AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #1 Del Skrevet 8. januar 2020 Står mellom to valg når det gjelder trening. 1 treningssenter og 2 hjemmetrening. Det ligger et senter 15min unna meg. Det koster 300kr i mnd. Kun apparater, ikke gruppetimer. Treningssenter med timer er uaktuelt da jeg må kjøre 30min til og 30min fra. Eller så har jeg mulighet for å lage til et treningsrom på ene soverommet. Plass til feks tredemølle, et slags multiapparat også kanskje manualer. Litt gulvplass også til feks trening på matte. Har tenkt at om jeg bruker 300kr mnd et år så blir jo det 3600kr. Altså over tid vil jeg spare inn på å ha egne apparater kanskje. Men hva er best? Trening hjemme eller senter? Har gått på senter før så vet hvordan apparater osv brukes. Det positive med senter er jo at når man er der så må man jo trene. Man kan også kjøpe PT. Og man kan ikke like lett sluntre unna som hjemme. Igjen så tenker jeg hjemmetrening et jo hjemme og kanskje lettere å ta seg en økt uten å tenke på at jeg må komme meg et sted for å trene. Økonomisk sett er det gjerne billigere på sikt. Hva tenker dere? Noen som har erfaring med begge deler? Anonymkode: a1d55...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 8. januar 2020 #2 Del Skrevet 8. januar 2020 (endret) Spørs helt hva målet ditt er. å trene hjemme er enkelt, pratisk og nesten gratis. du får enkelt gode resultater med f.eks noen kettlebells. Løping kan du gjøre ute selv om det er mer comfort med tredemølle. Om helsen er din prioritet holder det lenge å trene hjemme, men som du nevner er man ikke vant til at hjemme er "treningsarena", så dette må bli et aktivt fokus. har god erfaring med begge deler og bortsett fra noen få vintermnd hvert år trener jeg ute i sånne treningsparker. du får fikset d-vitamin, frisk luft og alt går egentlig på skinner sånn sett. Endret 8. januar 2020 av megda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #3 Del Skrevet 8. januar 2020 Hjemmetrening. Da trenger man ikke komme seg ut av huset for å trene, akkurat det har hjulpet meg ofte. Er ikke alltid man vil se mange andre mennesker heller. Noen sluntrer lettere unna hjemme da, så det er individuelt om det passer deg. Anonymkode: 81303...8f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carmen81 Skrevet 8. januar 2020 #4 Del Skrevet 8. januar 2020 Liker best å trene på senter. Koser meg og nyter tiden maks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #5 Del Skrevet 9. januar 2020 Jeg liker best å trene hjemme og har fått gode resultater av det. Mye mindre sannsynlig at jeg sluntrer unna treningen siden det bare er å gå ned trappa. Anonymkode: a3d92...4da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #6 Del Skrevet 9. januar 2020 Jeg har prøvd mange ganger å lage hjemme-gym, men det tar masse plass og blir ikke brukt. Det å ha ett senter å gå til, hvor det eneste du skal gjøre er å trene, er mye mer effektivt enn å trene hjemme der man kan se andre familiemedlemmer, TV, sofaen og kjøkkenet som frister mer enn trening veldig ofte. Dersom man trener hjemme er det vanskelig å skape en rutine, noe man enkelt får på senter. Senterne kan ofte bli fulle og ofte må man vente i kø om man er der i rush-tid, men ellers enn det er fordelene mye større ved å ha et medlemskap på senter. Og som du sier så er det ett sosialt press på et treningssenter som gjør at man ikke sluntrer unna og setter seg ned for å trykke på mobilen feks. Er også mye mer utvalg av apparater sånn at treningen blir varierende og morsom uten å måtte trene det samme hver gang! Anonymkode: 18ac2...15f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 9. januar 2020 #7 Del Skrevet 9. januar 2020 Vi har komplett treningsrom til vårt formål hjemme. Jeg kjenner jeg angrer litt. På en side så er det fantastisk å kunne trene selv om ungene sover osv så det er jo en ting vi har prioritert, men samtidig så savner jeg det å sette meg i bilen og dra på trening. Det er noe med stemningen på et treningssenter. Det er ikke like motiverende å gå på mølla nede selv om vi har tv der også. Dessuten så kjenner jeg at minuttene blir lengre hjemme enn på senteret. Kunne fint gå 1 time på senteret mens å føles 30 min som mer enn nok. Vet ikke helt hvorfor det har blitt sånn egentlig, men hodet mitt yter bedre på senter 😊 Nå kan jeg jo ikke gjøre det i tillegg akkurat, så da trener jeg faktisk mer ute for tiden 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #8 Del Skrevet 9. januar 2020 Jeg liker begge deler. Godt å komme seg ut en tur, og treningssenteret har jo bedre utvalg enn jeg har hjemme. Men jeg liker også å kunne ta en kort økt på yogamatta litt spontant, helt i fred og ro Liker også å trene ute må bare bli litt (mye) sterkere før jeg kan bruke disse utendørs treningsparkene. I mellomtiden går og jogger jeg gjerne ute. Anonymkode: f3e69...4c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 9. januar 2020 #9 Del Skrevet 9. januar 2020 Studio har bedre utvalg av styrketreningsutstyr, men foretrekker å trene hjemme og ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå