Lemmon Skrevet 8. januar 2020 #1 Skrevet 8. januar 2020 ..mot tørrhoste? Ønsker ikke cosylan da jeg blir så kvalm av den! Er det noe annet jeg kan kjøpe reseptfritt eller må ha resept på som faktisk virker? Jeg blir gal! Er ikke syk, bare en forferdelig hoste.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #2 Skrevet 8. januar 2020 Nei, det er ingen av de reseptfrie hostesaftene som demper tørrhoste. Anonymkode: c1088...0d3
Lemmon Skrevet 8. januar 2020 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ingen av de reseptfrie hostesaftene som demper tørrhoste. Anonymkode: c1088...0d3 Men er det andre enn cosylan å få på resept? Trenger ikke å si hvilket preparat, men om det er vits i å ringe legen i morgen..
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #4 Skrevet 8. januar 2020 1 minutt siden, Lemmon skrev: Men er det andre enn cosylan å få på resept? Trenger ikke å si hvilket preparat, men om det er vits i å ringe legen i morgen.. Det er noen år siden sist jeg hadde samme plage, og jeg stilte legen akkurat samme spørsmål. Svaret var dessverre nei. Om det har kommet noe nytt siden den gang vet jeg dessverre ikke. Av ting som kan lindre, uten at det er noe legemiddel; har du prøvd å drikke kokt vann med honning og sitron, eventuelt med litt ingefær også? Anonymkode: c1088...0d3
Lemmon Skrevet 8. januar 2020 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er noen år siden sist jeg hadde samme plage, og jeg stilte legen akkurat samme spørsmål. Svaret var dessverre nei. Om det har kommet noe nytt siden den gang vet jeg dessverre ikke. Av ting som kan lindre, uten at det er noe legemiddel; har du prøvd å drikke kokt vann med honning og sitron, eventuelt med litt ingefær også? Anonymkode: c1088...0d3 Okei, det var synd... ingen forskjølelsesstmptomer, bare denne leie hosten, ingen smerter i brystet eller. Har både ingefær og honning, så prøver det! Takk😊
Skogkløver Skrevet 9. januar 2020 #6 Skrevet 9. januar 2020 Det er vel kodein som omdannes til morfin i kroppen som er virkestoffet i cosylan. Det er også stort sett det som gjør deg kvalm. Dersom legen etter å ha sjekket deg syns cosylan er veien å gå, kan du be om kvalmestillende tabletter 😅
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #7 Skrevet 9. januar 2020 Bergensk brystbalsam Anonymkode: b70ef...991
Sugerøret Skrevet 9. januar 2020 #9 Skrevet 9. januar 2020 Synes Noskapin funker greit. På natta har at jeg Curamed tabletter som også funker på tørrhoste
Lemmon Skrevet 9. januar 2020 Forfatter #10 Skrevet 9. januar 2020 Takk for gode tips! Har gått til anskaffelse av noskapin😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå