Gå til innhold

Tips til bh/kjole små bryster

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noen gode stroppeløse bh-produkter som funker en hel dag under kjolen og ser fint ut for oss som blir mer eller mindre fullstendig flatbrystet uten bh? Er tenkt under brudekjole med blonder over bare skuldre og ganske lav i ryggen. 

Alternativt, hvilke andre brudekjoletyper ser fint ut om man har små bryster? Jeg ønsker ikke helt åpen rygg. 

(Jeg er forøvrig ca 172 slank og litt firkanta og formløs men har jo en midje, bruker str 36 i det meste)

Anonymkode: 9cfe3...7db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med sånne du limer på huden?

Anonymkode: a7d11...a9e

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med sånne du limer på huden?

Anonymkode: a7d11...a9e

Ja, noe sånt, topp om du kan anbefale noen konkrete som funker en del dag og ser ok ut på små bryster! :) Regner med det finnes ymse som ikke nødvendigvis alltid er bra. 

Ts

Skrevet

Flatbrystet selv, og synes det er finest med halterneck kjole.

Men til den du har sett for deg kan du prøv deg frem om du klarer å finne en god stroppeløs bh, det går an å legge inn løse silikonpads for å fylle ut kjolen. Eller slik som du limer på huden som den over nevner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, Mt3 said:

Flatbrystet selv, og synes det er finest med halterneck kjole.

Men til den du har sett for deg kan du prøv deg frem om du klarer å finne en god stroppeløs bh, det går an å legge inn løse silikonpads for å fylle ut kjolen. Eller slik som du limer på huden som den over nevner.

Takk for tips, jeg skal se etter halterneck brudekjoler å prøve :) Føler jeg får så brede skuldre av halterneck generelt, men verdt å prøve :) 

Tar gjerne i mot tips om hvilke lett tilgjengelige butikker som har gode stroppeløse bher og hvilke, og om hvilke silikonpads eller lime-på-pads som funker bra :)

Jeg har ikke peiling på sånt, er ikke glad i å gå i butikker og har sjelden tid til overs for shopping, så vil gjerne unngå for mye prøving og feiling om det er mulig 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat når det gjelder undertøy til brudekjole så bør du konsultere en undertøysforretning. Ekspertisen der vil spare deg for mye frustrasjon (og evnt penger ut av vinduet). Ikke undervurder hva godt undertøy gjør for deg på den store dagen. Det gjør at kjolen sitter mye penere. 

Jeg er selv en liten A cup, og ble anbefalt lite innlegg i undertøyet for å gi mer midje og definisjon til kjolen. Ble knallfint. Sånne ting har de i spesialbutikkene og hjelper deg med hvis de tror det vil passe deg og kjolen. 

Anonymkode: 82d44...a18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat når det gjelder undertøy til brudekjole så bør du konsultere en undertøysforretning. Ekspertisen der vil spare deg for mye frustrasjon (og evnt penger ut av vinduet). Ikke undervurder hva godt undertøy gjør for deg på den store dagen. Det gjør at kjolen sitter mye penere. 

Jeg er selv en liten A cup, og ble anbefalt lite innlegg i undertøyet for å gi mer midje og definisjon til kjolen. Ble knallfint. Sånne ting har de i spesialbutikkene og hjelper deg med hvis de tror det vil passe deg og kjolen. 

Anonymkode: 82d44...a18

Kan du anbefale en butikk/kjede? :) Helt annen verden dette enn den jeg lever i, her går det stort sett i spileløse ammebher og boxere fra Cubus 😂 

Det er ikke viktig at alt er perfekt, jeg trives best når ting er avslappet og jeg er komfortabel og vil jo trives på bryllupsdagen. Men jeg vil jo gjerne at det ser ut som jeg er litt kvinnelig allikevel.🙈 I vanlig bh er jeg fornøyd med "stellet", men blir så veldig flat uten bh. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

De du limer på kan bli ganske klamme. 

Hva med en korsett-aktig sak? Mange kjoler har forøvrig BH sydd inn/integrert i kjolen. 

Anonymkode: 52682...5e7

AnonymBruker
Skrevet

Min brudekjole var av den typen du beskriver: Blonder over skuldrene, lav rygg og en slags hjerteformet utringing. Og jeg har null pupper uten hjelp fra bh. Korsettet i overdelen satt så pent at jeg faktisk kunne gått uten bh. Endte likevel opp med en billig påklistret en fra Hm eller Lindex, for å forsikre meg om at det ikke ble noen «puppeglipp». Kunne like gjerne latt være, og bh-en var heller ikke særlig behagelig. Så mitt tips er å velge kjole først, og gjerne prøve seg fram med og uten bh. 

Anonymkode: 3a2b2...109

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Min brudekjole var av den typen du beskriver: Blonder over skuldrene, lav rygg og en slags hjerteformet utringing. Og jeg har null pupper uten hjelp fra bh. Korsettet i overdelen satt så pent at jeg faktisk kunne gått uten bh. Endte likevel opp med en billig påklistret en fra Hm eller Lindex, for å forsikre meg om at det ikke ble noen «puppeglipp». Kunne like gjerne latt være, og bh-en var heller ikke særlig behagelig. Så mitt tips er å velge kjole først, og gjerne prøve seg fram med og uten bh. 

Anonymkode: 3a2b2...109

Jeg har en kjole, som er som du beskriver, bortsett fra at det er ikke (nok) innebygd korsett i den, så uten bh så blir jeg veldig flat. Prøvde med sånn klister-bh i dag og det så bedre ut, men er skeptisk til om det holder seg fint en hel dag! 

Jeg liker godt utseende til kjolen jeg har, så håpet å kanskje det fantes noe BH som funker skikkelig.  Men har kjøpt kjole rimelig brukt og er ikke fremmed for å prøve å finne en annen kjole med et annet snitt som det er mindre styr med (hvis jeg rekker det i tide) :)

44 minutter siden, AnonymBruker said:

De du limer på kan bli ganske klamme. 

Hva med en korsett-aktig sak? Mange kjoler har forøvrig BH sydd inn/integrert i kjolen. 

Anonymkode: 52682...5e7

Ja, det jeg er litt redd for 🙈 står maks 8 t på de jeg kjøpte i dag 🤷

Kan jo se etter korsett og prøve :)

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...