Gå til innhold

Svømmehall garderobe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg og barna mine skal i en svømmehall til helgen. Og det er booking av garderober det er ingen felles garderober. Jeg har booket 1 familie garderobe men så kommer dette med skifting dusjing og intimsoner. Vi er mor på 37 gutt på 15 gutt på 13 og jente på 10. Vi har sjeldent omgått hverandre uten klær. Er det bare og prøve?  

Anonymkode: 0f77d...24c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hvertfall ikke vært komfortabel med det om jeg var gutt 15 eller 13... men du får jo spørre.

Anonymkode: 36908...63f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville hvertfall ikke vært komfortabel med det om jeg var gutt 15 eller 13... men du får jo spørre.

Det er helt greit for oss alle men er det riktig?. Guttene liker og snakke om damer og tulle litt med det med kjønnsorgan og samleie. Det kan jo skje at en av guttene peker ned på den andre sin eller sin egen og begynne og tulle sånn. Jeg har sagt at skal vi i hallen skal det ikke være noe tull i garderoben eller i bassenget. Men vet ikke om det er til og stole på at de bekreftet det. Spesielt er han på 15 ekstremt tullefyr. Det er en jente som ikke skal se sin bror eller de tulle sånn jeg har også sagt i fra om dette og tulle med kjønnsorgan på begge kjønn og la naturen av og lage barn ikke være et tema. Og jeg har sagt i fra om at kjønnsorganene til andre er fredet og røres ikke av andre. (ikke at dette har skjedd) men det er mye av et tema hjemme om størrelse på kjønnsorgan og masse fjortisprat. Jeg vil bare at ingen skal bli såret når vi står i garderoben. Jeg vet ikke om dette tullet tas opp igjen i garderoben men det er det jeg tror kan skje. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Egt er det kun han på 15 som går over grenser. Jeg sier til Han når han er på rommet sitt. Nå er det middag så svarer han. ja jeg kommer skal bare runke ferdig først, jeg lot det være. Til noen dager etter der han kommer ned og sier. ohh det var godt og runke. Da sa jeg strengt i fra. Og nå etterligner han på 13 etter sin bror på 15 fordi tror det er så morsomt. Har sett lite av dette tullet de siste dagene så tror det hjalp og snakke litt strengt til de også tok far over praten når han hadde sin uke med ungene. 

AnonymBruker
Skrevet

De to guttene er store nok til å gå i guttegarderoben selv. 

Anonymkode: 601b1...8ed

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Du må snakke med dem og sjekke om det er ok. Noen tenåringsgutter har problemer med å bli sett naken, for andre er det null problem. Si også ifra at de ikke skal kommentere søsterens kropp.

Snakk også med den 10 år gammel jenta, det er ikke sikkert hun er komfortabel med det.

Anonymkode: f7bb5...b79

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De to guttene er store nok til å gå i guttegarderoben selv. 

Problemet er han det At det ikke er fellesgarderober. Jeg sa til de at de kunne få deres egen garderobe eller hver sin men da blir det trekk i ukelønn og litt mindre penger. Nenei det ville de ikke de klarer og oppføre seg sier dem. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må snakke med dem og sjekke om det er ok. Noen tenåringsgutter har problemer med å bli sett naken, for andre er det null problem. Si også ifra at de ikke skal kommentere søsterens kropp.

Snakk også med den 10 år gammel jenta, det er ikke sikkert hun er komfortabel med det.

Det er ikke søsteren som er problemet de tar hensyn på henne med kommentering men det er på hverandre. De sier sånt. Har du fått runka nå. Hvor legger du runkepapir? tørker du det i sokken Også står de utafor rommene til hverandre og skal ferske hverandre og dette har jeg tatt en hard prat på. Dette var en kort periode og er ikke mye av lengre. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er han det At det ikke er fellesgarderober. Jeg sa til de at de kunne få deres egen garderobe eller hver sin men da blir det trekk i ukelønn og litt mindre penger. Nenei det ville de ikke de klarer og oppføre seg sier dem. 

Åja:s

bare én dusj liksom? Kan guttene ta en, og dere jentene ta en annen likevel? Jenta går jo i 5.klasse, og puberteten kan være rett rundt hjørnet . 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke søsteren som er problemet de tar hensyn på henne med kommentering men det er på hverandre. De sier sånt. Har du fått runka nå. Hvor legger du runkepapir? tørker du det i sokken Også står de utafor rommene til hverandre og skal ferske hverandre og dette har jeg tatt en hard prat på. Dette var en kort periode og er ikke mye av lengre. 

Det kan være ubehagelig for søsteren at de holder på sånn da. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åja:s

bare én dusj liksom? Kan guttene ta en, og dere jentene ta en annen likevel? Jenta går jo i 5.klasse, og puberteten kan være rett rundt hjørnet . 

Det er flere dusjer men er fortsatt i samme garderobe 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være ubehagelig for søsteren at de holder på sånn da. 

Det er derfor jeg legger ut innlegget om hva som jeg kan gjøre ? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er flere dusjer men er fortsatt i samme garderobe 

Kunne de gått før dere da? Og ventet utafor etterpå?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere vente utenfor garderoben på hverandre? At du og jenta skifter først også slipper inn gutta eller omvendt? Det samme når dere er ferdige? 

Anonymkode: 49e2c...3de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, bestill to garderober. 

Anonymkode: dd5d6...2be

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne de gått før dere da? Og ventet utafor etterpå?

Problemet er at jeg må nesten følge med de. For da tørr dem ikke annet om og skjerpe seg. For problemet er at de går ikke sammen på sånne intimsoner alene tror jeg. Men jeg tenker vi alle går inn sammen så er jeg streng i garderoben så er det 10 min ut og inn i garderoben. Kunne dere ha dusjet i samme garderobe med barna deres slik? Jeg har egt lyst at de skal få være alene 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Problemet er at jeg må nesten følge med de. For da tørr dem ikke annet om og skjerpe seg. For problemet er at de går ikke sammen på sånne intimsoner alene tror jeg. Men jeg tenker vi alle går inn sammen så er jeg streng i garderoben så er det 10 min ut og inn i garderoben. Kunne dere ha dusjet i samme garderobe med barna deres slik? Jeg har egt lyst at de skal få være alene 

Du må egentlig sjekke hva som passer i din familie. I noen familier så er nakenhet normalt og man ville ha ingen problem med å bytte i samme rom, i andre familier så vil de føle seg ukomfortabel.

Folk som svarer her, svarer etter hva som passer deres familie. Du må prate med dine barn og finne ut hva de ønsker.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan dere ikke dele dere opp? 

Anonymkode: dd5d6...2be

• Liker 3
Skrevet

Det er jo bare å sende gutta i dusjen 10 minutter før dere jentene. 
De fleste barn over 6 år klarer seg alene i garderoben, så ser ikke problemet.

Min 15 åringen ville aldri i verden dusjet sammen med meg. 

• Liker 7
Skrevet

Guttene dine på 15  og 13,er nesten voksne..de er begge i puberteten. La de få en garderobe for seg selv. Det er ikke greit at de dusjer eller går rundt naken slik at mamma ser de i den alderen.  Heller ikke greit at 10 åringen ser brødrene sine nakne. 

Med mindre det er avlukkede rom inne i garderoben for dusj, samt kle på seg det mest nødvendige, så er ikke det å dele garderobe en god løsning.

Guttene dine er gamle nok til å fikse seg selv i egen garderobe..litt selvstendighet og ansvarlighet må man ha når enn er blitt 13, og 15 år!

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...