The_Stig Skrevet 11. januar 2020 #21 Del Skrevet 11. januar 2020 (endret) 8 minutter siden, Nuttery skrev: Hvilket grunntall? Jeg har fått oppgitt at jeg skal ha skattetabell 7121, i fjor hadde jeg 7100. Logg inn på «Se eller endre skattekortet» Beløpa som skal stå der på inntekt, lån, renter etc er det du forventer er hva som er fasit 31 desember 2020 Endret 11. januar 2020 av The_Stig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 11. januar 2020 #22 Del Skrevet 11. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Øverst på side 2 i skattetrekksmeldingen. Anonymkode: 63552...487 ? skattetrekksmelding = opplysningene i skattekortet. denne meldingen sier hvilken tabell jeg skal ha. men hva ligger til grunn for dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 11. januar 2020 #23 Del Skrevet 11. januar 2020 1 minutt siden, The_Stig skrev: Logg inn på «Se eller endre skattekortet» Beløpa som skal stå der på inntekt, lån, renter etc er det du forventer er hva som er fasit 31 desember 2020 Det forstår jeg også. Jeg har plottet inn min informasjon, og får tabell 7121. Hva er det som menes med «sjekk at man får riktig tabell»? Er det heller riktig å si «sørg for at du har lagt inn riktige opplysninger i skattekortet»? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The_Stig Skrevet 11. januar 2020 #24 Del Skrevet 11. januar 2020 1 minutt siden, Nuttery skrev: Det forstår jeg også. Jeg har plottet inn min informasjon, og får tabell 7121. Hva er det som menes med «sjekk at man får riktig tabell»? Er det heller riktig å si «sørg for at du har lagt inn riktige opplysninger i skattekortet»? Om alt er lagt riktig inn her får du uten tvil riktig tabell, og det er ikke noe å tenke mer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #25 Del Skrevet 11. januar 2020 Tabell 7100 får du dersom du ikke har noen fradrag eller tillegg. Tabell 7121 får du dersom du har mer tillegg enn fradrag. Dvs hvis du f.eks. har renteinntekter på bankinnskudd og ikke har noe lån. Når du skal sjekke om du har korrekt tabell er det tallene som ligger inne du må sjekke om stemmer. Anonymkode: 46deb...d13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #26 Del Skrevet 11. januar 2020 49 minutter siden, Nuttery skrev: ? skattetrekksmelding = opplysningene i skattekortet. denne meldingen sier hvilken tabell jeg skal ha. men hva ligger til grunn for dette? Som sagt, det står øverst på side 2. Anonymkode: 63552...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 11. januar 2020 #27 Del Skrevet 11. januar 2020 Så det som menes med «pass på at du har riktig tabell» er «pass på å fylle ut korrekte opplysninger i skattekortet». når man sier «pass på at man får riktig tabell» virker det som man må selv vite hva som utgjør hvilken tabell, fordi man kan få «feil» tildelt tabell til tross for riktige opplysninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #28 Del Skrevet 12. januar 2020 7 timer siden, Nuttery skrev: Så det som menes med «pass på at du har riktig tabell» er «pass på å fylle ut korrekte opplysninger i skattekortet». når man sier «pass på at man får riktig tabell» virker det som man må selv vite hva som utgjør hvilken tabell, fordi man kan få «feil» tildelt tabell til tross for riktige opplysninger Hvis du legger inn riktige opplysninger så får du riktig tabell. Men i skattetrekksmeldingen så står det forventet inntekt og fradrag. Hvis de tallene ikke stemmer, hvis du har f.eks gått opp eller ned i lønn, eller tatt opp lån, så vil du få feil tabell. Anonymkode: a46b1...10e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #29 Del Skrevet 12. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du legger inn riktige opplysninger så får du riktig tabell. Men i skattetrekksmeldingen så står det forventet inntekt og fradrag. Hvis de tallene ikke stemmer, hvis du har f.eks gått opp eller ned i lønn, eller tatt opp lån, så vil du få feil tabell. Anonymkode: a46b1...10e Har du tabell skal lønnen kunne forandre seg og trekket blir fortsatt riktig. Det viktige er å få på plass fradrag, eventuelle inntekter utenom lønn, og eventuell formue. Anonymkode: 63552...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #30 Del Skrevet 12. januar 2020 14 timer siden, Nuttery skrev: når man sier «pass på at man får riktig tabell» virker det som man må selv vite hva som utgjør hvilken tabell, fordi man kan få «feil» tildelt tabell til tross for riktige opplysninger Nei, har du lagt inn korrekte tall vil du få korrekt tabell. Anonymkode: 46deb...d13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 12. januar 2020 #31 Del Skrevet 12. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, har du lagt inn korrekte tall vil du få korrekt tabell. Anonymkode: 46deb...d13 Ja, så det de mener med «sjekk at du får riktig tabell» er «sørg for at du har lagt inn korrekte opplysninger» 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå