Dere andre som ikke svarer seriøst: Ja, kanskje pedofil er feil ord å bruke men jeg mener man må kunne kalle en spade for en spade. Ærlig talt, jeg trodde det var større takhøyde her enn som så. Men kanskje jeg skal heller spørre andre steder.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Bekymraa skrev:

Takk for seriøst svar tånegla. Jeg leste linken men problemet er ikke om tispa jokker på andre tisper men at tispene er valper.

Dere andre som ikke svarer seriøst: Ja, kanskje pedofil er feil ord å bruke men jeg mener man må kunne kalle en spade for en spade. Ærlig talt, jeg trodde det var større takhøyde her enn som så. Men kanskje jeg skal heller spørre andre steder.

Eh ja? Hva med å prøve dyrlegen?

Anonymkode: 89a5c...8d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er tispa vant med valper? Alder på tispe? Er dette første løpetid? 

Jokking er ikke alltid seksuelt ment, med hunder så kan jokking være tegn på stress, usikkerhet og hormoner.  Ikke at hunden er en Sexgal pedofil!! 

Anonymkode: 61f6c...476

• Liker 7
Skrevet

Hun er ikke så vant med valper og nå føler jeg at jeg ikke kan slippe henne nær noen. Kan være at det er nytt og spennende eller noe sånt, ikke at det gjør det greit. Hun er 4 år, så ikke første løpetid.

Jeg skal prate med veterinær om dette, selv om jeg er redd for svarene jeg kan få.

AnonymBruker
Skrevet

Alle tisper jokker på andre tisper. Når de gjør det så betyr det enten at de kjeder seg, er stresset, at de er kjønnsmodne eller at de er dominante. De jokker sjeldnere på hanhunder, fordi hanhundene parrer seg med dem når de har løpetid. Dette er bare for å få valper. Noen hanhunder prøver å jokke på dem uten at de har løpetid, men da tipsene sjeldent interessert. 

Anonymkode: 6c9b0...d38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alle tisper jokker på andre tisper. Når de gjør det så betyr det enten at de kjeder seg, er stresset, at de er kjønnsmodne eller at de er dominante. De jokker sjeldnere på hanhunder, fordi hanhundene parrer seg med dem når de har løpetid. Dette er bare for å få valper. Noen hanhunder prøver å jokke på dem uten at de har løpetid, men da tipsene sjeldent interessert. 

*Men da er tispene sjeldent interessert* 

AnonymBruker
Skrevet

Fortell om situasjonen som skjedde, men ikke si at hunden er pedofil. Det er en barnslig enkel og umoden tanke. Bare fortell at hun plutselig utagerer mot valper og jokker på de. Spør om hun kan få en helsesjekk

Anonymkode: 61f6c...476

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hunder tenker ikke alder. De tenker hund.

Hun kan også bli stresset av valper og unge hunder, de har jo gjerne et høyt energinivå. (Min eldste hannhund jokker på unghunden når han er veldig spinnvill, for å roe ham ned - det er en stressutløser).

Unghunder av hannkjønn lukter også gjerne ekstra mye hormoner i tenåra, noe som er årsaken til at det ofte kan bli krangling og slåssing mellom hannhunder hvis noen av dem er veldig pubertale. Så om hun har løpetid og de oooser hormoner er hun rett og slett bare kåt på dem!

Anonymkode: bd5e2...c71

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Bekymraa skrev:

Du bør ikke ha tispa de løs uansett når hun har løpetid😊 Ellers så kan jokking komme av hormoner og det er det jo litt av under løpetid. Ikke stress med det ennå. 

Anonymkode: 14c03...a8e

• Liker 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Hun blir sikkert bare stressa over energien til valpen, dermed jokker hun på dem. Bare hold henne unna valper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...