Gå til innhold

CPAP maskin og tett nese

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har tett nese om natta fordi jeg har problemer med nesemuslingene mine. Vil en CPAP maskin gjøre meg mindre tett i nesa om natta og dermed bedre søvnkvaliteten?

Anonymkode: 74bf7...6f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du søvnapné da? 

Anonymkode: 7cb9e...496

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du søvnapné da? 

Nei. 

AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Har du søvnapné da? 

Maskina vil vel hjelpe likevel?

Skrevet

Du får ikke CPAP uten søvnapnè, og dessuten er det jo enkelt å gjøre noe med nesemuslingene dine. 

Skrevet (endret)
On 1/9/2020 at 6:21 PM, Ulven said:

Du får ikke CPAP uten søvnapnè, og dessuten er det jo enkelt å gjøre noe med nesemuslingene dine. 

Kanskje det vil hjelpe med en spray som inneholder saltvann.  

Endret av VikingfraØstlandet
Skrevet
1 hour ago, VikingfraØstlandet said:

Kanskje det vil hjelpe med en spray som inneholder saltvann.  

Saltvann er nok dessverre ikke løsningen for å avhjelpe for store nesemuslinger. Da må man til med kortisonspray, og hvis ikke dette er tilstrekkelig, operasjon. Både datteren min og jeg sliter med for store nesemuslinger, men vi klarer å holde det i sjakk med kortison. Enn så lenge.

Skrevet
On 1/9/2020 at 6:21 PM, Ulven said:

Man kan vel kjøpe det privat? Selv om andre ting hjelper mot nesemuslingene kan vel også en CPAP maskin hjelpe?

Skrevet
On 1/11/2020 at 9:50 PM, AnonymBruker said:

Man kan vel kjøpe det privat? Selv om andre ting hjelper mot nesemuslingene kan vel også en CPAP maskin hjelpe?

Kan dere vennligst hjelpe meg med å svare på spørsmålet mitt? 

Skrevet
On 1/11/2020 at 9:50 PM, AnonymBruker said:

Du kan selvfølgelig kjøpe privat. Men hvem skal gi deg opplæring? Hva om du bruker den feil og du ødelegger luftveiene, lager kroniske smerter og problemer? Hvem skal hjelpe deg da?

Anonymkode: bc5ce...153

Skrevet

Hehe, jeg klarer ikke bruke min cpap maskin når jeg er tett i nesen engang

Anonymkode: 35281...89a

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere vennligst hjelpe meg med å svare på spørsmålet mitt? 

Hvem skal lese av kortet for deg som registrerer for lekkasjer og pustestopp om du kjøper den privat? Og du har jo ikke pustestopp, så du vil naturlig nok ikke ha noe effekt av en CPAP maskin. Gå til legen og få råd der. Du må nok ha kortisonspray og om det ikke hjelper er det operasjon som er muligheten.

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan selvfølgelig kjøpe privat. Men hvem skal gi deg opplæring? Hva om du bruker den feil og du ødelegger luftveiene, lager kroniske smerter og problemer? Hvem skal hjelpe deg da?

Aldri hørt om noen som har fått ødelagt luftveiene av CPAP. CPAP er noe annet enn respirator for luftveiene. Det er vel heller mye større sannsynlighet for lekkasje pga dårlig masketilpasning og feil bruk. 

Skrevet
On 1/14/2020 at 8:49 PM, AnonymBruker said:

Det finnes vel instruksjoner for dette på nettet. Jeg tviler på at man får kroniske smerter og problemer med luftveiene ved feil bruk. 

Skrevet
On 1/14/2020 at 9:09 PM, AnonymBruker said:

Hvem skal lese av kortet for deg som registrerer for lekkasjer og pustestopp om du kjøper den privat? Og du har jo ikke pustestopp, så du vil naturlig nok ikke ha noe effekt av en CPAP maskin. 

Det med kortavlesning er et godt poeng. Jeg har vel ingen store pustestopp, men noen små pustestopp kan nok forekomme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...