Gå til innhold

Vond lukt nedentil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever ofte en lukt jeg ikke synes er spesielt god nedentil, og mistenker at det kan være sæd som blir liggende der og lukte? Vi har alltid sex uten kondom ettersom jeg har fast partner. Det kommer ofte ut rester av sæd inntil 2 og noen ganger 3 dager etter at vi har hatt sex. Hvis vi har sex 3-4 ganger i uken vil jo det si at jeg alltid har noen rester inni meg. 

Er det slik at sæd lukter hvis det blir liggende inni meg? Har noen tips til hvordan man kan unngå dette? Jeg synes det er ekkelt å gå rundt med "rester" nedentil og føler meg ufresh. Prøver alltid å "presse" ut så mye som mulig etter sex og så vaske med finger inni etterpå, men det er fortsatt mye igjen virker det som. 

Leste at noen tar PH kapsler rett etter sex, men dette blir jo dyrt i lengden ved 3-4 ganger i uken. 

For hva det er verdt er jeg nok litt sensitiv, og har ofte infeksjoner ol. nedentil. 

Har vurdert flere ganger å bruke kondom pga dette, men opplevelsen blir jo liksom ikke helt den samme da.. 

Anonymkode: 698a0...f28

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eventuelt ikke bli spruta inni hver gang dere har sex. 

Anonymkode: 634f2...988

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan være ubalanse i ph som gjør at det kommer lukt. Forøk at han ikke ejakulerer inni deg en stund for å se om det blir bedre. 

Anonymkode: 69067...fbf

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, hoppe av i svingen løste problemet 👍🏻

Anonymkode: dc432...419

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever ofte en lukt jeg ikke synes er spesielt god nedentil, og mistenker at det kan være sæd som blir liggende der og lukte? Vi har alltid sex uten kondom ettersom jeg har fast partner. Det kommer ofte ut rester av sæd inntil 2 og noen ganger 3 dager etter at vi har hatt sex. Hvis vi har sex 3-4 ganger i uken vil jo det si at jeg alltid har noen rester inni meg. 

Er det slik at sæd lukter hvis det blir liggende inni meg? Har noen tips til hvordan man kan unngå dette? Jeg synes det er ekkelt å gå rundt med "rester" nedentil og føler meg ufresh. Prøver alltid å "presse" ut så mye som mulig etter sex og så vaske med finger inni etterpå, men det er fortsatt mye igjen virker det som. 

Leste at noen tar PH kapsler rett etter sex, men dette blir jo dyrt i lengden ved 3-4 ganger i uken. 

For hva det er verdt er jeg nok litt sensitiv, og har ofte infeksjoner ol. nedentil. 

Har vurdert flere ganger å bruke kondom pga dette, men opplevelsen blir jo liksom ikke helt den samme da.. 

Anonymkode: 698a0...f28

Ph kapsel de gangene han spruter deg full, de andre gangene kan han trekke seg ut å komme på deg.

Men rart, dobesøk og litt vask har her aldri gjort så det fortsatt drypper sæd 2-3 dager etterpå.

Anonymkode: 2114c...fbd

Gjest Middelmådig
Skrevet

Hopp av i svingen, da vel 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vask inni med en finger i alle fall, skjeden er selvrensende og du bør ikke tukle for mye med den. Skal holde i massevis å vaske seg nedentil (utvendig og gjerne mellom leppene men ikke oppi) en gang for dagen, to om du er veldig svett og klam. Kommer det lukt er du i ubalanse og det kan skyldes alt fra for mye vask til sopp eller bakteriell infeksjon så da bør du gå til legen og få riktig behandling. PH kapsler vil jo også føre til at skjeden ikke får gjort jobben sin så vil ikke anbefale det uten å snakke med lege. Har selv gått på slik kur pga ubalanse, men det skal jo ikke vere en permanent løsning. 

Anonymkode: 7c37a...528

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke vask inni med en finger i alle fall, skjeden er selvrensende og du bør ikke tukle for mye med den. Skal holde i massevis å vaske seg nedentil (utvendig og gjerne mellom leppene men ikke oppi) en gang for dagen, to om du er veldig svett og klam. Kommer det lukt er du i ubalanse og det kan skyldes alt fra for mye vask til sopp eller bakteriell infeksjon så da bør du gå til legen og få riktig behandling. PH kapsler vil jo også føre til at skjeden ikke får gjort jobben sin så vil ikke anbefale det uten å snakke med lege. Har selv gått på slik kur pga ubalanse, men det skal jo ikke vere en permanent løsning. 

Anonymkode: 7c37a...528

Dette stemmer ikke helt, lukter man normalt med unntak av lukt etter sex med sædutløsning ligger svaret der, noen får en kronisk ubalanse av dette. Hadde kjæreste i 7 år og var kun etter sex hvor han kom inni meg det kunne lukte vondt, når han begynte å komme andre steder opphørte lukten. Jeg hadde ingen infeksjoner, sopp osv. 

Anonymkode: dc432...419

AnonymBruker
Skrevet

Sæd i 2-3 dager etterpå kan vel ikke være mulig? Det må jo være utflod i så fall. 

Anonymkode: 03d90...ad4

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg en skylleballong på apoteket og skyll med vann/edikk /salt slik som ved sopp.

Anonymkode: 38c03...649

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være sæden. Jeg har et veldig sensitivt underliv og hver gang kjæresten kom inne i meg fikk jeg en ubalanse med vond lukt. Jeg var hos både en spesialist, fastlege og gynekolog for å få svar på dette, og jeg fikk bare til svar at jeg hadde et sensitivt underliv + bakteriell vaginose. Har du tenkt på at det kan være bakteriell vaginose? Dette gjør at du får en slags stram lukt, noen ganger fiskeaktig, + utflod. I tillegg da kan det fort komme sopp infeksjon i tillegg. Hvis dette har pågått lenge ville jeg bedt fastlegen om henvising til gynekolog for utredning av bakteriell vaginose. 

Å bruke de kapslene anbefaler jeg ikke. Det hjelper deg i en uke også er det pån igjen om du har et sensitivt underliv. Få henvisning til gynekolog.

Hilsen en som har prøvd det meste for sensitivt underliv

Anonymkode: b34cf...72a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...