Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber igjennom et type bemanningsbyrå i helsetjenesten, hvor vi blir plassert litt rundt alt etter som. En dag her, og en dag der. En enhet hadde behov for en litt lengre periode, og jeg meldte min interesse for mange måneder siden.

Fikk en e-post nå på nyåret, med spørsmål om jeg kunne tenke meg det. Takket ja, og ble bedt om å komme på samtale der.

Da jeg kom dit var det fullt «jobbintervju». Ei som satt med skriveblokka, og ei som satt og stilte en del spørsmål. Oppfattet dette veldig rart, da jeg ikke hadde fått inntrykk av at dette var et intervju på noen måte. Heller en uformell prat og litt omvisning.

Følte de presset veldig på at jeg skulle bevise hvorfor jeg var den beste kandidaten osv (visste ikke en gang det var snakk om noe kandidater..). 

De spurte også om referanser (....jeg er her igjennom bemanningsbyrået...), og var ikke fornøyde da jeg tilbød dem en referanse fra et lignende fagfelt jeg har jobbet innen. De ønsket referanse fra en annen spesifikk plass jeg fortsatt er mye på..

Hørtes ikke dette litt rart ut? Fikk veldig rar vibb av det hele. Fikk ikke inntrykk av at dette «intervjuet» gikk spesielt bra heller, da de virket misfornøyd med alle svarene jeg hadde..

Anonymkode: dd9dd...952

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler det er vanskelig å svare uten å ha vært der eller med mer detaljert beskrivelse av hva du opplevde som rart.

Anonymkode: 81736...b0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg ville kontaktet bemanning byrået og bedt om et klarere varsel neste gang. Dette er lite profesjonelt av dem.

Anonymkode: 7bb8c...1f9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg ville kontaktet bemanning byrået og bedt om et klarere varsel neste gang. Dette er lite profesjonelt av dem.

Anonymkode: 7bb8c...1f9

Dette var ikke igjennom bemanningsbyrået.

Eller:

Bemanningsbyrået «lyste ut» i oktober om noen ønsket å gå fast på den aktuelle enheten, og ba de som ønsket det sende en liten introduksjonsmail om seg selv.

Jeg hørte ingenting før i Januar, hvor jeg fikk en e-post fra hun lederen på den aktuelle plassen som skrev at jeg hadde sendt mail, og om jeg fortsatt var interessert. Tolket mailene fra henne (korrespondansen) som at det var snakk om en uformell samtale, ingen «intervju» (jeg har jo allerede jobb, for å si det sånn).

Syntes hele opplevelsen var veldig ubehagelig. Tror ikke bemanningsbyrået vet om dette.

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber igjennom et type bemanningsbyrå i helsetjenesten, hvor vi blir plassert litt rundt alt etter som. En dag her, og en dag der. En enhet hadde behov for en litt lengre periode, og jeg meldte min interesse for mange måneder siden.

Fikk en e-post nå på nyåret, med spørsmål om jeg kunne tenke meg det. Takket ja, og ble bedt om å komme på samtale der.

Da jeg kom dit var det fullt «jobbintervju». Ei som satt med skriveblokka, og ei som satt og stilte en del spørsmål. Oppfattet dette veldig rart, da jeg ikke hadde fått inntrykk av at dette var et intervju på noen måte. Heller en uformell prat og litt omvisning.

Følte de presset veldig på at jeg skulle bevise hvorfor jeg var den beste kandidaten osv (visste ikke en gang det var snakk om noe kandidater..). 

De spurte også om referanser (....jeg er her igjennom bemanningsbyrået...), og var ikke fornøyde da jeg tilbød dem en referanse fra et lignende fagfelt jeg har jobbet innen. De ønsket referanse fra en annen spesifikk plass jeg fortsatt er mye på..

Hørtes ikke dette litt rart ut? Fikk veldig rar vibb av det hele. Fikk ikke inntrykk av at dette «intervjuet» gikk spesielt bra heller, da de virket misfornøyd med alle svarene jeg hadde..

Jeg hadde lignende opplevelse i høst da jeg var på jobbintervju. Fikk ekstremt dårlige vibber og ville egentlig nesten ikke jobbe der. Men så fikk jeg tilbud likevel, og nå er jeg ekstremt fornøyd både med samarbeidet med hun som intervjuet meg, kollegaene mine og er veldig fornøyd med jobben ellers. Så det er faktisk mulig at et jobbintervju går skikkelig ræva og man får DET dårlige inntrykket, men likevel får jobben og trives. 

Anonymkode: f44b3...6a2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...