Gå til innhold

Barnehageklær blir slitt hele tiden! Tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er tid for å handle inn påfyll av klær til vår nesten 1,5 år gamle gutt. Etter et par måneder i barnehage er jeg overrasket over hvor fort det blir hull i buksene, spesielt i ullklærne. Ukentlig har det vært småhull eller sømmer som har blitt tynnslitte, ja dette var riktignok billigere klær men vet at pris ikke truimfer alt.

Har du noen butikker som du handler hos og er fornøyd med kvaliteten? Litt slitasje må en beregne selvsagt, men det hadde vært fint å kunne handle inn noe som varte halve sesongen med vanlig lek?

Anonymkode: da71d...f70

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Polarn & pyret. Ingen av klærne derfra har blitt slitt.

Anonymkode: 79c2f...c77

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Handle på salg. Utenfor sesong. Kjøp klær som barnet vokser inn i. Jeg kjøper også fra Outletbutikker til feks Skogstad. 
Det er bedre å legge noen hundrelapper ekstra i kvalitetsklær enn å måtte kjøpe nytt annenhver mnd av "billigere" klær. 
feks på H&M og SparKjøp har jeg helt sluttet å handle klær. 

Anonymkode: fc6b1...6f5

AnonymBruker
Skrevet

Devold holder bra ved mye bruk. Syns også at Skogstad sitt ullundertøy har vært bra. Helly Hansen har vi også vært fornøyd med. Jeg syns name it og Pierre Robert har vært dårlig med mye småhull og dårlige sømmer.

Anonymkode: 7adb5...849

• Liker 4
Gjest Chroma
Skrevet

Vi kjøpte to dyre ulldresser fra Lillelam og det har blitt hull i begge to, så det er ikke alltid pris det står på. 

AnonymBruker
Skrevet

Bare ikke kjøp fra Cubus.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Polarn & pyret. Ingen av klærne derfra har blitt slitt.

Gjelder dette ull også? Takk for tips, stikker innom dem til helgen og ser på utvalget.

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Handle på salg. Utenfor sesong. Kjøp klær som barnet vokser inn i. Jeg kjøper også fra Outletbutikker til feks Skogstad. 
Det er bedre å legge noen hundrelapper ekstra i kvalitetsklær enn å måtte kjøpe nytt annenhver mnd av "billigere" klær. 
feks på H&M og SparKjøp har jeg helt sluttet å handle klær. 

Anonymkode: fc6b1...6f5

Takk for rådet ditt :)

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjelder dette ull også? Takk for tips, stikker innom dem til helgen og ser på utvalget.

Ja ull også, eller spesielt ull faktisk😅 Kvaliteten er veldig god og du kan starte med en genser i ull bare for å ha testet ut kvaliteten❤️

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Devold holder bra ved mye bruk. Syns også at Skogstad sitt ullundertøy har vært bra. Helly Hansen har vi også vært fornøyd med. Jeg syns name it og Pierre Robert har vært dårlig med mye småhull og dårlige sømmer.

Anonymkode: 7adb5...849

Jeg har samme erfaring, kjøpte ull fra NameIt rett før jul men det er allerede et hull og løse tråder i sømmene. Ellers var jeg ikke så fornøyd med kvaliteten med klærne fra Cubus og Sparkjøp, men H&M er ikke slitt hull i. Derimot er klærne stive, mistet trykkfarger og deformerte etter 3-4 vask. 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Sjekk priser på nettet på forhånd. Handle brukt! Finnes mye knapt brukte/nye klær på f.eks Finn.no.

Handle utenom sesong! 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja ull også, eller spesielt ull faktisk😅 Kvaliteten er veldig god og du kan starte med en genser i ull bare for å ha testet ut kvaliteten❤️

Ingenting bedre enn klær som varer mer enn 1 måned, etter alle klærne som har blitt lappet sammen av svigermor den siste tiden :) Ikke er gutten vår den som raser heller.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare ikke kjøp fra Cubus.

Jeg har kjøpt ull fra cubus og er foreløpig fornøyd. Har holdt i ca 2,5 måneder og skal nok holde nien til. Bedre en Joha faktisk 

Anonymkode: a8297...c80

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Krabber han en del enda? Jeg syntes det ble bedre da min sluttet helt med det. 

ellers så tenker jeg det er begrenset hvor dyre klær jeg gidder å kjøpe når han uansett vokser ut av det om et halvt år. Da lapper jeg heller litt på de. 

Anonymkode: d9996...fc7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler kun på Finn/Facebook. Bruktklær. 1,5 år. Her blir ikke klærene slitt og barnet mitt er en av de «aktive».

Anonymkode: a68ee...eb4

AnonymBruker
Skrevet

Sjeldent våre klær blir slitt i grunn. Ullundertøy fra Pierre Robert blir det fort hull i eneste.

Høy sentrifuge (over 800 omvendinger) og tørketrommel kan forresten slite ut klærne 

Anonymkode: 9cf3d...0cd

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke barn, men lapper og syr på mine egne klær når de blir slitt

Vet ikke om du selv kan å sy eller kjenner noen, men det er vel det som får klær til å vare lengst. https://kogkhome.blogspot.com/2012/03/lapping-av-barnety.html

https://nosteblogg.blogspot.com/2011/02/lappesaker.html

Du kan til og med lappe regntøy

https://forum.doktoronline.no/topic/207409-lappe-vinterdressregntøy/

https://www.fjellsport.no/divfriluft-tear-aid-repair-kit-a.html

Og tråkle ullsokker og vanter

Anonymkode: 5cae6...5c0

AnonymBruker
Skrevet

Woolland har fantastisk holdbarhet. 

Anonymkode: 3f06c...795

Skrevet

Ull: Nøstebarn eller Reflex. 😊 Pierre Robert nupper.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...