AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #1 Skrevet 8. januar 2020 Du som lager mat fra bunnen, hvilken rett er din? Som du føler du har gjort til din egen, som du kan utenat. Jeg har min egen saus, passer til biff eller svin. Er i et med gryta, måler ingenting, smaker meg frem til magi. Husker da jeg begynte å lære å lage saus, hvor forsiktig jeg var, og helt clueless. Nå tar en saus under 5 min. Anonymkode: 8dd5e...18a 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #2 Skrevet 8. januar 2020 Tomatsaus. Har en grunnsaus som kan brukes både til pizza, pasta, kjøttboller og lasagne. Med litt mer vann/buljong blir den tomatsuppe. Velger krydder etter hva den skal brukes til. Anonymkode: d4818...ae2 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #3 Skrevet 8. januar 2020 Helstekt kylling blir perfekt hver gang. Bruker krydderurter under skinnet, tørrsalter og masse sitron og hvitløk. Anonymkode: ee394...535 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #5 Skrevet 8. januar 2020 Tortelloini med fyll av spinat og ost, med soppsaus med kantareller og steinsopp, toppes med chiliolje, fersk hakket basilikum, nykvernet pepper og parmaskinke 🤤 Anonymkode: 02d64...4dd 4
Påkrevd Skrevet 8. januar 2020 #6 Skrevet 8. januar 2020 Bruker generelt mye oppskrifter, men sauser og krafter går alltid etter eget hode. Gryter og supper også, stort sett. Kan bli litt forskjellig fra gang til gang, avhengig av hvilke råvarer man har tilgjengelig, men godt blir det så lenge man passer på å smake seg frem hyppig underveis. 1
Påkrevd Skrevet 8. januar 2020 #7 Skrevet 8. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tortelloini med fyll av spinat og ost, med soppsaus med kantareller og steinsopp, toppes med chiliolje, fersk hakket basilikum, nykvernet pepper og parmaskinke 🤤 Anonymkode: 02d64...4dd Mmm😋, send adressen din på pm, så kommer jeg på besøk i kveld😄 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #8 Skrevet 8. januar 2020 Må vel være «en tar det en har», den smaker riktignok ikke det samme hver gang. Supper, sauser og andre ting er ikke akkurat så veldig vanskelig, synes jeg. Anonymkode: 8c40f...206
Jadzia Skrevet 8. januar 2020 #9 Skrevet 8. januar 2020 Lager mye god mat, men lapskausen min er nok den folk flest husker etter å ha vært her. 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #10 Skrevet 8. januar 2020 Oppskrifter! 🤗 Anonymkode: dd3a3...9c0 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #11 Skrevet 8. januar 2020 Lager all mat uten oppskrift, uansett hva det måtte være. Er ganske trygg på kjøkkenet 😊 Anonymkode: 05f7f...a6f 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #13 Skrevet 8. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du som lager mat fra bunnen, hvilken rett er din? Som du føler du har gjort til din egen, som du kan utenat. Jeg har min egen saus, passer til biff eller svin. Er i et med gryta, måler ingenting, smaker meg frem til magi. Husker da jeg begynte å lære å lage saus, hvor forsiktig jeg var, og helt clueless. Nå tar en saus under 5 min. Anonymkode: 8dd5e...18a Hvis du bruker 5 minutter på en saus så smaker den mel, ikke særlig til smak ellers. Hvor får du krafta fra, toro? Det vet vi alle som lager saus fra bunn av. En ordentlig saus, med hjemmelaget kraft tar i hvertfall 1 time å lage, helst 2. Anonymkode: c9257...a23 12
SoWhat? Skrevet 8. januar 2020 #14 Skrevet 8. januar 2020 Jeg er god på kjøttkaker av alle ting. Fikk en "hemmelig" oppskrift fra en eldre dame. Så har jeg justert litt med egg og løk pluss muskat. Ihvertfall har alle sagt at de elsker kjøttkakene, og jeg liker dem selv, og jeg tror at liker en ens egen mat, ja da er den vellykket 😄 og en rett med moste poteter, en liten fløteskvett. Salt og pepper. Blander inn baconbiter og steker. Gratinerer med ost på toppen. Nam. har eksperimentert mye med div potetrester da jeg er glad i poteter. Og kål. Haha. Kan sitte å spise kun kokt kål av ulike typer med salt, pepper og litt smør. Supergodt. Og sunt! 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #15 Skrevet 8. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du som lager mat fra bunnen, hvilken rett er din? Som du føler du har gjort til din egen, som du kan utenat. Jeg har min egen saus, passer til biff eller svin. Er i et med gryta, måler ingenting, smaker meg frem til magi. Husker da jeg begynte å lære å lage saus, hvor forsiktig jeg var, og helt clueless. Nå tar en saus under 5 min. Anonymkode: 8dd5e...18a Jeg vil anbefale deg å fokusere på riktig næringsinntak til hverdags, så en dag i helgen kan man lage seg såkalt "kosemat". Til hverdags så lager jeg enkel ren mat,, for eks: 150g kjøtt/fisk/kylling, grønnsaker og ca 200g poteter. Så kroppen får i seg næring. Snu om tankegangen med ikke tenke "Kos". Anonymkode: d1b71...d81
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #16 Skrevet 8. januar 2020 Møkkadyret får ingen oppskrifter fra meg Anonymkode: bd05d...233
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #17 Skrevet 8. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil anbefale deg å fokusere på riktig næringsinntak til hverdags, så en dag i helgen kan man lage seg såkalt "kosemat". Til hverdags så lager jeg enkel ren mat,, for eks: 150g kjøtt/fisk/kylling, grønnsaker og ca 200g poteter. Så kroppen får i seg næring. Snu om tankegangen med ikke tenke "Kos". Anonymkode: d1b71...d81 Herregud, Det var jo ikke «kos» tråden handlet om i det hele tatt, men om folk har en rett de anser som sin spesialitet - i alle kategorier.. ingen bryr seg om hva du anbefaler Anonymkode: d6950...84c 33
SoWhat? Skrevet 8. januar 2020 #18 Skrevet 8. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil anbefale deg å fokusere på riktig næringsinntak til hverdags, så en dag i helgen kan man lage seg såkalt "kosemat". Til hverdags så lager jeg enkel ren mat,, for eks: 150g kjøtt/fisk/kylling, grønnsaker og ca 200g poteter. Så kroppen får i seg næring. Snu om tankegangen med ikke tenke "Kos". Anonymkode: d1b71...d81 Hva er det DU snakker om egentlig??? Lær deg å lese. Jez 😆 15
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #19 Skrevet 8. januar 2020 Når det gjelder mat fra GRUNNEN av, må jeg si at sosekjøtt er min signaturrett. Anonymkode: 17cd2...b9c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå