Gå til innhold

Nytt hus, men sliter litt..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere. Jeg har akkurat kjøpt meg hus, og er selvfølgelig veldig stolt over det! Jeg er alenemor og i full jobb, så jeg har virkelig stått på for og realisere drømmen min, og for å gi gutten min trygghet og stabilitet. Men jeg føler meg ikke hjemme her.. vel, det har bare gått en uke enda , men sitter med en trist følelse av og måtte flytte fra leiligheten (som vi leide) jeg ble så glad i . Jeg er veldig var på forandringer.. og så er det så mye og tenke på ift et helt hus.. Brann osv.. Skulle jo vært super glad, men det føles trist isteden 🙈 noen som har noen gode råd/trøstende ord? 

Anonymkode: 64aaf...d2c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer til å bli bra! Du er nå herre i eget hus, når våren kommer løsner det.

Anonymkode: 3b020...511

• Liker 11
Skrevet

Gode tanker til deg 💕Gratulerer med eget hus, knallbra jobbet!

Kan det hjelpe å skrive noen lister?🙈

Du nevner du er redd for brann? Da skriver du opp Brann: røykvarsler ✔️ Brannslukningsapparat ✔️ Forsikring✔️ Så kan du legge den «ballen» vekk. 

Jeg er forresten enig med anonym over her. Gi det tid, det blir snart lysere vær. Hva likte du med leiligheten? En lesekrok eller en lekekrok? Prøv å gjenskape det du likte. Masse lykke til. Du er dødsflink👏

• Liker 9
Skrevet (endret)

Det går bra. Du venner deg til det. Jeg hadde også "angst" da jeg flyttet i egen leilighet etter å ha leid i årevis. Det virket veldig skummelt og veldig dyrt, og mer ansvar enn jeg egentlig følte meg komfortabel med. Men jeg antok jo jeg kom til å bo her en stund, så det virket logisk å kjøpe og dessuten var det få OK  utleieleiligheter. 

Det tok et par måneder, men så følte jeg meg  hjemme i eget hjem. 

Endret av Cata
  • Liker 1
Skrevet

Ville vært mer bekymret for brann i leilighet enn i hus. Huset er det kun du som bor i, mens i leilighet kan det være mange fulle tullinger som skal steke pizza kl 04 og sovne... 

Så har du seriekoblede røykvarslere i hver etasje, samt en ekstra på soverommet er du ganske trygg og kan hoppe ut av vinduet hvis det er røyk på utsiden av soveromsdøren. 

Bare husk å informere barna om hva de skal gjøre når alarmen går

• Liker 5
Skrevet

Sørg for å kose deg med feks å  tenne stearinlys (æh, brannsikkert med flytelys eller i en lykt??), bak brød og boller som gir god lukt i huset. Skift ofte på senga om du er blant dem som setter stor pris på å legge deg i rent sengetøy. Spill høy musikk, tull og dans ilag med ungen din. Vet ikke hvor gammel ungen din er, men kan dere to feks leke gjemsel der hele huset er gjemmeplass , så begge blir mer husvarme? 

For meg hjalp det også å forestille meg hvordan jeg skulle pynte på trappa og verandaen med blomster til sommeren, hvor jeg skulle ha juletreet neste jul osv. Ga meg litt ro å tenke langsiktig botid i nyhuset 😊

Gratulerer som huseier, godt jobba! 

• Liker 4
Skrevet

Det tok meg 4år å finne meg til rette i huset mitt. 

Jeg mistrivdes så fælt at jeg nektet å innrede huset med annet enn seng, sofa og det aller nødvendige. Gi det litt tid☺️

Anonymkode: 64ea0...829

Skrevet

Jeg er som deg, men tro meg, det går seg til :) Jeg er livredd når det gjelder brann (har opplevd da jeg var barn), og her i huset er lading av pc/mobil om natta forbudt! Ingen vaskemaskin e.l står på om natta. 

Få litt ting på veggene og få satt din lukt i huset, så føler du deg snart hjemme :)

Anonymkode: 4cbad...380

Skrevet

Mal! Vi tilførte nye farger i leiligheten da vi flyttet inn. Da ble det vårt, ikke forrige eier sitt. 

Anonymkode: 7a1b3...69a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...