Gå til innhold

Istanbul i påsken, trygt nå etter USA/Iran-konflikten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har denne nylige konflikten noe å si for tur til Istanbul i påsken, tror dere? Ønsker svar fra folk med kunnskap.

Jeg vet at man skal holde seg unna store folkemengder og store luksushoteller.

Anonymkode: 48454...51b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tyrkia er blitt mer radikalisert de siste årene. Du kan regne med at du kommer til å møte uvennlige mennesker på din vei. Hvor det smeller kan ingen av oss forutsi, det er mest sannsynlig like (u)trygt i Paris eller London. På den annen side, Istanbul er kald og guffen rundt påsketider om ikke solen skinner. Jeg ville valgt å dra dit senere på våren om det er første gang du skal dit.

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Vi kan ikke leve i frykt. Det kan like godt smelle i Norge, noe vi dessverre har sett. 

Det er mildt og fint i Istanbul i påsken, er min erfaring.

Se på UDIs reiseråd, ts. Det er kun grenseområdene mot Syria som frarådes.

Skrevet

Ingen vet, selvfølgelig Kan bli 0 krig og kan bli stor krig mellom flere nasjoner her.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du er klar over at Istanbul ikke er i Iran eller Irak ikke sant?

Det er uansett bare tull å gå rundt og leve i frykt. Det er ikke noe poeng å frykte ting man ikke kan kontrollere.

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Elseby13 skrev:

Vi kan ikke leve i frykt. Det kan like godt smelle i Norge, noe vi dessverre har sett. 

Er du ofte i Istanbul i påsken?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke verre enn å avbestille ferien hvis det skulle skje noe der.

Anonymkode: 10788...31b

Gjest Elseby13
Skrevet
15 timer siden, tånegla skrev:

Er du ofte i Istanbul i påsken?

Ikke ofte, men har vært der 3 ganger. To ganger i mars og en i april. Det var opphold/sol/mildt. Det er jo påske, da. Man forventer ikke full sommer.

Skrevet

Oki, da antar jeg at du er vant med kaldere vårer her hjemme enn jeg er 😄

Vi må bruke både skjerf/lue og hansker når vi er der i påsken.

Jeg opplever Istanbul som kald og lite mild i mars/april. Mai er favoritt måneden i Istanbul, ikke for varmt og den gufne sure vinden er borte. 

Men tilbake til TS slik at vi ikke kupper tråden helt. Terror kan skje alle steder, ikke la redselen styre livet ditt. Iran vil nok ikke invadere Tyrkia, de har større fiender.

Skrevet
On 1/8/2020 at 4:39 PM, Elseby13 said:

100% enig. Tyrkia er trygt.

Livet er bedre om man letter litt på bekymringene. 99% av alle (bebodde) områder i verden er helt trygge, og man kan fint dra dit. Om man er redd for å reise diverse steder, så anbefaler jeg å slutte å lese nyheter.

Anonymkode: 9a6ff...7d3

Skrevet

Hvis du reiser til Tyrkia er du med på å støtte fascisten Erdogan. Hold deg unna Tyrkia.

• Liker 3
Gjest Elseby13
Skrevet
På 9.1.2020 den 10.39, tånegla skrev:

Oki, da antar jeg at du er vant med kaldere vårer her hjemme enn jeg er 😄

Vi må bruke både skjerf/lue og hansker når vi er der i påsken.

Jeg opplever Istanbul som kald og lite mild i mars/april. Mai er favoritt måneden i Istanbul, ikke for varmt og den gufne sure vinden er borte. 

Men tilbake til TS slik at vi ikke kupper tråden helt. Terror kan skje alle steder, ikke la redselen styre livet ditt. Iran vil nok ikke invadere Tyrkia, de har større fiender.

Hvor mange ganger har du vært der? #nysgjerrig 😀

Skrevet
På 10.1.2020 den 16.53, Elseby13 skrev:

Hvor mange ganger har du vært der? #nysgjerrig 😀

Det tror jeg ikke jeg helt har tall på Elseby. Jeg har bodd der i perioder og reist ofte når jeg bor i Norge.

Skrevet

Hadde dratt, ingen grunn til å sitte å være redd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...