Gå til innhold

Lønnesirup

exictence

Anbefalte innlegg

Lønnesirup er sååååå utrolig fantastisk godt. Helt magisk.

Er det egentlig sunnere enn sukker? Håper det.

Hva bruker du det til?

Endret av exictence
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du legger ikke på deg av det, men det har virkestoffer som kan være skadelig på indre organer ved store mengder. Å spise litt et par ganger i uken går nok helt fint. Amerikanere har det jo hver morgen uten at det kutter ned på levealder. 

Jeg bruker det til både "norske" og amerikanske pannekaker, med smør og bacon. Tror jeg brukte det i en valnøttpai en gang også, men brunt sukker smakte likt og er billigere, så bruker heller det fremover. 

Anonymkode: 24f7e...ec3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker i alle fall å leve i troa på at det er sunnere enn vanlig sukker :tongue:

Spiser det på havregrøt, pannekaker og i havregryn+melk. Bruker det også om jeg lager smoothie eller iskaffe. Nam! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste det nettopp på is. Så utrolig godt.

På naturell yoghurt er det godt, og i sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du legger ikke på deg av det, men det har virkestoffer som kan være skadelig på indre organer ved store mengder. Å spise litt et par ganger i uken går nok helt fint. Amerikanere har det jo hver morgen uten at det kutter ned på levealder. 

Jeg bruker det til både "norske" og amerikanske pannekaker, med smør og bacon. Tror jeg brukte det i en valnøttpai en gang også, men brunt sukker smakte likt og er billigere, så bruker heller det fremover. 

Spiser du for mye av det legger du på deg av det, jo. Man ser på næringsinnholdet hvor mye kalorier det inneholder og tar det der ifra. Det er mer kalorier i sukker enn det er i de fleste typer lønneesirup per 100 g. 

Lønnesirup er kjempe godt på pannekaker. 

Anonymkode: a62af...2e6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virkestoffer som er skadelige? Kilder, takk.

Anonymkode: e6ca1...fee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du fremskaffe dokumentasjon på dette?

Anonymkode: 55762...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke sant.

De fleste Amerikanere bruker "maple-flavoured syrup" som er egentlig laget fra maissukker/high fruktose corn syrup.

Bor man i New England, da snakker vi mer om ekte lønnesirup. Eller blant de som er overklasse i New York, New Jersey, Washington, Portland, Seattle etc.

Også kjøper man maple syrup utenfor USA må man blir oppmerksom er det er mye juks med blanding av lønnesirup med vannlig sukker som da markedsføres som "maple syrup" selv om det er ikke det og det står heller ikke på merkelappen.... 

Anonymkode: c7aca...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen skadelige virkestoffer i lønnesirup. Har jeg i hvert fall aldri hørt. Men er jo en hurtig karbohydrat, så skal nok ikke spise for mye av det. 

Det redder en hver dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, MarianneE skrev:

Nydelig på pannekaker, vaniljeis og Chiagrøt 

Mmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...