Sofapute Skrevet 8. januar 2020 #1 Del Skrevet 8. januar 2020 Lurer på om det er flere som har migrene med aura her? Hvor lenge har dere anfall? Vet dere hva som trigger det? Har dere fått migrene under fødsel? Og blir det bedre etter fødselen? Etter 10 år uten migrene, har jeg nå fått den tilbake igjen. Har vært skikkelig plaget de siste to ukene. Det begynner med synsforstyrrelser, som går over til at jeg mister synet. Etter hvert kan jeg noen ganger få følelse av at halve tunga hovner opp eller at den ene armen begynner å prikke. Hvis jeg ikke tar smertestillende så fort som mulig, ender jeg med en hinsides pulserende hodeverk. Har fått medisin av legen, men ble nysgjerrig på om det er flere med migrene-graviditet problematikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 8. januar 2020 #2 Del Skrevet 8. januar 2020 Jeg hadde det! Ikke hatt aura hverken før eller etter graviditeten, og flere år siden jeg hadde vanlige migreneanfall. Synsforstyrrelser, mistet ordene, klarte knapt å snakke. Trodde jeg hadde fått slag eller noe. Tok det opp med fastlege og jordmor og på svangerskapspoliklinikken, men ingen var spesielt bekymret. Fikk ingen medisin. Jeg hadde vel tre eller fire sånne anfall i løpet av graviditeten, alle fra ca uke 25 og ut. Fikk det ikke under fødselen, og heller ikke hatt siden, fødte i fjor sommer 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #3 Del Skrevet 8. januar 2020 5 hours ago, Sofapute said: Lurer på om det er flere som har migrene med aura her? Hvor lenge har dere anfall? Vet dere hva som trigger det? Har dere fått migrene under fødsel? Og blir det bedre etter fødselen? Etter 10 år uten migrene, har jeg nå fått den tilbake igjen. Har vært skikkelig plaget de siste to ukene. Det begynner med synsforstyrrelser, som går over til at jeg mister synet. Etter hvert kan jeg noen ganger få følelse av at halve tunga hovner opp eller at den ene armen begynner å prikke. Hvis jeg ikke tar smertestillende så fort som mulig, ender jeg med en hinsides pulserende hodeverk. Har fått medisin av legen, men ble nysgjerrig på om det er flere med migrene-graviditet problematikk. Jeg hadde det én gang i andre graviditet. Har migrene 1-2 ganger per år uten aura, men har hatt aura en gang tidligere også. Ikke vært noe gjentagende problem. Tok paracet stikkpille mot de verste smertene. (Tabletter virker ikke - fordøyelsen stopper helt opp under migreneanfallene mine, og jeg kan kaste opp igjen hele pilla flere timer senere) Anonymkode: aca22...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #4 Del Skrevet 8. januar 2020 Var middels plaget med aura før første graviditet, men fikk masse i første svangerskap og i tiden etter. Hadde anfall hvertfall en gang i mnd etter første barnet. Men så ble jeg gravid med nr to, som nå er 8 mnd, og har kun hatt det én gang.. så ikke noen fasit her altså 😅 Anonymkode: e841b...cad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofapute Skrevet 8. januar 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 8. januar 2020 3 timer siden, Ginny skrev: Jeg hadde det! Ikke hatt aura hverken før eller etter graviditeten, og flere år siden jeg hadde vanlige migreneanfall. Synsforstyrrelser, mistet ordene, klarte knapt å snakke. Trodde jeg hadde fått slag eller noe. Tok det opp med fastlege og jordmor og på svangerskapspoliklinikken, men ingen var spesielt bekymret. Fikk ingen medisin. Jeg hadde vel tre eller fire sånne anfall i løpet av graviditeten, alle fra ca uke 25 og ut. Fikk det ikke under fødselen, og heller ikke hatt siden, fødte i fjor sommer 🙂 Så dumt at du ikke fikk medisin! Det får du nå hvis du skal bli gravid igjen. Dette gir meg vertfall håp om en trygg fødsel og barsel! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofapute Skrevet 8. januar 2020 Forfatter #6 Del Skrevet 8. januar 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde det én gang i andre graviditet. Har migrene 1-2 ganger per år uten aura, men har hatt aura en gang tidligere også. Ikke vært noe gjentagende problem. Tok paracet stikkpille mot de verste smertene. (Tabletter virker ikke - fordøyelsen stopper helt opp under migreneanfallene mine, og jeg kan kaste opp igjen hele pilla flere timer senere) Anonymkode: aca22...762 Ja da er det nok lurt å bruke stikkpiller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofapute Skrevet 8. januar 2020 Forfatter #7 Del Skrevet 8. januar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var middels plaget med aura før første graviditet, men fikk masse i første svangerskap og i tiden etter. Hadde anfall hvertfall en gang i mnd etter første barnet. Men så ble jeg gravid med nr to, som nå er 8 mnd, og har kun hatt det én gang.. så ikke noen fasit her altså 😅 Anonymkode: e841b...cad Nei det er nok ikke noe fasit 😅 får tenke at jeg har vert veldig heldig som har sluppet unna i 10 år 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #8 Del Skrevet 8. januar 2020 Jeg fikk migrene og aura da jeg var gravid, men Paracet ved første antydning var heldigvis nok til å stanse smerten. Jeg har hatt migrene tidligere også, men aldri med aura. Aura er egentlig nesten litt gøy, for de lysende flekkene i synsfeltet ser nesten ut som noe, så da kunne jeg ligge i mørket og prøve å gjette hva det ligner på. Jeg foretrekker ihvertfall aura fremfor den lammende smerten jeg kjente migrene som fra før, og kvalm var jeg uansett under graviditeten Anonymkode: b4c0a...b71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #9 Del Skrevet 8. januar 2020 Aldri før eller etter, men 1 anfall i første svangerskap og 2 i andre. Kun aura, og kvalme, ingen hodeverk. Varte ca 10-15 min. Første gang ble jeg livredd og trodde jeg skulle dø av hjerneslag 🤨 Anonymkode: a9dd3...8ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 9. januar 2020 #10 Del Skrevet 9. januar 2020 3 timer siden, Sofapute skrev: Så dumt at du ikke fikk medisin! Det får du nå hvis du skal bli gravid igjen. Dette gir meg vertfall håp om en trygg fødsel og barsel! ❤️ Jeg var redd for å få det på barsel, siden jeg mistet språket og evnen til å forklare meg mens det sto på. Var redd de skulle tro det var skjedd noe alvorlig og kontakte barnevernet eller noe 😛 Men kusinen min fikk faktisk et auraanfall på barsel, og hun skreiv en lapp så fort det startet og gav til første og beste som kom inn. Det gikk helt fint. Hun ble heller ikke plaget senere i barseltiden. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk migrene og aura da jeg var gravid, men Paracet ved første antydning var heldigvis nok til å stanse smerten. Jeg har hatt migrene tidligere også, men aldri med aura. Aura er egentlig nesten litt gøy, for de lysende flekkene i synsfeltet ser nesten ut som noe, så da kunne jeg ligge i mørket og prøve å gjette hva det ligner på. Jeg foretrekker ihvertfall aura fremfor den lammende smerten jeg kjente migrene som fra før, og kvalm var jeg uansett under graviditeten Anonymkode: b4c0a...b71 Nesten litt gøy, men bare nesten 😛 Da jeg begynte å få problemer med å snakke, og ikke for alt i verden kunne huske ord så ble det litt skummelt 😛 Men faktisk langt bedre å ha det sånn en liten halvtime enn å være slått ut i flere timer med helt sinnsyke smerter 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #11 Del Skrevet 10. januar 2020 Jeg hadde fire anfall i andre graviditet, men bare aura - ingen smerter. Det skjedde på jobb alle gangene, så jeg tror det var stressutløst. Jeg var plaget med migrene med aura (hodeverk, kvalme og synsforstyrrelser) som barn, men ikke hatt anfall etter at jeg ble voksen eller i første graviditet. Litt pussig. Anonymkode: 5e4b0...20f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #12 Del Skrevet 10. januar 2020 Jeg hadde mange aura-anfall når jeg var gravid med nr 2. Det meste var 7 dager på rad og 2 ganger til dagen 😬 Fikk heldigvis ikke så kraftig hodepine etterpå, men auraen var ubehagelig nok den.. Anonymkode: 73f21...ce3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #13 Del Skrevet 10. januar 2020 jeg hadde konstant migrene med aura mellom uke 7 og 13, er nå i uke 16 og har vært helt uten migrene siden da *bank i bordet*. Jeg har ellers slitt med migrene med aura så lenge jeg kan huske. Startet med barnemigrene og det gikk ikke over når jeg ble voksen før noen år siden, helt frem til jeg ble gravid that is. Det verste for meg var det at uansett hva jeg gjorde så fikk jeg migrene, først med synsforstyrrelser en times tid og så smerter. Legen sa at jeg ikke kunne ta migrenemedisinen min lengre siden jeg er gravid, så jeg måtte klare meg på 2 paracet per anfall. Et rent helvete med andre ord. Det eneste jeg kunne gjøre for å slippe anfall var å ligge i senga og høre på lydbok. Hvis jeg dro på butikken fikk jeg anfall, hvis jeg dro på besøk til noen fikk jeg anfall, hvis jeg skulle støvsuge fikk jeg anfall.... Anonymkode: 51306...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #14 Del Skrevet 30. november 2020 Jeg har aldri noen gang slitt med migrene, eller hodepine generelt. Kun hodepine den uka jeg har mensen. Etter jeg nådde uke 12 i graviditeten min har jeg hatt en helt ekstrem hodepine, med synsforstyrrelser, kvalme og skjelvinger i kroppen. Varer rundt 15min og jeg må sitte meg/ligge meg ned med engang det begynner fordi jeg blir så tung i kroppen. Legen holder på å finne ut av hva det er da, men jeg kjenner meg veldig igjen i hva som skrives her, uten om aura. Anonymkode: a14f2...295 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #15 Del Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har aldri noen gang slitt med migrene, eller hodepine generelt. Kun hodepine den uka jeg har mensen. Etter jeg nådde uke 12 i graviditeten min har jeg hatt en helt ekstrem hodepine, med synsforstyrrelser, kvalme og skjelvinger i kroppen. Varer rundt 15min og jeg må sitte meg/ligge meg ned med engang det begynner fordi jeg blir så tung i kroppen. Legen holder på å finne ut av hva det er da, men jeg kjenner meg veldig igjen i hva som skrives her, uten om aura. Anonymkode: a14f2...295 Meg igjen. Får anfall rundt 3 ganger om dagen, hver eneste dag og er nå i uke 14, håper det går over. Anonymkode: a14f2...295 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå