Gå til innhold

Nesten kollisjon

Anonym-bruker

Anbefalte innlegg

På vei hjem fra jobb i dag skulle jeg kjøre ut på en vei. Jeg hadde vikeplikt. Det var en bratt bakke jeg stod i, og ikke lett å se om det kom bil der jeg stod. 

Jeg kjørte ut i veien, men det kom en bil. Han fikk bremset og jeg rakk å komme over i det andre kjørefeltet. Traff ikke hverandre. Jeg kjørte videre, da jeg så den andre også gjorde det. Kan dette gå noen konsekvenser for min del? Er redd for å miste førerkortet eller straff. Overtenker jeg dette? 

Vil det ikke skje noe siden vi ikke kjørte inn i hverandre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan aldri tenke meg at det får noen konsekvenser, annet enn eventuelt uthenging på sosiale medier dersom vedkommende har dashcam 😛 

Anonymkode: 16463...3e3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg leve med da 🙊 begynte å tenke på om personen hadde dashcam. Om han da går til politiet med den. Og anmelder. Men det er kanskje liten sjanse for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Det er jo liten sjanse for at vedkommende har dash cam, velger å anmelde (det er jo arbeid bare det) OG at politiet gidder å gjøre noe med det når det ikke ble noen skade. 

Slikt skjer hele tiden. Heeele tiden. Det beste du kan gjøre er å ta lærdom av det - vær enda mer forsiktig i slike kryss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Albbas skrev:

Det er jo liten sjanse for at vedkommende har dash cam, velger å anmelde (det er jo arbeid bare det) OG at politiet gidder å gjøre noe med det når det ikke ble noen skade. 

Slikt skjer hele tiden. Heeele tiden. Det beste du kan gjøre er å ta lærdom av det - vær enda mer forsiktig i slike kryss. 

Det er sant. Ble ingen skade på noen av oss. Så jeg trenger altså ikke gå rundt å bekymre meg over dette? 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du overtenker! 

Det er lov å gjøre feil, og så lenge man rydder opp eller tar lærdom av det er det ingen krise! 

Anonymkode: 5e9da...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du overtenker! 

Det er lov å gjøre feil, og så lenge man rydder opp eller tar lærdom av det er det ingen krise! 

Anonymkode: 5e9da...aa1

Joda er jo det. Jeg ble bare bekymret for om jeg kan risikere førerkort beslag. Men etter å ha lest litt virker det ikke som det kan skje, så lenge det ikke ble noen skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...