AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #1 Skrevet 9. januar 2020 Endelig etter mange år hvor sex har vært negativt assosiert for meg har jeg «våknet». Jeg har så lyst til å utforske, trene, leke og være aktiv, MEN... Jeg er i et forhold og typen har aldri vært mindre «med» enn nå. Han som har klaga på at vi ikke har hatt nok sex gjennom årene... Han prøver aldri å forføre meg og unnskylder seg med å si at han ikke vet hva han skal gjøre. Ja, jeg HAR vært åpen om at jeg er klar nå, gitt masse tips til hvilke situasjoner når han definitivt kan prøve seg (til og med satt opp håret på en måte han synes er sexy og vet betyr at jeg er gira), fortalt han mine svakheter som tenner meg, bestilt diverse utstyr til oss (med hans godkjenning og deltakelse), jeg har tatt alle initiativ de siste månedene og prøvd flere fremgangsmåter for å vekke sexlivet igjen, men han reagerer ikke med mindre JEG går fysisk i gang på ham. Jeg vil jo ikke være den som tar initiativet hvér eneste gang. Jeg trodde han skulle bli kjempeglad når jeg nå endelig føler meg seksuell og kåt. Jeg savner å bli forført, lokket, tirret osv, men han gir meg ingenting. Jeg er SÅ fristet til å be om hjelp på nettet -kun for fantasiens skyld, men jeg føler det blir dårlig gjort mot ham. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 649c4...184
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #2 Skrevet 9. januar 2020 Fortsett å prøve og gi det litt tid. Syns det er super-ego å ha et samliv uten sex (hvor den andre har lyst) for så å få kjempelyst etter 3 år og da forvente at den andre 🎉🎉ja jeg er klar og har også kjempelyst akkurat nå. Hans klokke teller like mye som din klokke. Det er ego å forvente at alt skal skje kun etter sin egen klokke. Anonymkode: 08de1...bee 11
Bassen Skrevet 9. januar 2020 #3 Skrevet 9. januar 2020 Han føler kanskje at han har blitt avvist mange nok ganger og er usikker på om det er noe vits. Jeg ser du skriver at du gir åpenbare signaler om at du er horny, men jeg vil tro at det vil ta tid før han våger og ta sjansen igjen siden frykten for avvisning sitter dypt etter mange mnd, eller kanskje år. Jeg snakker av egen erfaring. jeg opplevde det i alle fall sånn selv. Jeg klarte aldri å stole på hennes signaler igjen. Det nederlaget man etter hvert føler var ikke noe jeg ønsket og føle på. 9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #4 Skrevet 9. januar 2020 2 minutter siden, Bassen skrev: Han føler kanskje at han har blitt avvist mange nok ganger og er usikker på om det er noe vits. Jeg ser du skriver at du gir åpenbare signaler om at du er horny, men jeg vil tro at det vil ta tid før han våger og ta sjansen igjen siden frykten for avvisning sitter dypt etter mange mnd, eller kanskje år. Jeg snakker av egen erfaring. jeg opplevde det i alle fall sånn selv. Jeg klarte aldri å stole på hennes signaler igjen. Det nederlaget man etter hvert føler var ikke noe jeg ønsket og føle på. Jeg forstår det. Det er bare at dette har vart i flere måneder og jeg vet ikke hvor mye mer hjelpsom og tydelig jeg kan være. Føler ikke han liker meg mer. Anonymkode: 649c4...184
Bassen Skrevet 9. januar 2020 #5 Skrevet 9. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår det. Det er bare at dette har vart i flere måneder og jeg vet ikke hvor mye mer hjelpsom og tydelig jeg kan være. Føler ikke han liker meg mer. Anonymkode: 649c4...184 Det som har skjedd er jo en endring i maktbalansen. Det kan hende det tilfredsstiller ham på en måte. Hvis du forstår hva jeg tenker. jeg må innrømme at jeg kan selv være så barnslig at jeg kan tenke: Nå er det jaggu hennes tur til å kjenne på den sårheten litt. Han virker usikker og trenger nok tid på å komme inn i det igjen. Hvis han ikke liker deg hadde han vel ikke blitt hele den perioden uten sex? 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #6 Skrevet 9. januar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår det. Det er bare at dette har vart i flere måneder og jeg vet ikke hvor mye mer hjelpsom og tydelig jeg kan være. Føler ikke han liker meg mer. Anonymkode: 649c4...184 Man kan ikke alltid bare skru av og på seksuelle følelser. Det gjelder også for menn... Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om frøkna plutselig "våknet" nå selv. Det ville tatt tid før jeg hadde klart å omstille meg, om det hadde skjedd i det hele tatt... Anonymkode: 13ca2...ea1 4
