Gå til innhold

Fiskegrateng

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du for å spice opp den hjemmelagde fiskegratengen?

Anonymkode: c8a45...66a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Muskatnøtt 🤗 nam!

Anonymkode: 0d6bc...09a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muskatnøtt 🤗 nam!

Anonymkode: 0d6bc...09a

Det er jo obvious. Jeg leter etter tillegg til det som er en del av basisoppskriften.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Carry krydder😋

Anonymkode: ad1bb...168

AnonymBruker
Skrevet

Sprøstekt baconbiter?

Anonymkode: ad1ec...c42

• Liker 3
Skrevet

Bytter ut halvparten av makaronien med grønnsaker, enten rester eller frosne.

AnonymBruker
Skrevet

Å blande inn rød fisk (laks eller ørret) sammen med den hvite fisken, og å tilsette gressløk i sausen fungerer. Enten begge deler, eller bare en av dem (rød fisk eller gressløk i sausen).

Anonymkode: 42eda...005

AnonymBruker
Skrevet

Purre i den hvite sausen. Røkt fisk som innslag i gratengen gir mye smak. Gruyère eller annen skarp ost blandet med brødkrumme på toppen. Eller friskrevet pepperrot i smeltet smør som en del av tilbehøret. 

Ellers er jo fiskegrateng en nostalgisk klassiker som jeg ikke ser noe poeng i jazze opp. Lag en annen fiskerett davel, hvis du synes fiskegrateng er for kjedelig. 

Anonymkode: bf209...ff3

• Liker 5
Skrevet

Ikke, selve grategnen. Men serverer med råkost med noe søtt i. Som revet eple, rosiner, mango eller hva jeg har liggende. Så blir ikke spicy, men veldig godt 

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Purre i den hvite sausen. Røkt fisk som innslag i gratengen gir mye smak. Gruyère eller annen skarp ost blandet med brødkrumme på toppen. Eller friskrevet pepperrot i smeltet smør som en del av tilbehøret. 

Ellers er jo fiskegrateng en nostalgisk klassiker som jeg ikke ser noe poeng i jazze opp. Lag en annen fiskerett davel, hvis du synes fiskegrateng er for kjedelig. 

Jeg syns ikke den er kjedelig, jeg syns at jeg lager tam fiskegrateng. 

AnonymBruker
Skrevet

Syns fiskegrateng er godt slik som det er, jeg... Vil ikke kalle det tamt, bare jævla godt!! 😄

Anonymkode: 6cc74...025

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke den er kjedelig, jeg syns at jeg lager tam fiskegrateng. 

Ok, da skjønner jeg. :)

Da er tipset om purre godt. Surr purren myk i smøret før du tar i mel og sper med melk til sausen. Og prøv med røkt fisk i miksen, feks litt varmrøkt laks. Rådet om muskat er også godt, det er essensielt for den gode smaken.

Skrevet

Stek hakket løk og gulrot. Ha i fløte og kok opp. Ta av varmen og rør inn sennep, salt, pepper og revet ost. Ha i torskefilet i biter, spinat og hardkokte egg i biter. Dette has i bunnen av formen, dekk med potetmos og strø på mer ost før det stekes i ovnen ved 200 grader i 25 minutter.

Gjest loveli
Skrevet

Jeg lager den av 1 del grov makaroni, 1 del grønnsaker, 1 del fisk hvor jeg bruker like mye rød og hvit fisk 1 del saus.

Jeg bruker Aromat, karri, hvit pepper, fiskefond, ost, brødkrumble av grovt brød, og varierer fra gang til gang.

AnonymBruker
Skrevet

Syns d r godt med vårløk og dill i den hvite sausen. Og sei pluss varmrøkt laks, sei er en smakfull fisk. Pleier også å ha i spinat og fennikel, freses raskt i panna før jeg blander det i sausen.

Anonymkode: 359ce...bc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...