Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter et møte med min sjef der jeg delte private ting om min sykemelding viser det seg at han har fortalt det videre til andre på jobben. Han sa idag at han hadde «luftet det anonymt» for å se hva andre tenkte om saken. Men det er åpentbart at det er snakk om meg, da jeg er den eneste sykemeldte på jobben

jeg mener dette er brudd på taushetsplikt men han sier nei siden han ikke brukte navn. Men det er jo åpenbart meg og alle skjønner hvem det er snakk om. Er bare jeg overdramatisk eller er dette ikke greit??

Anonymkode: 405b5...a70

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke greit. 

Anonymkode: 59346...413

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er brudd på taushetsplikten så lenge det er gjenkjennbart. Ta det opp med fagforbundet dersom du er med i et.

Anonymkode: a670f...b4c

• Liker 10
Skrevet

Helt klart brudd på taushetsplikt.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er brudd på taushetsplikten ja. Gå videre med det! Jeg fikk også vite ting om meg selv av en kollega som var sagt i fortrolighet til leder (med navn). Dessverre var det en stor konflikt på den tiden og jeg orket ikke ta kampen noe jeg definitivt hadde gjort nå! Ta det med verneombud/tillitsvalgt, de må ta det videre! 

Anonymkode: e98a3...ffc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det er gjenkjenbart så er det brudd på taushetsplikt. Han burde lese lovverket en gang til 

Anonymkode: 4eb90...f30

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...