Gå til innhold

Too good to go - hva sier man når man henter maten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å begynne å bruke appen, men hva sier jeg når jeg plukker opp maten?

Hei, jeg skal hente en bestilling fra too good to go? 

Føler det er kleint, vet ikke helt hvorfor.

Anonymkode: bab1d...91f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe kleint med å si det. 

Anonymkode: ad1c6...cf2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal hente mat sier jeg og vifter med mobilen 😁

Anonymkode: b6b7f...558

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Den stjeler jeg :ler: 

Anonymkode: bab1d...91f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier bare "Hei, jeg skal hente Too good to go". 

Anonymkode: 3c705...0ca

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør jeg også. 😁 

Jeg lurte også fælt på hva jeg skulle si første gangen. Så da ble det vifting med mobilen. Hun forsto det med en gang.

Anonymkode: 05901...067

AnonymBruker
Skrevet

Hilser og viser kvitteringssiden på mobilen der den ansatte skal kvittere.

Anonymkode: 54d19...050

Skrevet

Jeg tar ofte imot Too Good to Go kunder og hadde satt pris på hvis du hilste pent og sa noe i duren: «Hei, jeg er her for å hente en Too Good To Go pose :)»
eller «Hei er det her jeg skal henvende meg for å hente Too Good To Go pose?» 

Hvis noen vifter mobilen mot meg og er helt stum synes jeg det er respektløst. Får mange henvendelser ila en dag så det kan bety mye forskjellig, helst si noe! :)

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Baktusjenta skrev:

Jeg tar ofte imot Too Good to Go kunder og hadde satt pris på hvis du hilste pent og sa noe i duren: «Hei, jeg er her for å hente en Too Good To Go pose :)»

Hvis noen vifter mobilen mot meg og er helt stum synes jeg det er respektløst. Får mange henvendelser ila en dag så det kan bety mye forskjellig, helst si noe! :)

Enig.

Skjerp dere, lær dere å snakk med folk!!

Anonymkode: c40b7...3c2

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Har bare gjort det én gang, og da sa jeg bare: "Hei, jeg skal hente en forundringspose" og viste mobilen. Den ansatte sveiper på mobilen i appen, og jeg får posen og sier takk. 

Har selv problemstillinger som dette, er faktisk ikke så lett å vite hva man skal si bestandig. Ser ikke hva som er så teit ved det. 

Anonymkode: 34281...c05

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

"Hei, jeg skal hente en sånn pose" eller "Hei, jeg har kjøpt sånn pose" eller "Hei, jeg skal hente too good too go".

Og så sier man "takk" når man har fått posen.

Det er mulig folk tar meg for fattig og gnien. Men så vidt jeg vet, så er det masse helt normale folk, som meg, som bruker dette gode tilbudet fordi de synes det er et veldig godt tilbud. Vi får bra varer, butikken får mindre svinn, og merkelig nok er det bra for miljøet og... :)

Anonymkode: c6873...f27

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner helt ærlig ikke hvor vanskelig det skal være😂

Er jo bare å si «Hei, jeg skulle ha hentet en Too Good Too Go pose», også viser du kvitteringen. 

Ser dumt ut å stå der å vifte med mobilen. Er ikke alltid de ansatte forstår hvorfor du henvender deg. De som jobber der kan få mange henvendelser i løpet av en dag, og da er det ikke alltid at man nødvendigvis kobler opp at denne personen skulle hente en pose - eller at en annen person trenger hjelp med å finne fram til et sted, og personen har adressen på mobilen. Bare for å sette det på spissen.

Anonymkode: e8364...ef1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Baktusjenta skrev:

Kan jeg få spørre - har dere bestemte regler for hva som skal i posen? Jeg har benyttet appen to ganger, bl a på et bakeri. Der ble jeg ganske skuffet, for posen besto 50% av tørre boller. I disken lå det påsmurt, men ingenting av det landet i posen. Så hvem bestemmer hva som skal i posene? Ledelsen, eller de ansatte?

Anonymkode: 01c15...8f7

• Liker 2
Skrevet

Det er jo ikkje heilt ulogisk å vifte med mobilen, for kvitteringa er jo der, slik at betjeninga kan sveipe den ut. 

Eg var stressa første gong, usikker på kva eg skulle seie. Så eg tok fram kvitteringa, heldt den fram og sa noko slikt som "Eg skal hente ein sånn der..." og så forstod heldigvis dama meg 🤪 Og når eg får ein pose overlevert seier eg: "Tusen takk, dette ser skikkelig bra ut!" Eller noko i den duren.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan gjøre det på samme måte som en fattig stakkar som meg gjør det; Smiler pent og sier "Hei :) Jeg skal hente en Too Good To Go pose jeg :)  . Åpner app'en og gjør den klar for betjeningen til å sveipe, Takker pent og går ut. 

Anonymkode: 062e3...45f

• Liker 2
  • 2 år senere...
Skrevet

Flere som syns det er ubehagelig å hente en forundringspose? Syns det oser fattig/vanskeligstilt av meg de gangene jeg bruker appen, til tross for stabil og fast inntekt..

Anonymkode: 48c49...547

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Flere som syns det er ubehagelig å hente en forundringspose? Syns det oser fattig/vanskeligstilt av meg de gangene jeg bruker appen, til tross for stabil og fast inntekt..

Nei, overhodet ikke.

Anonymkode: 2240b...9f5

• Liker 6
Skrevet (endret)

For å svare for meg selv. Hvis jeg skal hente en pakke på posten så sier jeg: Hei! WH32. Og ja, noen av oss har problemer med å kommunisere med fremmede.

Anonymkode: 6950f...84d

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Tror problemet er navnet "too goog too go", det kjennes litt corny og rart å si, redd for at ordene skal stokke seg. De kunne valgt et annet navn på hele greia, for eksempel: en pose med rask og trask.

Anonymkode: b34f5...f31

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Synes du det oser fattig/vanskelighetsstilt av de som handler på salg eller på loppemarked også?

Jeg har god råd og stabil inntekt. Jeg kjøper ofte varmmat eller bakeri-poser. Varmmaten er så enkelt som at jeg er lat, eller har dårlig tid. Og en av grunnene til at jeg har god råd er at jeg kjøper f.eks to good too go framfor å dra på butikken til akkurat samme tidspunkt å handle til full pris...

Men jeg synes det er trist at du ser på det å være både økonomisk og miljøbevisst som å være fattig/vanskelighetsstilt... Jeg tror man kan ta gode valg for miljø og økonomi, selv om man ikke er fattig...

Anonymkode: b394b...034

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...