Gå til innhold

Uenighet om TV i stua

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en god venninne har nylig flyttet inn i ny leilighet og er igang med å møblere denne. Min venninne var raskt ute med å si at hun ikke ønsket TV i stuen da dette estetisk ikke er pent. Dette sa jeg ja til da jeg sjeldent ser tv alene. Når kjæresten min fant ut av dette ble han forferdet og mente at en stue trengte TV og at dette var et koselig samlingspunkt, også for meg og han når han er på besøk. 

Jeg er usikker hva jeg mener om saken. Hva tenker dere? Noen som har stue uten TV og syntes dette er fint? Eller er det et must i et hjem? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo du og venninnen din som bestemmer dette, og det har dere jo allerede gjort. Hva kjæresten mener er jo underordnet, han bor ikke der - skal han sitte i stua og se TV og forstyrre venninna di, liksom.

Nei, vi har TV-rom og ingen TV i stua. Det er fint å bruke TV til andre ting og bli fri fra TV-bråk.

Anonymkode: 68afe...c05

• Liker 27
Skrevet
1 minutt siden, Salatslynge skrev:

Jeg og en god venninne har nylig flyttet inn i ny leilighet og er igang med å møblere denne. Min venninne var raskt ute med å si at hun ikke ønsket TV i stuen da dette estetisk ikke er pent. Dette sa jeg ja til da jeg sjeldent ser tv alene. Når kjæresten min fant ut av dette ble han forferdet og mente at en stue trengte TV og at dette var et koselig samlingspunkt, også for meg og han når han er på besøk. 

Jeg er usikker hva jeg mener om saken. Hva tenker dere? Noen som har stue uten TV og syntes dette er fint? Eller er det et must i et hjem? 

Tenker vel at dere som skal bo sammen får finne ut av dette. Du har vel et eget soverom hvor du evnt kan putte inn en TV så lenge, så kan du og kjæresten møblere stua etter eget ønske hvis dere flytter sammen en dag. 

Selv synes jeg en TV hører hjemme i en stue (ikke at det spiller noen rolle for deres del)

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke tv i stua. Har tv i loftstua og på soverom 

Anonymkode: e2cb0...61c

• Liker 1
Skrevet

Det kan være ganske slitsomt å ha TV i en stue hvis man ikke ønsker å se på TV selv. Grunnet støy, ikke det estetiske.

Jeg selv har TV på stua, men vi bruker den ikke så mye. Kun hvis vi skal se på film/serie sammen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De som ikke har tv i stua, har gjerne en annen stue der de har tv. Type, kjellerstue, loftstue, tvrom. Og da tilbringer de også 90% av sin tid der, mens penstua står tom og til pynt. 😂 Akkurat dette skjønner jeg heller ikke noe av. Men, her var det du og venninne di hadde en avtale, og du må nesten holde deg til det.

Anonymkode: 5b98b...6c5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva vi tenker er vel det samme? Dette er noe bare du og din venninne skal bestemme sammen! Noen elsker tv i stua, andre ikke. Ser det har blitt ganske vanlig å ikke ha tv i oslo nå. Vet ikke om det er en trendgreie eller det er fordi oslofolk generelt liker å være aktive og se lite tv. 

Om kjæresten din er helt hjelpesløs uten tv i din leilighet kan dere ha tv på soverommet?😄 Men om han har tv hjemme hos seg selv tror jeg han greier seg fint uten tv når han er på besøk hos deg. Det er bare en vanesak. 

Jeg har tv i stua og ser endel tv. Men levde også 4 år uten tv. Og så utrolig mye tid jeg fikk til andre ting uten tv! Jeg var mye mer sosial, leste mye mer bøker og kom meg mye mer ut på trening årene jeg ikke hadde tv.  Så for meg er tv egentlig en tidstyv og noe jeg gjerne skulle vært helt uten. 

Anonymkode: a4fbf...67b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vi tenker er vel det samme? Dette er noe bare du og din venninne skal bestemme sammen! Noen elsker tv i stua, andre ikke. Ser det har blitt ganske vanlig å ikke ha tv i oslo nå. Vet ikke om det er en trendgreie eller det er fordi oslofolk generelt liker å være aktive og se lite tv. 

Om kjæresten din er helt hjelpesløs uten tv i din leilighet kan dere ha tv på soverommet?😄 Men om han har tv hjemme hos seg selv tror jeg han greier seg fint uten tv når han er på besøk hos deg. Det er bare en vanesak. 

Jeg har tv i stua og ser endel tv. Men levde også 4 år uten tv. Og så utrolig mye tid jeg fikk til andre ting uten tv! Jeg var mye mer sosial, leste mye mer bøker og kom meg mye mer ut på trening årene jeg ikke hadde tv.  Så for meg er tv egentlig en tidstyv og noe jeg gjerne skulle vært helt uten. 

Hvor har du sett det? Hvis du har sett det i boligannonser så er det fordi stylister ber folk fjerne tven for å gi et bedre inntrykk av stua. De har tv likevel.

Anonymkode: 7998a...e42

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes en TV hører hjemme i stua, med mindre man har kjellerstue/loftstue med TV i tillegg. Men det forutsetter jo at den/de som bor i huset faktisk ser på TV. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke tv i stua, men i tv-stua. Vi sitter der kun når det er noe vi skal se på. Ellers er vi i den andre stua, leser, prater, besøk osv

Anonymkode: 4e4c6...783

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du og han skal se tv sammen er det egentlig like greit om dere er på rommet ditt, så dere ikke okkuperer hele stua mer enn nødvendig. Det er veldig forstyrrende hvis noen, spesielt et kjærestepar, skal se på TV i stua, og de andre i stua ikke ønsker å se på.

En TV legger ganske store føringer for møblering av ei stue. Sofaer må da vendes mot tv-en, i stedet for å vendes mot hverandre. En TV har også krav til lys, strøm og oppkobling av boks, noe som fort låser den til en bestemt posisjon, på bekostning av friheten til å møblere slik en selv ønsker.

Anonymkode: 28e33...b00

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kunne aldri ha bodd uten tv i stua selv, men der jo likegyldig da det er dere som bor der....

Anonymkode: be004...3a8

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du sett det? Hvis du har sett det i boligannonser så er det fordi stylister ber folk fjerne tven for å gi et bedre inntrykk av stua. De har tv likevel.

Anonymkode: 7998a...e42

Nei det er kun basert på vennekretsen jeg har som bor i oslo. Nesten samtlige har ikke tv. Men mulig jeg kjenner en viss type folk som er veldig sportslige, er mye ute og reiser og som er typen som prioriterer bort tv 😄  

• Liker 1
Skrevet

Før jeg ble sammnen med min teknisk-elskende kjæreste hadde jeg ikke tv. Levde veldig fint utEN, for brukte pc til Netflix og NRK TV. Så ble vi sammen, og i stua hans hadde tv-en hedersplassen, med eksterne høytalere og dudedu. 

Jeg syns ikke det er pent, men det er viktig for han, og nå som vi bor i felles leilighet får han fremdeles ha stor tv. Jeg har derimot sagt nei til eksterne høyttalere, vanskelige å rengjøre rundt og ikke pent. Men han må bruke headset hvis vi ikke ser på tv sammen, det fungerer veldig fint. :) 

I deres tilfelle ville jeg nok evt. hatt tv på soverommet, så kan dere se der i fred. Men om det er kjæresten din som pusher på dette kan han kanskje være med å betale?

Anonymkode: 515a4...685

• Liker 1
Skrevet

TV hører hjemme i stua hvis man først skal ha tv og se på tv. Det er den naturlige plasseringen i tillegg til ekstra tv i løftstue eller kjellerstue hvor barna kan se på noe uten at de forstyrrer de andre. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...