Gå til innhold

Kviselignende prikker på baken på barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo 

Barnet mitt har fått noen kviselignende prikker på baken, og er litt rød rundt åpningen der bak. Hun er snart tre år og bruker fortsatt bleie om natten, men ikke om dagen. 

Har vasket og tatt på inotyol. Hun har klaget på litt vondt i magen, ellers har hun ikke hatt noen plager. Har ikke tatt seg til området heller. Nevnte at de voksne i bhg kun bruker papir når hun er på do, men tror ikke det har noe å si (vi skyller med vann etter hun har bæsja hjemme) 

Er det noen som har peiling på hva det kan være? Vet at ingen her er helsepersonell, men jeg ligger og tenker de verste tingene. Bare noen erfaringer.. 

Ringer selvsagt lege i morgen tidlig om det ikke er borte. 

Anonymkode: 0b7f5...8f0

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert bare litt bleieutslett, varmeutslett eller utslett etter fukt. Ser det en gang i blant på jentene mine, og har en prikk på stumpen selv en gang i blant😆 tviler på at det er noe å bry legen med.. 

Anonymkode: 8f2c0...2c7

AnonymBruker
Skrevet

Millioner kanskje?

Anonymkode: 4c3e5...36c

AnonymBruker
Skrevet

Har han hatt hånd/fot/munn syken? Det kan gi utslett i rumpa også.

Anonymkode: 2591f...816

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han hatt hånd/fot/munn syken? Det kan gi utslett i rumpa også.

Anonymkode: 2591f...816

Nei, det har hun ikke... Men det er borte idag da, så var mest sannsynlig ingenting :)

Anonymkode: 0b7f5...8f0

• Liker 2
Skrevet
På 9.1.2020 den 22.02, AnonymBruker skrev:

Millioner kanskje?

Mollusker 

Skrevet

Høres ut som bleieutslett

Skrevet

Ta på litt rumpesalve (husker ikke navn på noen nå 😄) så er det borte neste dag. Er bleieutslett 

Anonymkode: c66b9...bd3

Skrevet

Gutten min på ni har det stadig. Legen såg på det i forbindelse med noe annet og konkluderte med at det ser ut som han får det som et slags varmeutslett, har det typisk langs eller under liningen på boxeren..

Anonymkode: a69a7...fd9

Skrevet

Jeg har fire unger, tre av de var ikke bleiefri om natta før de var 5-7 år. Alle hadde prikker på rumpa i perioder. Regner med det er varmeutslett eventuelt bleieutslett. Bytta bleiemerke flere ganger, men kom alltidtilbake noen ganger. De fikk aldri det når de brukte bleie på dagtid også 

Anonymkode: e176a...7c4

Skrevet

Min på fem har hatt det av og på siden han ble født omtrent. Sluttet med bleie dag og natt for lenge siden og har det fortsatt. Har aldri plaget han, så har ikke tenkt noe over det. Prikker på rumpa, ikke sår rundt åpningen, altså

Anonymkode: dd0c8...c59

Skrevet

Mollusker likner på kviser eller vorter. Sønnen min fikk det i rumpa og jeg ble kjempe redd og tenkte det værste (overgrep i bhg). Dro rett ned på Volvat og var innom både barnelege og hudlege der. Diagnosen var mollusker, forårsaket av et helt ufarlig men veldig smittsomt virus.

Anonymkode: 7984f...75d

Skrevet

Syntes dette høres ut som mollusker som andre har påpekt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...