casanova 1 Skrevet 9. januar 2020 #7 Skrevet 9. januar 2020 17 minutter siden, Bassen skrev: Det som har skjedd er jo en endring i maktbalansen. Det kan hende det tilfredsstiller ham på en måte. Hvis du forstår hva jeg tenker. jeg må innrømme at jeg kan selv være så barnslig at jeg kan tenke: Nå er det jaggu hennes tur til å kjenne på den sårheten litt. Han virker usikker og trenger nok tid på å komme inn i det igjen. Hvis han ikke liker deg hadde han vel ikke blitt hele den perioden uten sex? Bra svart! Jeg også tenker at hun må ta tiden til hjelp. Alternativt kan hun for, å få ryddet av veien missforståelser, ta han med til en samlivs terapeut.
Rævtekt Skrevet 9. januar 2020 #8 Skrevet 9. januar 2020 Han har vel tilpasset seg ditt tidligere sexløse forhold 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #9 Skrevet 9. januar 2020 15 minutter siden, casanova 1 skrev: Bra svart! Jeg også tenker at hun må ta tiden til hjelp. Alternativt kan hun for, å få ryddet av veien missforståelser, ta han med til en samlivs terapeut. Har foreslått terapeut flere ganger, men han nekter. Jeg vet det ville gjort oss så godt å få hjelp med kommunikasjonen, men han prøver jo ikke engang å møtes på midten. 😪 - TS Anonymkode: 649c4...184
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #10 Skrevet 9. januar 2020 35 minutter siden, Bassen skrev: Det som har skjedd er jo en endring i maktbalansen. Det kan hende det tilfredsstiller ham på en måte. Hvis du forstår hva jeg tenker. jeg må innrømme at jeg kan selv være så barnslig at jeg kan tenke: Nå er det jaggu hennes tur til å kjenne på den sårheten litt. Han virker usikker og trenger nok tid på å komme inn i det igjen. Hvis han ikke liker deg hadde han vel ikke blitt hele den perioden uten sex? Har tenkt på det samme. - TS Anonymkode: 649c4...184
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #11 Skrevet 9. januar 2020 Hvis han har blitt avvist og du ikke har villet ha sex før, så blir det nok du som må ta ansvar og initiativ nå Anonymkode: 15b39...69c 4
Hr. Aktiv Skrevet 9. januar 2020 #12 Skrevet 9. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Endelig etter mange år hvor sex har vært negativt assosiert for meg har jeg «våknet». Jeg har så lyst til å utforske, trene, leke og være aktiv, MEN... Jeg er i et forhold og typen har aldri vært mindre «med» enn nå. Han som har klaga på at vi ikke har hatt nok sex gjennom årene... Han prøver aldri å forføre meg og unnskylder seg med å si at han ikke vet hva han skal gjøre. Ja, jeg HAR vært åpen om at jeg er klar nå, gitt masse tips til hvilke situasjoner når han definitivt kan prøve seg (til og med satt opp håret på en måte han synes er sexy og vet betyr at jeg er gira), fortalt han mine svakheter som tenner meg, bestilt diverse utstyr til oss (med hans godkjenning og deltakelse), jeg har tatt alle initiativ de siste månedene og prøvd flere fremgangsmåter for å vekke sexlivet igjen, men han reagerer ikke med mindre JEG går fysisk i gang på ham. Jeg vil jo ikke være den som tar initiativet hvér eneste gang. Jeg trodde han skulle bli kjempeglad når jeg nå endelig føler meg seksuell og kåt. Jeg savner å bli forført, lokket, tirret osv, men han gir meg ingenting. Jeg er SÅ fristet til å be om hjelp på nettet -kun for fantasiens skyld, men jeg føler det blir dårlig gjort mot ham. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 649c4...184 Han har vel blitt oversett og avvist mange ganger når han prøvd seg på deg seksuelt sett. Da havner du til slutt i forsvarsmodus og orker ikke å ta insj fordi du vet av erfaring at du får avslag. Så er dere damer veldig flinke til å "hinte" noe vi menn både ikke forstår og missforstår istedet for å si det rett ut. Jo da har opplevd det selv også. Hvis hun lå på sofaen slik så var hun villig mens hvis hun lå sånn så måtte jeg forstå at hun ikke var det. Ser du forskjellen? Nettopp det gjorde desverre ikke jeg heller. Så her har du en jobb å gjøre med å gjenreise mannen din eller bare gjøre som veldig mange andre gjør for tiden, dra ut å skape nye problemer istedet for å løse de du allerede har. 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #13 Skrevet 9. januar 2020 "Freak a girl out, say no to sex". Her har han gått og vært frustrert i åreevis, du har har ikke fått så mye sex du ville i 2 mnd og vil dra han med til sexolog. Det hadde blitt månelsyst om menn som ikke fikk se så mye de ville skulle trekke kone til en sexolog. Vi hadde trengt 10-1500 sexologer for dekke behovet- Avvisning er en del av del fleste menns hverdag, er bare å bli vant til. Finne teknikker til å kanalisere energien andre steder.Menn klarer det og da fikser sikkert du det og. Som de andre sier, han er vant til avvisning. Tilpasset seg det og orker i nedturen ved å by seg frem og få nei. Igjen og igjen. Isteden for å gå har han tilpassert seg. Vi menn veit at masing er turn off og at sex IKKE ER NOEN MENNESKERETT!!! (KG mest slitte uttrykk) Så plutselig forventes det at han skal plutselig skal snu seg rundt og være på igjen siden det passer deg akurat nå. Om et par mnd kan det godt hende at du er tilbake til "vondt i hodet og trøtt modus". Og da må han gjennom en ny nedtur og tilpassning. Anonymkode: 03c9e...8c7 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #14 Skrevet 9. januar 2020 Jeg tenker at du nå burde gi han like lang tid som han har gitt deg. Anonymkode: 9ff58...944 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #15 Skrevet 9. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår det. Det er bare at dette har vart i flere måneder og jeg vet ikke hvor mye mer hjelpsom og tydelig jeg kan være. Føler ikke han liker meg mer. Anonymkode: 649c4...184 Dine avvisninger varte visst i flere år. Hva tror du det gjorde med hans følelse av at du likte ham? Anonymkode: deeac...782 7
MuffinStud Skrevet 9. januar 2020 #16 Skrevet 9. januar 2020 Du sier selv at du har hatt en oppvåkning på dette området. Men også at du hadde en lang periode hvor du var klar over hans frustrasjon som ikke er ulik den du har nå. Har du tenkt tilbake på hva som ville "fungert" for deg dengang du hadde negative assosiasjoner til sex? Og samtidig stemme i for optimismen. Du fikk en aldri så liten renessanse selv fra et lite lovende utgangspunkt og forhåpentligvis kan det samme skje han. Hvis du etterlyser innsikt på hvorfor han er så treig å få i gang nå, så er det vel bare også å bare føle på din egen frustrasjon og hvor demotiverende det er å jobbe seg gjennom negative tilbakemeldinger og opprettholde gløden. Hva hvis han opparbeider seg lyst og plutselig du ikke har så lyst lenger? Vær tålmodig. Stå på. Gi mange komplimenter. Slik at hele hans underbevissthet føler at det er trygt frem og masse god semgekos i vente. Så er det en balansegang mellom dette å både være tålmodig, men også åpne for at dere trenger ekstern hjelp for å skru han på igjen. Men det burde på det tidspunktet være noe dere er samstemte om at dette er verdt å jobbe for. Det har relativt dårlig suksessrate der hvor en person sleper en annen (ektefelle eller barn) inn til terapeut og skal ha denne "fikset" som om det var et verksted eller noe. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå