AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #1 Skrevet 8. januar 2020 Jeg har en tv, den er 4K og 3D, så er blitt noen år nå. Men den er en 4K tv og har 1 inngang for dette. Den er også en HDCP inngang, hva enn det betyr. Jeg har en ny apple tv, som støtter 4K og har en 4k hdmi kabel. Denne er koblet inn i riktig inngang. Noen ganger, litt for ofte, så får jeg ikke spille av viaplay, netflix, hbo, tv2 sumo, MEN youtube fungerer. På viaplay kommer det en feil melding; «Looks like your hdmi cable or connection dosen’t support hdcp, which is required to play this type of video». På hbo får jeg fote lyd, men ingen bilde, netlfix står bare å surrer... Jeg kan ha brukt og sett på noe kun et par timer tidligere og så BAM så dette. Jeg kan fikse problemet med å trekke ut strømmen på tv og apple tv i noen minutter, så får jeg sett alt jeg vil uten problem. Er det noen som vet hva som er galt? Jeg har allerede en gang investert i en ny 4k hdmi kabel. Den er dyrere og jeg får nå større oppløsning på tven, men enda så får jeg denne feilen i ny og ne. Er det bare at tven er gammel og begynner å bli sliten? Jeg har tenkt på å kjøpe en ny, men det er mye penger, så må spare noe først. Anonymkode: cf0dc...2d7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #2 Skrevet 8. januar 2020 Apple TV er litt kresen. Enten må du kjøpe en ny TV og håpe at den virker bedre, eller så må du bruke noe annet for å vise. Det er mange som har samme problem. Anonymkode: 23f74...4d7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #3 Skrevet 8. januar 2020 Mens du har alt skrudd av bør du også prøve å dra ut og sette inn HDMI-kontakten i begge ender i tilfellet det er dårlig kontakt. Anonymkode: 23f74...4d7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #4 Skrevet 8. januar 2020 hadde dette problemet med min apple tv, det løste seg ved bytte av HDMI kabel Anonymkode: a2911...96c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #5 Skrevet 8. januar 2020 https://help.netflix.com/nb/node/79 Anonymkode: fba50...fdd
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #6 Skrevet 8. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: hadde dette problemet med min apple tv, det løste seg ved bytte av HDMI kabel Anonymkode: a2911...96c Jeg har byttet kabel, og nå skjer problemet mye sjeldnere. Denne kabelen hang med appel produktene og var beregnet for bruk ved apple tv. Anonymkode: cf0dc...2d7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #7 Skrevet 8. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: https://help.netflix.com/nb/node/79 Anonymkode: fba50...fdd Er denne jeg brukte for å finne ut av problemene. Jeg fikk aldri testet ut å bruke en annen tv, for jeg ikke har mer enn en å bruke. Husker jeg byttet hdmi inngang til en som ikke er 4k, da gikk alt fint, så tror kanskje det er tv inngangen som er problemet. Men det er så merkelig at å trekke ut strømmen fikser det 🤔 Jeg forstår meg ikke på teknologi altså. Hele poenget med 4k appeltv var å bruke 4k, så får bare fortsette med å kontinuerlig trekke ut strømmen når det skjer. Anonymkode: cf0dc...2d7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #8 Skrevet 8. januar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Husker jeg byttet hdmi inngang til en som ikke er 4k, da gikk alt fint, så tror kanskje det er tv inngangen som er problemet. Men det er så merkelig at å trekke ut strømmen fikser det Det er som å restarte en PC når den henger seg. Hvis den først har bestemt seg for at ikke HDCP er støttet så prøver den ikke igjen før du skrur den av og den glemmer alle innstillinger. Anonymkode: 23f74...4d7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #9 Skrevet 9. januar 2020 Kan tenkes at TV'en er litt gammel. Har den firmware som kan oppdateres? Det gjøres ofte ved å koble TV'en til nett og så søke etter oppdateringer. Dvs. man bruker smartfunksjonene i TV'en for å koble seg til nett. Fordrer at det faktisk er en smart TV da. Anonymkode: 32062...faf
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #10 Skrevet 9. januar 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan tenkes at TV'en er litt gammel. Har den firmware som kan oppdateres? Det gjøres ofte ved å koble TV'en til nett og så søke etter oppdateringer. Dvs. man bruker smartfunksjonene i TV'en for å koble seg til nett. Fordrer at det faktisk er en smart TV da. Anonymkode: 32062...faf Det er en smart tv, har vel nesten aldri oppdatert den, da jeg aldri bruker noen av smart funksjonene 😅 kanskje det hadde vært en ide å prøve 😅 Anonymkode: cf0dc...2d7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #12 Skrevet 12. januar 2020 HDCP er en protokoll for å hindre "ulovlig bruk". Det er en såpass gammel standard at det sikkert er 10 år siden "alt" fikk støtte for dette, så det høres rart ut, og i alle fall at det skjer med TO forskjellige HDMI-kabler. Kjør oppdatering av alt, og hvis det fortsatt ikke fungerer, test apple-boks på annen TV og se om det er et problem der. Anonymkode: 5e2f4...01c
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #13 Skrevet 12. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: HDCP er en protokoll for å hindre "ulovlig bruk". Det er en såpass gammel standard at det sikkert er 10 år siden "alt" fikk støtte for dette, så det høres rart ut, og i alle fall at det skjer med TO forskjellige HDMI-kabler. Kjør oppdatering av alt, og hvis det fortsatt ikke fungerer, test apple-boks på annen TV og se om det er et problem der. Anonymkode: 5e2f4...01c Skal få oppdatert alt, men har ingen annen tv å teste på. Anonymkode: cf0dc...2d7
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #14 Skrevet 15. januar 2020 Oppdatering: Jeg har prøve å finne oppdatering til tv, men den er oppdatert end nyeste oppdatering. Tror de sikkert har sluttet å komme med oppdateringer til denne som nok begynner å bli litt gammel 😕 Jeg tenkte for å teste litt, nå i kveld skjedde det samme problemet, og nå trakk jeg kun ut tven og ikke appeltv. Det funka. Problemet er definetivt tven. Tror den tett og slett ikke takler 4k oppløsningen. Skikkelig kjipt! 🥺😭 Noen som har tips til en god 4k tv, men som ikke koster skjorta, max 10 000kr. Anonymkode: cf0dc...2d7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #15 Skrevet 16. januar 2020 Litt over budsjettet: Har sett litt på LG 9B og 9C, er 9C verd de 1500kr mer den koster? Noen som bet når evt. årets serie kommer ut? Tenker at kanskje 9-serien blir litt billigere da 😅 Anonymkode: cf0dc...2d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå