Gå til innhold

Han blir ikke renslig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk en kattunge for en stund siden, ca. 1 mnd. Han var da rundt 8 uker, og JA jeg vet han var litt for liten så jeg trenger ingen moralprekener rundt det. De vi fikk han av mente han var leveringsklar, og vi dro ganske langt for å hente ham. Kunne ikke akkurat levere han tilbake heller.

Men tilbake til problemet, noen tips for å få han til å gå på do i kassa? Han har funnet et spesielt sted å bæsje på, bak døra i gangen. Og noen ganger under senga.. :veldigsur: Men han pleier å være på kjøkkenet om natta, og DA pleier han å bruke kasse virker det som. De gangene vi merker at han skal på do, som når han begynner å skrape på gulvet, løfter vi han opp i kassa så da går det bra. Men vi får jo ikke fulgt med hele tida. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Det viktigste er at kassa hele tiden er ren. Katter er utrolig renslige.

Det hadde kanskje vært lurt å sette kassa der han gjør fra seg til vanlig.

Kassa bør heller ikke stå nær maten. Ikke koselig å spise på do vettu. :wink:

Lykke til!

Gjest gjest1
Skrevet

Dette er desverre et vanlig problem med kattunger som blir tatt fra moren for tidlig :(

Det er vel lite annet dere kan gjøre enn å løfte han på kassen, kanskje han lærer etterhvert.

Dere kan også bruke flere kattedoer en periode, på alle stedene han har bæsjet. (Jeg ville holdt han unna soverommet før han blir renslig..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...