AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #1 Skrevet 8. januar 2020 Møter av og til på folk som snakker veldig lavt.I dag da jeg var på en møbelbutikk og ekspeditøren snakket så lavt at jeg måtte spørre opp igjen to ganger hva hun sa. Jeg sa også at hun måtte snakke litt høyere for jeg hørte ikke hva hun sa, og da snakket hun fortsatt like lavt. Jeg hadde også en foreleser som snakket lavt, selv når han snakket i mikrofon på forelesninger. Jeg har alltid snakket med vanlig høy stemme og jeg mumler aldri, selv ikke når jeg er usikker. Jeg forstår at noen snakker lavt hvis de er veldig sjenerte og innadvendte og noen har spinkle stemmer og derfor snakker lavt, men forstår ikke at de ikke kan klare å heve stemmen sånn at det er lettere å høre de. Kjenner jeg blir litt irritert av at de ikke klarer å snakke høyere. (Jeg tenker ikke på folk som har en sykdom som gjør at de er svake og snakker lavt) Anonymkode: eaea5...105 1
Bunuel Skrevet 8. januar 2020 #2 Skrevet 8. januar 2020 Jeg snakker lavt og er ganske var. Så jeg synes folk flest snakker for høyt. Så det så. 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #3 Skrevet 9. januar 2020 Kanskje du hører dårlig? Anonymkode: dd348...24f 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #4 Skrevet 9. januar 2020 34 minutter siden, Bunuel skrev: Jeg snakker lavt og er ganske var. Så jeg synes folk flest snakker for høyt. Så det så. Enig, mange folk nærmest roper når de snakker. Veldig slitsomt. Anonymkode: 6c6b9...c30 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #5 Skrevet 9. januar 2020 Jeg snakker lavt fordi jeg foretrekker det. Anonymkode: 3cf71...c93 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #6 Skrevet 9. januar 2020 Det er bedre at folk snakker høyt eller roper istedet for å snakke lavt! Anonymkode: 60732...a30 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #7 Skrevet 9. januar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du hører dårlig? Anonymkode: dd348...24f Nix hørselen min er normal🙂 Anonymkode: eaea5...105 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #8 Skrevet 9. januar 2020 Folk har vel sine grunner, men det er ganske slitsomt. Jobber i butikk og enkelte ganger må jeg spørre flere ganger om folk vil ha pose fordi de snakker så lavt/mumlende. Anonymkode: 055d8...77b 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #9 Skrevet 9. januar 2020 Mumling er irriterende ja. Jeg snakker tydelig med normal stemme, sjeldent spesielt lavt. Blir ikke ofte forsøkt korrigert, men i blant. Det irriterer meg veldig når folk i nedlatende tone ber meg om å snakke høyere, spesielt om det er for at de fikler med noe at de ikke hører etter. Jeg aksepterer at folk kan ha dårlig hørsel selvfølgelig, men så finnes det de av oss som ikke har en høy, bærende stemme og da er det bare irriterende å bli behandlet slik. Har hatt en operasjon like ved stemmebåndet, og kan derfor ikke snakke mye høyt, med mindre de vil jeg skal rope til dem. Men da sprekker stemmen min. Jeg syns høylytte folk er ekstremt slitsomme, nesten verre enn mumling. Anonymkode: fa0c6...465
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #10 Skrevet 9. januar 2020 Jeg snakker lavt. For meg høres det ut som jeg snakker helt normalt, men alle rundt meg sier jeg snakket lavt. Når jeg snakker «vanlig» for andre, høres det ut for meg som om jeg roper. Det ville vært veldig unaturlig. Så da får det bare være sånn. De med normal hørsel hører hva jeg sier og jeg har jobbet i hjemmesykepleien med tunghørte gamle, der var det aldri noe problem. Anonymkode: 9b838...1be 1
dainty Skrevet 9. januar 2020 #11 Skrevet 9. januar 2020 jeg er hørselhemmet og tør ikke snakke med folk ute pga støy. må se på leppene demes for å forstå og spørre på nytt. til og med hjemme og. hører så vidt min egen stemme.
nirvania Skrevet 9. januar 2020 #12 Skrevet 9. januar 2020 En ting er sikkert; det er JÆVLIG irriterende. 2
Gjest Inverto Skrevet 9. januar 2020 #13 Skrevet 9. januar 2020 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bedre at folk snakker høyt eller roper istedet for å snakke lavt! Anonymkode: 60732...a30 Enten-eller idioti Endret 9. januar 2020 av Inverto
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå