AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #1 Skrevet 8. januar 2020 Bør og studere i utlandet. For ca 6 mnd begynte jeg i en stilling her nede. Dessverre var det en kvinnelig kollega som skapte problemer for meg, så jeg valgte å slutte etter 3 uker. Men HR den gangen sa at de beklager hennes oppførsel og at det tidligere også hadde vært problemer med henne. Jeg fikk tilbud om å bytte avd. Likevel takket jeg nei og det hele ble rart avsluttet. Nå er jeg veldig å beite for å få jobb. Jeg ser at den bedriften har flere stillinger hvor de søker norsk talende folk. Er det teit og rart om jeg søker der igjen? At jeg tar kontakt med HR og sier at jeg er interessert. Blir det sett på som useriøst? Anonymkode: 67f1e...c1f
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. januar 2020 #2 Skrevet 8. januar 2020 Hadde lett søkt igjen. Er lov å skifte mening, er lov å ombestemme seg i livet.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #3 Skrevet 8. januar 2020 Bare å prøve, så får du svaret ditt. 😊 Anonymkode: 8fbd5...52c 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 8. januar 2020 #4 Skrevet 8. januar 2020 Lov å ombestemme seg, det har ingenting med å være useriøs å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #5 Skrevet 8. januar 2020 18 minutter siden, Luna Llena skrev: Lov å ombestemme seg, det har ingenting med å være useriøs å gjøre. Tusen takk for deres svar 🙂 Det er liksom veldig fin bedrift å jobbe i og har angret mye. Så synd at hun ene skulle ødelegge. Men kanskje jeg må lære at verden vil alltid være av mennesker som ikke ønsker at en selv skal lykkes. Jeg søker. Håper at det ikke blir oppfattet som ustabilt og rart. Anonymkode: 67f1e...c1f 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 8. januar 2020 #6 Skrevet 8. januar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for deres svar 🙂 Det er liksom veldig fin bedrift å jobbe i og har angret mye. Så synd at hun ene skulle ødelegge. Men kanskje jeg må lære at verden vil alltid være av mennesker som ikke ønsker at en selv skal lykkes. Jeg søker. Håper at det ikke blir oppfattet som ustabilt og rart. Anonymkode: 67f1e...c1f Lykke til
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #7 Skrevet 8. januar 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for deres svar 🙂 Det er liksom veldig fin bedrift å jobbe i og har angret mye. Så synd at hun ene skulle ødelegge. Men kanskje jeg må lære at verden vil alltid være av mennesker som ikke ønsker at en selv skal lykkes. Jeg søker. Håper at det ikke blir oppfattet som ustabilt og rart. Anonymkode: 67f1e...c1f Bare å søke. Alle kan ombestemme seg å angre etter litt betenkningstid. Lykke til! Anonymkode: 519d1...595
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #8 Skrevet 8. januar 2020 Bare å søke på nytt. Ja, det kan ha skapt et uheldig inntrykk at du valgte å slutte fremfor å stå i noen ubehageligheter en stund når HR også var enig i din vurdering. Men du vet jo ikke før du prøver, og legg deg heller flat for å få tilbudet igjen. Men tren også på å ikke la deg vippe av pinnen så lett. En kollega som du var borti finnes det på mange arbeidsplasser. Anonymkode: 543d5...eb3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #9 Skrevet 8. januar 2020 Synes det er uprofesjonelt og hadde tenkt at du var en useriøs ansatt. Anonymkode: e1f0d...a62 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #10 Skrevet 8. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare å søke på nytt. Ja, det kan ha skapt et uheldig inntrykk at du valgte å slutte fremfor å stå i noen ubehageligheter en stund når HR også var enig i din vurdering. Men du vet jo ikke før du prøver, og legg deg heller flat for å få tilbudet igjen. Men tren også på å ikke la deg vippe av pinnen så lett. En kollega som du var borti finnes det på mange arbeidsplasser. Anonymkode: 543d5...eb3 Du har så rett. 🙂 Bedriften var så åpen og vennlige mot meg sist. De sa at det var virkelig trist at jeg valgte å slutte. Kanskje fordi jeg var deres eneste ansatte som var flytende i norsk, mens de andre bare hadde lært norsk her og aldri engang vært i Norge. Det må også nevnes at det er en norsk bedrift som det er snakk om da 😁 Anonymkode: 67f1e...c1f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #11 Skrevet 8. januar 2020 Spørs om du er så attraktiv når du ikke tok imot tilbudet de ga deg sist. Du kan virke som en ustabil ansatt. Ha et svar på hvorfor du valgte som du gjorde sist, i tilfelle de vil ta en prat med deg. Anonymkode: a91f0...37c 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #12 Skrevet 8. januar 2020 Har jobbet som norsktalende i utlandet selv, og det det var flere som var inn og ut av bedriften pga studier. Hvis du har norsk som morsmål og gjør en god jobb så bør det ikke være et problem om du søker igjen. Lykke til! Anonymkode: a4338...653
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå