KellyL Skrevet 8. januar 2020 #1 Skrevet 8. januar 2020 Hei, hei Jeg heter Kelly, er 24 år gammel og jobber som sykepleier i Tyskland. I fremtiden vil jeg lever i Norge. Derfor har jeg alrede skrivt en søknad men jeg vet ikke om den er ok som den er nå. Kan dere lese den og gi en ærlig mening ? Jeg synes det er veldig relatert til meg. Bør jeg fjerne avsnittet "I løpet av min tid... og genuint interessert i faget." og i stedet forklare hvorfor jeg vil jobbe på dette sykehuset og ikke på et annet ? Søknad på stilling som sykepleier. Jeg viser til annonsen på Finn.no, og er ute etter akkurat en jobb som dette, så jeg søker spent på stillingen på sykehuset ditt. Jeg ønsker å bo i Norge, fordi jeg vil utvide horisonten min og jeg synes at Norge er et fint land å leve i. Jeg liker mentaliteten til innbyggerne og landet har mye å tilby, året rundt. Også er jeg interessert i å utdype språket jeg begynte å lære. Jeg er en kvinne på 24 år, som bor i Tyskland med utdanning som sykepleier og to års erfaring. Nå ønsker jeg å flytte til Norge. Med et stort ønske om å utvikle meg videre, tror jeg både min utdanning og erfaring fra SHG Klinik og St. Franziskus sykehus vil være nyttig for denne stillingen. Å ha ansvar for personer med forskjellige sykdommer og tilleggsproblematikk har lært meg å se pasienter som en helhet og å endre flere livsområder for å fremme god helse. Fra pasientene ble jeg beskrevet som vennlig og hjelpsom, hvis kontakt er veldig viktig for meg. I løpet av min tid som sykepleier i Saarburg har jeg utviklet meg mye – både faglig og som person. Jeg har hatt glede av både utdannelsen og yrkeslivet mitt og har fått gode tilbakemeldinger, fra kolleger, brukere og pårørende som jeg har møtt. Med meg på laget vil dere få en ansvarsfull, samarbeidsvillig kollega som er meget lærevillig og genuint interessert i faget. Jeg kan ta med min erfaring som sykepleier, min faglige bakgrunn og mitt engasjement for faget til dere og jeg håper å få muligheten til å utdype min motivasjon i en samtale. Jeg håper at dere kan hjelpe meg.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #2 Skrevet 8. januar 2020 Synes søknaden så bra ut jeg. Anonymkode: 16aff...e04 1
Million Skrevet 8. januar 2020 #3 Skrevet 8. januar 2020 Jeg synes også den så veldig bra ut. Du høres ut som du oppriktig liker yrket ditt og er villig til å stå på. Det eneste ordet jeg ville endret, er bruken av "sykehuset ditt" i første setning. Jeg ville heller skrevet "sykehuset deres". 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #4 Skrevet 8. januar 2020 Jeg ville endret "sykehuset ditt" til navnet på sykehuset. Ellers ser det bra ut. Anonymkode: 74451...497 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #5 Skrevet 8. januar 2020 1 minutt siden, Million skrev: Jeg synes også den så veldig bra ut. Du høres ut som du oppriktig liker yrket ditt og er villig til å stå på. Det eneste ordet jeg ville endret, er bruken av "sykehuset ditt" i første setning. Jeg ville heller skrevet "sykehuset deres". Enig. Kan gjøre om den første setningen til f.eks dette: Viser til annonsen på finn. Da jeg er ute etter en jobb som akkurat dette, så søker jeg spent på stillingen ved deres sykehus. Anonymkode: 16aff...e04 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #6 Skrevet 8. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig. Kan gjøre om den første setningen til f.eks dette: Viser til annonsen på finn. Da jeg er ute etter en jobb som akkurat dette, så søker jeg spent på stillingen ved deres sykehus. Anonymkode: 16aff...e04 Navnet på sykehuset. Anonymkode: 16aff...e04
Whistler Skrevet 8. januar 2020 #7 Skrevet 8. januar 2020 (endret) Søker de spesifikt etter noen som vil flytte til Norge, eller er de på jakt etter en sykepleier? Jeg ville fokusert litt mer på å treffe egenskapene de spør etter i annonsen i første og andre avsnitt, og deretter fylle på med brødteksten fra første avsnitt mellom nest siste og siste avsnitt. " Jeg viser til annonsen på Finn.no, og er ute etter akkurat en jobb som dette, så jeg søker spent på stillingen som sykepleier. Jeg er en kvinne på 24 år, som bor i Tyskland med utdanning fra xxx utdanningsinstitusjon som sykepleier og to års erfaring fra SHG Klinik og St. Franziskus sykehus . Litt mer brødtekst her som passer til kriteriene i utlysningsteksten (om det ikke er det du har beskrevet i avsnittet etter SAARBURG) her. Nå ønsker jeg å flytte til Norge. Med et stort ønske om å utvikle meg videre, tror jeg både min utdanning og erfaring med xxx (oppramsing som etterspurt i utlysning) vil være nyttig for denne stillingen. Å ha ansvar for personer med forskjellige sykdommer og tilleggsproblematikk har lært meg å se pasienter som en helhet og å endre flere livsområder for å fremme god helse. Fra pasientene er jeg beskrevet som vennlig og hjelpsom, hvis kontakt er veldig viktig for meg. I løpet av min tid som sykepleier i Saarburg har jeg utviklet meg mye – både faglig og som person. Jeg har hatt glede av både utdannelsen og yrkeslivet mitt og har fått gode tilbakemeldinger, fra kolleger, brukere og pårørende som jeg har møtt. Med meg på laget vil dere få en ansvarsfull, samarbeidsvillig kollega som er meget lærevillig og genuint interessert i faget. Jeg ønsker å bo i Norge, fordi jeg vil utvide horisonten min og jeg synes at Norge er et fint land å leve i. Jeg liker mentaliteten til innbyggerne og landet har mye å tilby, året rundt. Også er jeg interessert i å utdype språket jeg begynte å lære. Jeg kan ta med min erfaring som sykepleier, min faglige bakgrunn og mitt engasjement for faget til dere og jeg håper å få muligheten til å utdype min motivasjon i en samtale. Jeg håper at dere kan hjelpe meg. " Endret 8. januar 2020 av Whistler
KellyL Skrevet 10. januar 2020 Forfatter #8 Skrevet 10. januar 2020 Tusen takk for svarene. Dere hjalp meg veldig godt. 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #9 Skrevet 10. januar 2020 Har du fått autorisasjon i Norge? Eller bør du vel si noe om hvilken pasietgruppe du har jobbet med, hjerte, ortopedi, barn ect. Anonymkode: 218fa...c9e 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #10 Skrevet 10. januar 2020 Jeg ville fått med om hvordan du behersker norsk muntlig og skriftlig, og om du har autorisasjon i Norge. Disse to punktene er ganske vesentlig for arbeidsgiver å vite. Anonymkode: 16ff5...e9f 3
KellyL Skrevet 13. januar 2020 Forfatter #11 Skrevet 13. januar 2020 På 10.1.2020 den 19.14, AnonymBruker skrev: Jeg ville fått med om hvordan du behersker norsk muntlig og skriftlig Anonymkode: 16ff5...e9f Hvordan kan jeg finne ut hvilket nivå jeg har ? Må det være en offisiell test ?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #12 Skrevet 13. januar 2020 1 minutt siden, KellyL said: Hvordan kan jeg finne ut hvilket nivå jeg har ? Må det være en offisiell test ? Bergenstesten er den som oftest refereres til når man skal dokumentere språkkunnskaper ifbm jobb. Anonymkode: 167be...987
KellyL Skrevet 14. januar 2020 Forfatter #13 Skrevet 14. januar 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Bergenstesten er den som oftest refereres til når man skal dokumentere språkkunnskaper ifbm jobb. Anonymkode: 167be...987 Jeg kjenner Bergenstesten. Tusen takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå