Gå til innhold

Ferie 1 årings bursdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hvordan feiret dere barnets første bursdag?

Er ikke sammen med barnets far.

Og har ikke tenkt og feire 1 års bursdag for det handler mer om oss voksne en barnet.

Er det virkelig så grådigt som jeg har lest i fleste forum? om man ikke feirer 1 års bursdag?

Anonymkode: 9c895...2b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså, 1 åringen vil jo ikke ha noen minner fra dagen.. Men det betyr jo ikke at barnet ditt ikke vil sette pris på å feks få være sammen med sin utvidede familie! Små barn lever mye i nuet, men vi kan jo gjøre ting selv om? 😊

Anonymkode: 5ecef...57e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi lagde ikke noen stor fest, mange mennesker kan være litt vel overveldende for en liten ettåring. 

Anonymkode: 640b9...381

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi inviterte besteforeldre og nærmeste familie som bodde i nærheten på kake og kaffe, enkelt og greit 😊 han fikk spise litt kake og koste seg med nye leker og alle sine favoritt personer. Nei han vil ikke huske det, men han hadde en fin dag og det er fine minner for oss å se tilbake på og ha i fotoalbumet. 

Anonymkode: f0b4f...54b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte at det ikke er så nødvendig med 1-2 års fest Då det fort kan bli for mye for barnet  og bli holdt her og der. Farmor og min mor maser om dette, men de vil jo helst ha vær sin feiring, noe jeg kansje ikke syntes er så nødvendig 

Anonymkode: 9c895...2b0

AnonymBruker
Skrevet

Fast tradisjon hver bursdag til både store og små:

Om morgenen synges det bursdagssang, det blir kake/ bolle på til frokost og gave åpnes. Superkjekt for store og små, men jeg liker sånt selv også :) satte pris på det da jeg var liten. 

Da barna var ett år skjønte de ikke noe av det, men de har satt pris på å se at tradisjonen var slik da de var så små også- har tatt bilder hvert år :) 

I år blir yngste tre- da forstår barnet litt mer, men for eldste er det kjempeviktig og fint at dette gjøres for alle i huset på sin bursdag 🎉

Vi har hatt besteforeldre på besøk om det har passet en helgedag i etterkant, men har ikke stresset med det. Barnebursdag begynte vi med siste året i Bhg. De får alle sang og fruktspyd/ smoothie og krone i Bhg og det er godt nok for de små :)

Anonymkode: 9c65c...74d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er fint å feire 1 åringen! Føles helt naturlig og for meg ville det vært rart om vi ikke gjorde det. Kjenner ingen 1 åringer som ikke har blitt feira.

Og 3 åringen min elsker å se på bilder av tidligere bursdager, det gir han mye. Stor stas!

Anonymkode: 41580...c87

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal snart feire ettårsdag. Det blir én dag med min familie,og én dag med fars familie. Vi er ikke sammen,men inviterer likevel fars familie hit for å feire babyen som ikke blir baby mer.  Ser på det som en festdag vi,som i alle de år fremover skal markeres,begynner såklart med en gang.

Anonymkode: fd616...b5c

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi skal feire bursdagen til gutten når han blir ett år om noen måneder. Nei, han kommer ikke til å huske det, men han elsker folk og at det skjer noe rundt ham. I tillegg vil besteforeldre, oldeforeldre, onkler og tanter sette veldig stor pris på det. Det er jo bare kos, jeg gleder meg skikkelig. Og så blir han bare ett år én gang da :)

Anonymkode: 8269d...f0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å feire den første bursdagen synrs jeg var skikkelig stas! Veldig fint å se bildene i ettertid også.

Vi feiret med besteforeldre, så ikke noe store greier. Men kake og gaver var det jo

Anonymkode: 03dd1...43b

• Liker 1
Skrevet

Her blir det lagd en bitteliten kake som 1-åringen får herje med selv. Skikkelig griseri, og ungene har elsket det i generasjoner 😛 Og det blir veldig morsomme bilder 😁 Bare nærmeste familie som inviteres, barnets besteforeldre og oldeforeldre og tante og onkler. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg inviterte kun nærmeste familie i bursdagen da barnet mitt ble 1 år 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt spørsmålet ditt, hva mener du er grådig?

Hos oss har bursdager alltid blitt markert, med litt ekstra kos om morgenen, krone og feiring i barnehagen, og bursdagsselskap (de tidligste årene bare nærmeste familie, etter hvert de nærmeste vennene fra barnehagen, og så klasse/vennebursdag når de begynner på skolen).

Ettåringen vil selvsagt ikke huske det når de blir større, men det har alltid vært fint å se på bildene fra de selv var små, at de ble feiret slik vi feirer småsøknenes og kusinene/fetternes bursdager.  

Vi har alltid invitert besteforeldrene fra begge sider til kaffebesøk på bursdagen, og søsteren min som heller ikke var /er sammen med barnefar når førstemann var baby, inviterte både farmor og mormor til kake hjemme hos seg.

Anonymkode: f851e...a2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...