AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #1 Skrevet 8. januar 2020 Har blitt mer og mer glad i te i løs vekt, men hver gang jeg drikker det så detter en god del av teen ut av silen og ender opp i vannet. Jeg har eksperimentert litt med å ha vannet eller silen opp først, men føler at uansett hva jeg gjør så ender jeg opp med tenester utenfor silen og i vannet. Noen tips? Anonymkode: b5b6a...e4d
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #3 Skrevet 8. januar 2020 Du får kjøpt tesiler som er helt finmasket, som ser ut som en mini-håv med et tøystykke istedet for garn. Da kommer kun vann gjennom. Anonymkode: 6f758...be6 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #5 Skrevet 8. januar 2020 7 minutter siden, Roci skrev: Skaff deg en lukket tesil, en såkalt teklype🙂 det er det jeg har. Det renner ut likevel. ts Anonymkode: b5b6a...e4d 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #6 Skrevet 8. januar 2020 1 minutt siden, Million skrev: Skaff deg en sånn: det er det jeg har. ts Anonymkode: b5b6a...e4d
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #7 Skrevet 8. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får kjøpt tesiler som er helt finmasket, som ser ut som en mini-håv med et tøystykke istedet for garn. Da kommer kun vann gjennom. Anonymkode: 6f758...be6 aha, det har jeg aldri sett. Vet du hva det heter? TS Anonymkode: b5b6a...e4d
Million Skrevet 8. januar 2020 #8 Skrevet 8. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: det er det jeg har. ts Anonymkode: b5b6a...e4d Da er kanskje denne bedre, siden da vil ikke tebitene kunne lekke ut i lukningen til klypa. Denne henger du over kanten på koppen. https://www.biltema.no/hjem/kjokkenartikler/husholdningstilbehor/tesil-2000037954
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #9 Skrevet 8. januar 2020 1 minutt siden, Million skrev: Da er kanskje denne bedre, siden da vil ikke tebitene kunne lekke ut i lukningen til klypa. Denne henger du over kanten på koppen. https://www.biltema.no/hjem/kjokkenartikler/husholdningstilbehor/tesil-2000037954 Problemet tror jeg er at de minste bitene er for små for sil. Bitene går igjennom hullene. Her er dagens kopp. ts Anonymkode: b5b6a...e4d 2
Daria Skrevet 8. januar 2020 #10 Skrevet 8. januar 2020 Du kan kjøpe teposer til løsvektste. Ellers så gjelder det å passe på at klypen er skikkelig lukket (det skal ikke mange teblad på kanten før det blir glippe) og teste litt forskjellige egg- og klype-varianter til forskjellige typer te. 1
Million Skrevet 8. januar 2020 #11 Skrevet 8. januar 2020 Men er det ikke sånn det er når man drikker te i løsvekt? NOE vil gå gjennom? Husker en episode av Friends, der Phoebe sa hun kunne spå folk i grumset som lå igjen i tekoppene deres. Alle hadde en tekopp med grums på bunnen som hun da "spådde" dem i. Såvidt jeg vet av min tedrikkende far, så er altså dette med litt "te-rusk" i bunnen av koppen ikke uvanlig og noe man bare må regne med. 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #12 Skrevet 8. januar 2020 1 minutt siden, Million skrev: Men er det ikke sånn det er når man drikker te i løsvekt? NOE vil gå gjennom? Husker en episode av Friends, der Phoebe sa hun kunne spå folk i grumset som lå igjen i tekoppene deres. Alle hadde en tekopp med grums på bunnen som hun da "spådde" dem i. Såvidt jeg vet av min tedrikkende far, så er altså dette med litt "te-rusk" i bunnen av koppen ikke uvanlig og noe man bare må regne med. Jeg vet ikke? Jeg er ganske ny på løstefronten😆 jeg liker det i alle fall ikke, ender jo opp med å enten få terester i munnen, eller la 1/3 av koppen bli stående. ts Anonymkode: b5b6a...e4d 1
Million Skrevet 8. januar 2020 #13 Skrevet 8. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke? Jeg er ganske ny på løstefronten😆 jeg liker det i alle fall ikke, ender jo opp med å enten få terester i munnen, eller la 1/3 av koppen bli stående. ts Anonymkode: b5b6a...e4d Innlegg 10 har jo et forslag som sikkert vil løse problemet (teposer du fyller selv), men etter hva jeg kan se er det engangsposer og man vil da måtte betale 1,70 kr pr tekopp pga posene, i tillegg til selve teens kostnad da.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #14 Skrevet 8. januar 2020 Skyll teen i kaldt vann før du har den i vannet. Finnes også mange forskjellige tesiler, jeg synes de teklypene er de mest kronglete og får mest grums i vannet av dem, så ville foreslått å finne en annen. Anonymkode: 5c78b...a4e
Sokkar Skrevet 8. januar 2020 #15 Skrevet 8. januar 2020 7 minutter siden, Million skrev: Men er det ikke sånn det er når man drikker te i løsvekt? NOE vil gå gjennom? Husker en episode av Friends, der Phoebe sa hun kunne spå folk i grumset som lå igjen i tekoppene deres. Alle hadde en tekopp med grums på bunnen som hun da "spådde" dem i. Såvidt jeg vet av min tedrikkende far, så er altså dette med litt "te-rusk" i bunnen av koppen ikke uvanlig og noe man bare må regne med. Stemmer. Bildet ts viser av te i bunnen er så lite, at jeg skjønner ikke at det kan være et problem😅 4
Sokkar Skrevet 8. januar 2020 #16 Skrevet 8. januar 2020 Hva om du trekker teen gjennom et Kaffefilter da? 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #17 Skrevet 8. januar 2020 Jeg bruker slike teposer man har løsteen i, de kan du kjøpe for en billig penge på Søstrene Grene eller lignende. Men vær forsiktig så du ikke overdoserer teen, jeg bruker stort sett bare en teskje te i posen, ellers blir det for mye og teen får problemer med å "sette smak". Anonymkode: ad731...e6a
slask Skrevet 8. januar 2020 #18 Skrevet 8. januar 2020 Litt fiber i kosten er bare sunt. Svelg det med glede.
Daria Skrevet 8. januar 2020 #19 Skrevet 8. januar 2020 1 time siden, Sokkar skrev: Stemmer. Bildet ts viser av te i bunnen er så lite, at jeg skjønner ikke at det kan være et problem😅 Jeg synes også det ser ganske normalt ut - litt rusk i bunnen blir det uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #20 Skrevet 8. januar 2020 Bruker en mer finmasket tesil enn hva de teklypene ofte er - har en slik innsats som du setter ned i koppen. Jeg bruker den fordi tebladene får bedre plass, synes jeg trenger mindre te per kopp for å få den sterke smaken jeg liker. Bonus at det ikke blir rusk i koppen, og lettere å rengjøre enn teklyper synes jeg. https://teogkaffehuset.no/category/3137/tesiler Anonymkode: 3d540...3f4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå