Gå til innhold

Pynting av kirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg hjelp igjen....

Hvordan skal dere pynte i kirken?

Vi skal gifte oss i en liten, veldig koselig kirke, så det trengs ikke mye pynt, men noen blomster må vel til.

Hadde tenkt å lage en "bukett" med en hvit cala og to røde roser som jeg binder fast med et bredt silkebånd på enden av seteradene. Båndet er i samme farge som kjolen min og blomstene er de samme som i brudebuketten. :dagensrose:

Men: Nå kom jeg på at det bør jo stå noen blomster fremme ved alteret også!!

Kanskje jeg skal tenke helt nytt?

Hva syns dere om å bruke syrin i kirken?

Alle gode ideer mottas med takk :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde stoooor, men 'koselig' kirke som var veldig pen i utgangspunktet, og valgte å ikke bruke penger på pynt.

Jeg fikk foreldrene mine til å ta med en stor kvast med bjørkeris, som jeg hadde tenkt å ha i en stor vase fremme under prekestolen.

Kan ikke huske å ha sett den under vielsen, muligens fordi vasen forsvant - men nå sjekket jeg akkurat bildene, og det var visst en stor, hvit blomsterbukett i en vase der i stedet!

:hoho:

For meg blir det litt sånn 'hvor mye skal jeg gidde å legge på kortlivede dekorasjoner som skal være der i 45 minutter'? Ville gått med en stor kvast eller to oppe ved alteret, og droppet dekor langs benkeradene dersom ikke a) kirken var grassalt stygg og kald og gold, eller B) jeg hadde familie i 'blomsterbransjen' som kunne tilby nesten-gratis pynt.

Men det er bare meg. :wink:

Valgte bjørk fordi det passet så godt i mai, tror syrin kan bli veldig bra for sommerbryllup - og så dufter det så fint! :-)

Skrevet

Er enig med Minerva her. En normalt pen kirke trenger ikke mye pynt. Det vil holde med noen store vaser framme, med f.eks syriner hvis du liker det.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi betalte 250 kr til pynt i kirken, og jeg aner ikke hvilke blomster det blir. :ler:

Skrevet

ening med Minerva Grey :Nikke:

Jeg plantet ned endel frø og løker i hagen vår her tidligere som jeg håper skal blomstre skikkelig i juli/august (det gjorde det i fjor iallefall). Så vi tenkte å bare "raske" med oss noe av dette i store buketter opp ved alteret.

Skrevet

Syrin blir sikkert fint. Men da har du kanskje ikke blomsterallergikere blandt gjestene. Det har vi, så tror ikke det blir blomster hos oss.

Ikke at det har noe å si, for kirken er veldig fin i seg selv syns jeg:-)

Skrevet

Vi er 3 par som skal gifte oss i samme kirke samme dag. Vi har gått sammen om å lage 3 oppsatser. En vase til å ha på alteretr og to til å ha i trappen opp til koret. Enkelt og billig når vi samarbeider. Kjente ikke hveradnre fra før, fikk tlf nr fra kirkekontoret - og vips var det iorden.

Skrevet

Vi bruker den samme pynten i kirken som vi skal bruke i lokalet. I hvertfall noe av den. Regner med at det blir to oppsatser ved alteret, en på pianoet og en på prekestolen. Så legger vi noen blomster ved siden av benkene.

Skrevet

Vi skal ha 2 oppsatser på alteret, et stort hjerte av blomster på alterringen, og masse hvite ildtopper på gulvet ved benkradene. I tillegg blir det noe på trappen utenfor. Det skal jo også nevnes da at vi har folk fra gartneri i familien.

Gjest Brud2002
Skrevet

Vi brukte to ganske store ampler (med blomster av typen "million bells" i en passende farge, tok av dette som amplene henger etter), som ble plassert på søyler. Brukte dem på terassen hjemme både før og etter bryllupet.

På alteret hadde vi en stor bukett med sommerblomster, de samme som vi hadde dekorasjoner av på festlokalet. Buketten ble delt i to og satt i gangen + baren og pyntet opp der resten av dagen

Skrevet

Presten ordnet med to buketter til vår vielse, det gjorde han alltid sa han. Så det er kanskje lurt å sjekke om det er vanlig praksis i andre kirker også. Selv om jeg ellers er opptatt av detaljer, så syntes jeg det var helt greit å overlate dette til han, og bare være happy med de blomstene han skaffet.

Skrevet
For meg blir det litt sånn 'hvor mye skal jeg gidde å legge på kortlivede dekorasjoner som skal være der i 45 minutter'?

Jeg ønsker heller ikke å bruke for mye penger på pynt. Samtidig blir det med dette teamet som med alt annet vi diskuterer ift bryllup: En prioritering for det enkelte brudepar! :wink:

Noen synes ikke det er vits i å bruke penger på sminke, frisør, etc.

Vi skal ha 4 store, "melkespannformede" vaser fra IKEA med 4 Märtha-liljer i hver. I tillegg skal vi ha 4 liljer i kirkens egen vase fremme ved alteret. Spleiser på alt med et annet par. For vår del skal vi la våre vaser stå igjen til søndagens gudstjeneste som en gest til kirken. Det andre paret tar kanskje med seg sine vaser og blomster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...