AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #1 Del Skrevet 8. januar 2020 Jeg klarer ikke holde beherskelsen og blir veldig sint. Han løper opp og ned trappene femti ganger , bare roper høylytt og ler høyt når vi sier han skal legge seg. Fortsetter og fortsetter. Nekter å høre. Klokken kan bli ti. Ja alt er fint fysisk, han feiler ingenting og er skoleflink og hører der. Vi er totalt utslitt. Han nekter å komme å spise uten nettbrettet, han skal ha mer mat rett før legging! Sikkert fordi han vil spille mer. Vi orker ikke ta alle kamper! Hvordan skal vi håndtere dette ? Nekte han mer mat ? Idag ville han ikke på skolen, vi måtte reise og da klikket han og raserte søsterens rom. Han har ingen ppdnlemer på skolen, han var fornøyd når han kom dit. Han får bare ting for seg. Han slår og sparker. Han har kfen diagnose nei, da hadde barnehagen og skolen fanget dette opp. Aldri ett vondt ord å si om han der. Anonymkode: 43a26...2cc Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1336780-umulig-6-%C3%A5ring-g%C3%A5r-meg-totalt-p%C3%A5-nervene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 8. januar 2020 #2 Del Skrevet 8. januar 2020 (endret) Normalt trass-stadium kanskje? Er nok flere som kjenner seg igjen i denne. Min fikk hysteriske anfall om ermet på genseren/underskjorten etc gled opp når han kledde ett lag over der igjen. Full on mental bat shit crazy, reiv av seg alle klærne og hylte og skrek. Jeg tok den lette utveien og satte på strikk på ermene til det gikk over. Muligens burde jeg ha forklart at det ikke er ok til det ga seg. Hør her: Å velge sine kamper, er også sant når det gjelder å være foreldre. Det du må finne ut av er hvorfor dette skjer, altså utløseren, og så eliminere situasjoner hvor dette kan oppstå, samtidig som du forklarer ungen i de fleste tilfeller hvorfor ting ikke er ok. Jeg fant ut at svært ofte hos oss så hadde vi overgangen, overgangen fra barnehagen til bilen, til hjemme for så overgangen for å dra ut igjen. Dette skapte problemer. Jeg minsket overgangen med f.eks å gjøre unna det vi skulle gjøre før vi dro hjem, da slapp vi overgangen barnehage - bil - hjem - bil- ut. Endret 8. januar 2020 av CabinCruiser 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1336780-umulig-6-%C3%A5ring-g%C3%A5r-meg-totalt-p%C3%A5-nervene/#findComment-24614810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #3 Del Skrevet 8. januar 2020 6-årsalderen er ofte vanskelig. Det du skal være glad for er at han utagerer hjemme og ikke på skolen. Det betyr at han er trygg på dere. Har en seksåring selv, han er ikke riktig så ille som dere. Men storesøstrene hans var... Husker vi kapitulerte og lot dem se TV på rommet om kveldene. 😋 Ikke at det er noe råd til etterfølgelse. Til vårt forsvar hadde vi to på en gang... Det med at han raserer rom må dere slå ned på. Sånn oppførsel kan ikke tolereres. Og så er det viktig at begge foreldre har de samme grensene, så han ikke spiller dere ut mot hverandre. Høres ut som begrensning på nettbrett også er på tide. Nettbrett skiller ut lys som kan føre til dårlig søvn. Anonymkode: 424e2...3e3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1336780-umulig-6-%C3%A5ring-g%C3%A5r-meg-totalt-p%C3%A5-nervene/#findComment-24614838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #4 Del Skrevet 8. januar 2020 Det er trass og mye følelser på gang. Hva med å bruke teknikker for yngre barn for å "oppdra han på nytt" på en måte? Selvsagt kutte ut tab med middagen og slikt, forklare at det ikke er greit. Og nekter han å spise ja så spiser han ikke. Her gjør vi det samme med vår på 3, han vil spise forran TVen men den skal være av under middagen. Han nekter da å spise men det er greit, vi spørr om han vil sitte med oss i det minste og etter noen dager kom han bort og et par dager til så spiste han. Han får selvsagt kvelds og da gjerne forran TVen, for vi tar en kamp av gangen. Prøv å hold deg rolig så godt du kan, og lær han hvordan å håndtere følelsene sine på en bedre måte. Si ting som viser at du forstår. Du forstår at han vil ha tablet med middagen for det er mye gøyere, men det er dessverre ikke lov på grunn av sånn og sånn. Og du forstår at han blir sint og det går bra osv. Vær det for barnet ditt hele veien. Prøv å komme med alternativer kanskje så han føler han får bestemme? Vil du ha det eller det fatet til middag? Og ikke minst, forbered godt til alt. Om 10 minutter skal vi spise middag. Når den episoden er ferdig skal vi spise middag og da skal skjermer av. Nå er det bare 5 minutter til middag og vi skal skru av. Sånn, da var den ferdig og tiden er godt så da skrur vi av. Samme tipsene gjelder alle problemene, bare tilpass. Anbefaler Facebook gruppen "forstå ditt unike barn" lykke til! Anonymkode: 5f48c...194 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1336780-umulig-6-%C3%A5ring-g%C3%A5r-meg-totalt-p%C3%A5-nervene/#findComment-24615257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå